nufry Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Witam, jak prawidłowo ustawić zapłon w MZ ETZ 150 ? motocykl pali dobrze, swieca ma ladny kolorek (piaskowy) jednak wydaje mi się, we motocykl nie ma pełnej mocy... chyba, ze to wina gaźnika bo był zmieniany, a może mi sie wydaje, ze ma mało mocy :icon_mrgreen: jednak jeśli ktoś moze opisać regulację zaplonu elektronicznego to bardzo bym prosił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 (edytowane) MZ ETZ 150 w ogole nie ma mocy :icon_mrgreen: Miałem elektronica. Chyba ze jest na prawde tak dramatycznie, ale zapłonu bezstykowego sie nie ustawia. Edytowane 4 Lipca 2006 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iwasz Opublikowano 4 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 MZ ETZ 150 w ogole nie ma mocy :icon_mrgreen: Miałem elektronica. Chyba ze jest na prawde tak dramatycznie, ale zapłonu bezstykowego sie nie ustawia. Co się nie ustawia? No pewnie, że się ustawia. Ja mam w etz150 zapłon firmy promoto. To się składa z modułu z mikrokontrolerem i z generatora impulsów. Na krzywce jest zamontowana tarcza z wycięciem, a nieopodal zamontowana jest ,,fotokomórka''. Regulacji dokonuje się poprzez poprawne ustawienie tej tarczy. Wiem, że inne zestawy elektronicznego zapłonu mają hallotron zamiast fotodiody, ale zasada jest ta sama - trzeba naregulować obracającą się tarczę, tak, żeby iskra przeskoczyła kiedy tłok znajduje się w odpowiednim miejscu. Na module mam diodę. Dioda ma gasnąć, kiedy tłok jest 0.5 mm (chyba) przed GMP. Do pomiaru pozycji tłoka używam czujnika zegarowego zanabytego na alledrogo za ok 50 pln (nie pamiętam dokładnie). PS. Ja dostałem z moim modułem zapłonu dokładną instrukcję, więc było całkiem łatwo. Pozdrawiam. Cytuj http://www.iwasz.pl/electronics/motorcycle-black-box-part-1-data-acquisition-with-arduino-mega/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nufry Opublikowano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2006 Greedo - to ja wiem ale wogole jakos slabo reaguje na gaz, jezdzilem 150 na kursie na prawko i szla na kolo z gazu... fakt, ze wazylem mniej... ale moja ma z przodu 15z i slabo przyspiesza, nie mowiac o Tym zeby szla na gume.. nie chce jej stawiac na kolo tylko chce normalniej jechac, a mi sie wydaje caly czas, ze simsony maja lepsze przyspieszenie... moze to dlatego, ze przediadam sie z ts 250 na na 150 :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Też próbowałem regulować orginalny elektroniczny zapłon w etz 150. Nie było żadnej reakcji. Opóźniałem na maksa-test potem przyspieszałem na maksa-test. Nie zauważyłem różnicy. Etz 150 ma moc tylko na pierwszych trzech biegach a potem wcale nie jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 5 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2006 Wlasnie dlatego pisalem o orginalnym. Ze jego nie trzeba regulowac jesli jest ustawiony fabrycznie. ETZ 150 to kibel. GS 400 to tez kibel i nie jezdzi. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Wlasnie dlatego pisalem o orginalnym. Ze jego nie trzeba regulowac jesli jest ustawiony fabrycznie. ETZ 150 to kibel. GS 400 to tez kibel i nie jezd Dobrze że twoje idą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 a co znaczy zę jest słaba? Ja swoją 150 spokojnie leciąłem 110. Zapłon ustawiasz przy pomocy czujnika zegarowego. Ja ustawiłem (powinno być 2.5mm przed GMP) ja ustawiłem na 2.8-9 (zapłon mechaniczny niestety) i róznica była kolosalna, nie zadna suwmiarką i śrubokrętem. Elektroniczny też tak ustawiasz ale lepiej nie na zwykłej lampce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 http://hoth.amu.edu.pl/%7Eintr/ustzap.htm ciekawa strona znajomego na temat MZ 150. Opisuje sposób regulacji zapłonu elektronicznego. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Dobrze że twoje idą przeciez napisal o ETZ 150(greedo mial ją jak dobrze pamietam) i o GS 400(ktory posiada aktualnie)!!!!!!!! :icon_twisted: :) :banghead: Najpierw czytaj i dowiaduj sie dobrze a potem ,,pierd*l,, za przeproszeniem. Pozdro Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 http://hoth.amu.edu.pl/%7Eintr/ustzap.htm ciekawa strona znajomego na temat MZ 150. Opisuje sposób regulacji zapłonu elektronicznego. zgadza się intr opisał bardzo fajnie regulacje, ale zapłonu mechanicznego (tyle ze on ma moduł tranzystowo stykowy, ale to nie ma róznicy) poszukaj na MZ klub polska, jak zrobić urządzenie do ustawiania elektronika (temat "eMZetkowicza") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 kup sobie 250 jak ci tak panicznie mocy brakuje za etz 250 dasz 1000zł czyli jeszcze jakieś 500zł zostanie na wydatki;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andy_k Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 ...Opóźniałem na maksa-test potem przyspieszałem na maksa-test. Nie zauważyłem różnicy... Przy zbyt wczesnym i zbyt późnym ustawieniu silnik nie ma max sprawności.Gdybyś ustawił prawidłowo zgodnie z zaleceniami różnica byłaby wyczuwalna.Przy zbyt wczesnym max ciśnienie w cylindrze występuje zbyt wczesnie i tłok jest hamowany przed dojsciem do GMP (przy dluższej jezdzie spalanie stukowe może zniszczyć silnik). Przy zbyt późnym max ciśnienie w cylindrze występuje zbyt późno i nie wykorzystuje się w pełni energii uzyskanej ze spalenia mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cutin Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 ooooooo ludzie gosc sie pyta jak ustawic zaplon a wy mu wyklad robicie !!!!!! A wiec jezeli masz elektroniczy to ustawiasz tylko punkt zaplonu :dla ETZ 150 wynosi 2,5 mm przed GMP ( czyli gdy tlok jest na samej gorze ) ja jak zaczynalem sie bawic w ustawiane zaplonu wzialem sobie linijke okroilem ja tak zebym mogl ja wsadzic przez otor swiecy i tym mierzylem. I ustawianie zaczynasz tak: - umiesc ta linijke w cylindrze (ale uwazaj zeby ci tam nie wpadla) i krec powolutku walem w starone zgodna z praca silnika - gdy przeskoczy iskra na swiecy (podlaczona do fajki i polorzona na karterze) staraj sie uchwycic dokladnie ten moment kiedy zaczyna przeskakiwac. - i od tego momentu kiedy przeskoczy iskra patrz na linijke o ile milimetrow sie podniesie do GMP (ma byc 2,5mm) I ot cala filozofia mysle ze pomoglem Cytuj http://cutino-cbr.blogspot.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.