Skocz do zawartości

48 kkm


MaRP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Na liczniku mam 48 kkm (Transalp '93), obecnie jest zalany polsyntetykiem (Motul 3100).

Chcialbym przy najblizszej wymianie (50 kkm) zmienic olej na jeden z pelni syntetycznych.

Nie wiem, czy przy takim przebiegu zmiana rodzaju oleju wyjdzie silnikowi na zdrowie.

Mozna dokonac takiej zmiany?

MaRP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem takich praktyk to się nie stosuje żeby przechodzić z pół na pełen syntetyk przy takim przebiegu. Znajomy kiedyś odwalił taką kiszkę że moto to śmigało na mineralnym a on zalał pełen syntetyk i zatarł silnik. Pełen syntetyk jest znacznie rzadszy i należy go lać do nowych silników a granica rzędu 40000 to już napewno nie na ten olej, przynajmniej nie w motorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem takich praktyk to się nie stosuje żeby przechodzić z pół na pełen syntetyk przy takim przebiegu. Znajomy kiedyś odwalił taką kiszkę że moto to śmigało na mineralnym a on zalał pełen syntetyk i zatarł silnik. Pełen syntetyk jest znacznie rzadszy i należy go lać do nowych silników a granica rzędu 40000 to już napewno nie na ten olej, przynajmniej nie w motorze.

 

Znów się zaczyna... :biggrin:

 

Uważasz że syntetyczny o takiej samej klasie lepkościowej będzie rzadszy od mineralnego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy następnej wymianie oleju (będe mieć ok 50kkm)też chce przejść na syntetyka(prawdopodobnie Shell Ultra 4) z Motula 5100.Może i dużych róznic eksploatacyjnych nie odczuje ale majątek duży nie jest za syntetyka a przynajmniej "zrobie dobrze" Yamaszce :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że olej syntetyczny jest rzadszy od mineralnego. A po drugie to nie sądze żeby można było zmierzyć na maszynie paramatry silnika z olejem mineralnym i syntetycznym , nie mówiąc o odczuciach laika z jazdy po zmianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem - mnie uczyli (moze chu*owo uczyli) , ze syntetyk ma właściwości czyszczące :D a wiec wypłukuje wszelkiego rodzaju nagary , brud , syfff itp. wiec to czym jednocześnie stary silnik jest uszczelniony , nikt mi nie powie , ze stary silnik nie jest lekko zużyty , ja takiego czegoś nigdy nie zrobie , co innego jeśli silniczek był od nowości jezdzony na syntetykach , wtedy to ma tylko i wyłącznie pozytywne działanie . Pewnie zaraz mnie zlinczują za to co napisałem ,ale m.in. w szkole mnie tak uczyli . Pozdrawiam i trafnych wyborów życze :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że olej syntetyczny jest rzadszy od mineralnego.

Mineralny 15W50 ma porównywalna lepkośc z syntetycznym 15W50 wiec to co piszesz to bzdura.Ważna jest lepkość a nie czy to syntetyk czy mineral.A nawet syntetyki w 100st. z reguły mają mniejszy spadek lepkości więc są nawet popularnie mówiąc "gęstsze"(czyli bardziej lepkie)w wysokich temp niż mineralne(półsyntetyki)

 

Nie wiem - mnie uczyli (moze chu*owo uczyli) , ze syntetyk ma właściwości czyszczące :D a wiec wypłukuje wszelkiego rodzaju nagary , brud , syfff itp. wiec to czym jednocześnie stary silnik jest uszczelniony , nikt mi nie powie , ze stary silnik nie jest lekko zużyty , ja takiego czegoś nigdy nie zrobie , co innego jeśli silniczek był od nowości jezdzony na syntetykach , wtedy to ma tylko i wyłącznie pozytywne działanie . Pewnie zaraz mnie zlinczują za to co napisałem ,ale m.in. w szkole mnie tak uczyli . Pozdrawiam i trafnych wyborów życze :biggrin:

 

W silnikach motocyklowych oleje są najczęsciej lane dobrej jakości,wymieniane stosunkowo często więc za dużo syfu to w nich nie ma.Poza tym nie wszystkie syntetyki mają aż tak dużo subst.czyszczących bo często mają mniej od innych mineralnych albo podobnie...a niektóre mają więcej ale też nie są to wielkie róznice.

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem sobie troche o olejach, zwrocilem uwage na takie parametry jak: liczba zasadowa, wskaznik lepkosci, standarty jakosciowe. Cytat :' W efekcie oleje syntetyczne są bardziej odporne na obciążenia, bardziej stabilne w całym zakresie temperatur, lepiej mieszają się z dodatkami, wolniej się starzeją (okres pomiędzy wymianami może ulec wydłużeniu). '

Dlatego ten pomysl ze zmiana rodzaju oleju, ale nie chce przedobrzyc przy takim przebiegu.

 

MaRP.

Edytowane przez MaRP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem sobie troche o olejach, zwrocilem uwage na takie parametry jak: liczba zasadowa, wskaznik lepkosci, standarty jakosciowe. Cytat :' W efekcie oleje syntetyczne są bardziej odporne na obciążenia, bardziej stabilne w całym zakresie temperatur, lepiej mieszają się z dodatkami, wolniej się starzeją (okres pomiędzy wymianami może ulec wydłużeniu). '

Dlatego ten pomysl ze zmiana rodzaju oleju, ale nie chce przedobrzyc przy takim przebiegu.

 

MaRP.

 

ja bym na Twoim miejscu został przy tym na czym jeździsz :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łojezu, że tak zaczne....

 

Syntetyk w zasadzie nie rozni się od półsyntetyka niczym innym jak lepszym utrzymaniem swoich parametrów w całym zakresie pracy w dłuższym okresie czasu. Żeby było śmieszniej to oleje syntetyczne są także robione na bazie mineralnej tylko w innych proporcjach i w innej technologii. Tak więc 15W50 to 15W50 i nie ma różnic.

 

Jeśli chcesz zamienić na syntetyka to patrz tylko na jeden parametr - ilość środków myjących - nie powinna być większa niż w obecnie używanym moto (na każdym opakowaniu z olejem znajdziesz ten parametr). To tak w razie czego....

 

Pozdro.

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było: pół czy pełen syntetyk???????

Za dużo rozpisujecie się. W/g mnie lepiej pozostać na tym do czego silnik się "przyzwyczaił" i tyle.

Nie "uszczęśliwiaj" silnka na siłę.

Swoją drogą przy dotyczasowej aksploatacji na półsyntetyku można spokojnie przejść na pełen

lub mineralny. Natomiast przejście z pełnego na minerał jest niedopuszczalne.

Przy mocno wyeksploatowanych silnikach dobrze jeżdzić na mineralnym.

Taka perspektywa Cię czeka - tak, że zostań przy pólsyntetyku.

Ta perspektywa czeka Cię gdy olej zacznie się wypalać (luzy na prowadnicach zaworów itd).

Z praktyki wiem, że przejście w tym momencie na mineralny jest najwłaściwszym rozwiązaniem, ten olej ma mniejsze tendencje do "wypalania się", trudniej dociera do komory spalania.

Powodzenia :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ło

 

Jeśli chcesz zamienić na syntetyka to patrz tylko na jeden parametr - ilość środków myjących - nie powinna być większa niż w obecnie używanym moto (na każdym opakowaniu z olejem znajdziesz ten parametr). To tak w razie czego....

 

Pozdro.

Jak już to na stronach producentów bo TBN nie podają(ja w każdym razie jeszcze nie widziałem)Poza tym niby czemu nie można wlać o wyższej liczbie-jak jeżdził na badziewnym oleju np. TBN 5 to może i tak ale jak tak jak np.5100 ma TBN 8,2 mg KOH/g (czyli tyle samo co 300V) więc pewnie nawet jak zaleje Castrolem R4(9,4mg KOH/g) czy Shellem (10,1mg KOH/g)to nic się nie stanie bo silnik i tak jest czysty

 

 

Natomiast przejście z pełnego na minerał jest niedopuszczalne.

Przy mocno wyeksploatowanych silnikach dobrze jeżdzić na mineralnym.

Taka perspektywa Cię czeka - tak, że zostań przy pólsyntetyku.

Ta perspektywa czeka Cię gdy olej zacznie się wypalać (luzy na prowadnicach zaworów itd).

Z praktyki wiem, że przejście w tym momencie na mineralny jest najwłaściwszym rozwiązaniem, ten olej ma mniejsze tendencje do "wypalania się", trudniej dociera do komory spalania.

Powodzenia :icon_mrgreen:

Czemu niby dobrze jest jeżdzić na mineralu??Przecież jak mają tą samą lepkość co syntetyk to będą tak samo szybko wszędzie się przedostawać z tym że syntetyki z reguły przy tej samej lepkości mają większą lepkość w wyższej temp.(wystarczy poczytać karty charakterystyki) co oznacza że powinny nawet mniej przedostawać się do komory spalania poza tym w wyniku ścinania mineralny szybciej straci lepkość tym samym także będzie się więcej spalać.No chyba że dla ciebie mineralny oznacza że to musi być duża lepkość w niskich temp czyli np.20W40,20W50 ale przecież są mineralne 15W50!!!!Posługujcie się lepkościami a nie mineral czy syntetyk.Syntetyk może być 5W40 a może być 15W50,mineral najczęsciej jest albo 15W50 albo 20W50.

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...