grayfox Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Cześć! Dziśaj przyjechało do mnie 2 znajomych, z propozycją wyjazdu na tor:)Nigdy nie byłem na torze:) Jeżdżę Hondą CR-ką z piecykiem od CZ 125.Tor jest amatorski, ale troszkie mnie postraszyli mówiąć że hopki wyższe odemnie....Tor jest krótki 3 hopki i jedno takie wgłębiebie z wodą:D Jak narazie 1.5 m. to mój rekordowy skok....może niecałe pół metra nad ziemią....Jak sie zachowuje motocykl w locie? Jak najeżdżać? Lądować?!Z muldami i wodą niebede miał kłopotów...tylko te hopki....tego się boję...mówili mi też że max 2 bieg można wbić. Ich sprzęty to DR650 Dakar 99 rok oraz Suzuki DR-Z 400 98rok.Poćwiczyć skoków niemam gdzie....jest to jedyny tor w najbliższej okolicy.... Poradźcie coś :icon_mrgreen: Nieukrywam stracha mam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Łeeeee no te sprzety na twojej furze (rama crossowa + silnika od CZ cross) powinienes objezdzas z palcem w d... !! Z mojego doswiadczenia wiem: - najezdzaj z rownym gazem (tylne kolo sie odrywa gaz zamykasz, jesli zamkniesz wczesniej lecisz na zeby zamkniesz pozniej lecisz na plecy) jest to stosunkowo latwe do wyczucia. - pozycja neutralna (nie wychylony za mocno do tylu nie do przodu) i to chyba tyle z podstaw staraj ladowac sie na 2 kola lub tyl tak jest chyba bezpieczniej. Wysokoscia hopy sie nie martw, u nas na torze sa hopki o wysokosci 3 - 4 m i przelatuje je bez problemu, a z 1 m nie moge sobie dac rady (strach) wszystko zalezy jak jest wyprofilowana, jesli jest dobrze wyprofilowana to przy wjesciu z rownym gazem nie musisz nic robic tylko leciec i sie nie bac ;p Wazne zeby na poczatku hopka nie biła za wysoko i daleko lub wysoko, przelamanie i lecisz w dol bo to takie dziwne uczucie. Najlepiej jak bije na wysokosc 1 maks 1,5 m i lecisz daleko na kilka/nascie w dal. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maly-PMI Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Jezeli krowiasta DR tam gosciu jezdzi to nie masz sie czego obawiac.Ogolnie przed hopami stoimy na ugietych nogach, kolana mniej wiecej gdzie sie konczy bak. Oczywiscie trzymamy nogami moto. Lekko tulow pochylony do przodu, lokcie zgiete i wysoko.Przed hopą sie napedzamy ostro, gdy widzisz, ze na najazdach sa koleiny to wjedz w nia i sie jej trzymaj, nigdy nie skrecaj przed wyskokiem. Przy naskoku nie odpuszczaj gazu, bieg musisz miec odpowiedni (czyt. moto nie moze sie mulic, ani nie moze byc przekrecone = najwyzsze obroty i nie przyspiesza). Przy samym naskoku gaz na 3/4. Gdy odpuscisz zrobisz prawie frontlipa :D , gdy za duzo gazu i bedziesz za bardzo pochylony do przodu to zaliczysz plecy.^jedynie tak moge opisac, to trzeba pokazac :icon_mrgreen: pzdr i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 6 Lipca 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 W locie dodaj gazu, żeby podniosło przód, lub wciśnij hamulec nożny, żeby przód nieco opadł. Przy lądowaniu ściskaj nogami zbiornik i mocno trzymaj kierownicę. Staraj się na hopę najeżdżać systematycznie z coraz większą prędkością. Nigdy nie dopuść, aby prędkość była zbyt duża, i abyś spanikowal, bo polecisz na zęby (gleby na plecy są raczej rzadkie). Tak na szybko. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptasiorr Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 UWAŻAJ,UWAŻAJ i jeszcze raz UWAZAJ!!! Miej oczy wszedzie i trzymaj mocno kiere!!Nie przeceniaj swoich mozliwosci!!stopniowo i coraz dokladniej i lepiej!!Nie jaraj sie i nie szpanuj!!Jezdzij tak jak potrafisz i nie przesadzaj!pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Ja napiszę tak: to TY prowadzisz i TY decydujesz z jaką prędkością najeżdżasz na hopkę i Ty musisz czuć czy panujesz nad sprzętem. Póki będziesz jeździł z respektem mając świadomość braku umiejętności to nic się nie stanie. Będziesz nabywał doświadczenia z każdym okrążeniem i wkrótce dojdziesz do wniosku że po prostu umiesz bezpiecznie skakać. A goście na DRach wtedy będą już daleko w tyle... Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 6 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 Dzięki:) Za niedługo się okaże co i jak:)P.S. Wiem że jest osobny temat na to ale...Wam na korzeniach też tak motor wariuje?Wczoraj jade po lesie może 30-40 km/h i 2 korzenie, ledwo unikłem gleby.Co zrobić w takiej sytuacji? Aha i jak wchodzić w zakręt na torze? Teraz sie mi przypomniało że są 2 nawroty, że wystawić noge i sie nachylić wiem, ale jak z gazem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 6 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 gaz już trzymasz na samym wejściu w zakręt, a tak na poważnie to jeździj, patrz jak jeżdżą lepsi i dalej jeździj. nie od razu Kraków zbudowano Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 6 Lipca 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2006 I poczytaj ten wątek: http://forum.motocyklistow.pl/Podstawy-jaz...uro-t13446.htmlpzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myszon Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 (edytowane) Ja to bym najpierw na twoim miejscu obadał hopki , nastepnie powoli coraz szybciej najażdżał , coraz szybciej i szybciej aż się wczujesz bo każda hopa jest inna , ma inny kąt wybicia długość najzadu i odległość lądowiska i po temacie. Te wskazówki co tu są napisane wyżej to prawda ale nie przyda ci sie to za pierwszym razem do niczego bo nie można skakać i myśleć co tu zrobić w razie czego - przyjdzie ten moment że wykorzystasz je ale to raczej na dużych hopach bo na małych to se można. Pamietaj stopniowo najezdzaj aż będziesz przeskakiwał całość. Ja na zawodach w Raciechowicach dopiero w drugiej rundzie zaczołem przeskakiwać dużą hope , poprostu nie znałem jej a podczas wyscigu tak sie kurzyło że nic nie widziałem:) Edytowane 7 Lipca 2006 przez Myszon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Przed jeżdżeniem zejdź z moto, i obejdź cały tor na nogach. To znacznie pomaga http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...id=55&Itemid=75 http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...id=54&Itemid=75 http://myszono.neostrada.pl/mx/szkola.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PomyK Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Jeździj na tyle na ile Cię stać,a nie wyżej swoich możliwośći. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sidik Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 (edytowane) dokladnie:) nie przeceniaj swoich umiejetnosc a reszta wskazowek przyda Ci sie na potem. Przecenienie siebie za 1 razem konczy sie bardzo bolesnie, ale za to uczy duuuuuzo pokory wzgledem toru :icon_biggrin:Szanuj tor a Ci sie odwdzieczy :] Edytowane 7 Lipca 2006 przez sidik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kali00 Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 Myśl sobie,że w tym przypadku TY jesteś panem motocykla . Nie przeceniaj możliwości i pamiętaj aby się koncentrować na skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myszon Opublikowano 7 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2006 (edytowane) Myśl sobie,że w tym przypadku TY jesteś panem motocykla. heheheh :icon_biggrin: dziwne żeby odwrotnie miało być :biggrin: Edytowane 7 Lipca 2006 przez Myszon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.