Skocz do zawartości

aprilia tuono 1000R


Rekomendowane odpowiedzi

Zaczalem szukac nowego bika. Jezdze na SV 650 juz od 3 lat i czas na zmiane. Znalazlem ostatnio w komisie piekna aprilke tuono. Na pierwszy rzut oka i posadzenie tylka na kanapie wszystko mi w niej pasuje, a nawet wiecej, bo nie spodziewalem sie takiej mocy w golasie. Jezeli mieliscie juz jakies doswiadczenia z tym motorkiem to prosze o opinie. Te dobre i zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak. Ja uzytkuje rsv 1000 r, wiec motocykl pokrewny a mialem przyjemnosc przejechania sie tuono :D i zaluje ze kupilem rsv. Tuono jast po prostu super silnik podobnie jak u mnie ciagnie ladnie ale dopiero na obrotach pow 3000, bardzo dobre zawieszenie, pozycja kierowcy to wyposirodkowanie pomiedzy komfortem jak w bandicie cze xjr a sportem, aprilie sa dosc wysokie wiec jesli masz 170 cm moga byc problemy, dzwiek silnika dla mnie bomba v 60 pracuje troche chrapliwie ale z fajnym basem niestety na fabrycznych wydechach jest mocno stlumiony. Co do trwalosci i awaryjnosci to mozna powiedziec ze aprilia odbiega od wloskiego standardu. silnik to rotax wiec austria a reszta tez jest kosmopolityczna. jakosc wykonania to naprawde 1 liga, ja swoj moto mam 2 lata i zrobilem 25000 i nie wymienilem jeszcze nawet zestawu napedowego nimo ze jestem na tym punkcie uczulony i wymieniam kiedy powinienem a nie wtedy jak sie zepsuje. co do wrazen ogolnych to aprilia to troche egzotyka. Importer w polsce jest beznadziejny i wiekszosc dilerow tez, niw wiem jak mototechnica w warszawie ale u mnie w WLKP. jest katastrofa. Ja osobiscie serwisuje w berlinie i polecam to wszystkim mieszkajacym blizko zachodniej granicy. Reszta moze miec problem niestety, oczekiwanie na czesci przekracza niekiedy 3 miesiace a i tak n ie ma gwarancji ze czesci przyjda. Na szczescie aprilia sie nie psuje. Ogolnie motocykl polecam, swietnie sie prowadzi silnik najlepszy w klasie :icon_mrgreen: (lepszy od ducati s4r, ktorym tez jezdzilem) fajny wyglad ale trzeba miec swiadomosc ze jezdzi sie egzotyka na polskim rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wprawdzie nie mialem RSV tylko Pegaso 650, ale potwierdzam - niezawodnośc to fakt. Absolutne zero problemów, a w moim obecnym Bandicie co rusz się jakaś śrubka odkręci. IMHO Aprilia jest nieporównywalnie bardziej niezawodna od większości motocykli, o jakości wykonania już nie wspominając, bo to rzeczywiście jest absolutnie pierwsza liga.....

Na przyszły sezon wracam do Aprilii - prawdopodobnie do modelu Falco 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja jeżdzę ETV 1000 Caponord. Silnik Rotax ten sam co w RSV. Z tego co słyszałem to ten silnik jest nie do zajechania przy odpowiedniej obsłudze serwisowej.

Miałem drobnych parę przygód z nią np. rozkręcająca się rama lub kosz sprzęgła - i to samo mieli moi znajomi - ale po skręceniu na Loctite jest ok. Ogólnie jestem zadowolony.

Serwis w Polsce faktycznie "kuleje". Np. moje moto ma komputer z samodiagnozą, a żaden serwis w Polsce nie ma testera usterek do Aprilii, który kosztuje 6000zł! Po opisy kodów błędów mailują do Włoch!

Ja serwisuje w Motoromie w Ursynowie. Jest ok. Są niezależni od generalnego importera (na którym wszyscy psy wieszają) i najszybciej ściagąją części (ok 3tyg.) ...i są generalnie zakochani we włoskich motocyklach.

A! ...i części nie są najtańsze :banghead: Ale tak to jest jak chce sie miec coś innego niż produkcja wielkoseryjna z Kraju Kwitnącej Wiśni!

W Wawie oprócz mojego są jeszcze 2 Caponordy i obydwóch "jeźdźców" jest w nich absolutnie zakochanych! Byli nimi w różnych miejscach (m.in. Nodkapp, Turcja, Iran) i uważają że Aprilia jest rewelacyjna.

 

Ps.

W drugim numerze "motocykla" z tego roku jest test porównawczy Aprilii Tuono, Triumpha Speed Triple, KTM 990 Supermoto oraz BMW 1200 HP2.

 

Ps.2

W salonie na Modlińskiej mają wyprzedaż poprzedniego modelu Tuono. Podobno w całkiem przyjemnych cenach.

Edytowane przez rob_rocki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam osobistego doswiadczenia z tym moto, ale za to czytalem wczoraj test porownawczy Aprilli Tuono, Ducati Monster, Kawasaki Z1000 i Triumpha SpeedTriple 955i (modele z 2004) w RIDE. Aprilla wygrywa pod kazdym wzgledem. Uwagi kierowcy testowego i mechanika:

 

- wygodne siedzenie;

- ciezkie sprzeglo;

- dobry promien skretu;

- mocne hamulce;

- duza zwrotnosc;

- malo wygodny dla pasazera;

- przy dlugiej jezdzie tylny amortyzator lapie temperature co obniza jego skutecznosc (sugeruja wymiane na inny, lepszej jakosci);

- niektore modele maja problem z regularnym zapowietrzaniem sie tylnego hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu duzo dyskutowac nad jedyna sluszna marka. Jesli chodzi o moja opinie to moge tylko powiedziec tyle,ze serwis jest kulejacy,ale tylko w takimprzypadku, gdzie szukamy czesci w serwisach. Z Niemiec sprowadza sie szybko i bezproblemowo. I co najwazniejsze czescie stamtad sprowadzane sa tansze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się nad Futurą zastanawiałem. Ale jest bardziej turystyczno-sportowa niz sportowo-turystyczna. Co nie znaczy ze jest wolna, bo zasuwa jak zła :) doskonała ochrona przed wiatrem, wygodne siodło, monowahacz....ale mimo wszystko ja będę celował w Falco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sam jeżdżę SV 650 tuningowanym na 750 z paroma innymi gwizdkami. I też zastanawiam się nad zmianą na Tuono. Napisz jaki rocznik, stan i cena, jestem ciekaw jak się kształtują w PL (siedzę teraz w UK).

Co do Tuono to nie mogę się zdecydować. Podziwiam gonsso, bo RSV to harcore'owy sprzęt. Tuono mniej, ale tylko pod względem pozycji za kierownicą. Podkurczone podnóżki niestety, jak w sporcie. Wszystko twarde. W tym teście piszą o wygodnym siedzeniu... No nie wiem. Ławka szkolna wyściełana chusteczką do nosa.

Silnik szalony. Odkręcisz na rondzie - zerwie przyczepność niezależnie od biegu.

W zakrętach stabilna jak pociąg. Jest ZAJEBISTA jeżeli jesteś w formie.

Główna wada: nie da się tym jechać wolno. Tak, to jest wada. SV, jak jesteś zmęczony po całym tygodniu pracy, to możesz po prostu wrócić do domu i on Cię tam zawiezie. Jak chcesz dać czadu, to też w pewnych granicach możesz. Tuono wymaga od Ciebie skupienia i dobrej formy, inaczej Cię zrzuci i jeszcze wróci, żeby Cię skopać. Takie moje wrażenia - w pełni subiektywne.

Dla porównania - speedtriple jest uniwersalny jak SV. Można i tak i tak. W tuono nie masz wyboru.

Nie zmienia to faktu, że jest to jeden z najlepszych produkowanych moto i można się zakochać do szaleństwa.

Popatrz sobie na www.apriliaforum.com, jest tam dział tuono (ANG)

Edytowane przez sabestian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No mi jak to włoszczyzna bardzo się podoba, a szczgólnie ta jej egzotyka :icon_biggrin: Może to wynika z faktu, że jestem fanem włoszczyzny.

A tak przy okazji - czy w artykule nie powinno być trochę więcej danych dot tych negatywnych stron :icon_question: Jest on raczej napisany bardzo na tak :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zrobił on "bardzo na tak" wrażenie na mnie :)

 

Pomijając wady koncepcyjne, czyli brak dużej ilości miejsca, schowków itd. których przecież ten motocykl z założenia nie ma, to poważnych wad nie zauważyłem. Jak napisałem w tekście, denerwowały mnie:

 

- egzotycznie usytuowane przyciski

- klamki sprzęgła i hamulca zrobione na dłoń koszykarza

- totalnie nieskuteczny tylny hamulec

- zbyt mocno podkurczone nogi

 

Reszta, a zwłaszcza silnik, zawieszenie i przedni hamulec, czyli elementy w motocyklu najważniejsze - są wg. mnie świetne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...