Skocz do zawartości

simson czy chart


parabolic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt, do simka części są droższe ale te motorowery się prawie nie psują. Charta jeszcze nie spotkałem więc nie mogę nic o nim powiedzieć. Ogólnie wybierz tego który Ci się bardziej podoba i masz na jego utrzymanie.

 

 

ale nie przesadzajmy, części do simka nie kosztują majątku a utrzymanie tych motorowerów nie jest jakąś drogą sprawą :( Oczywiście zależnie od naszego stylu jazdy. żeby porównywać i ew. przygotować sie na wydatek podzwoń, popytaj ile kosztują częsci do każdego z motoroweru ;) ale tak jak mówie polecałbym bardziej simsona. powodzenia w kupnie :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Heh... ja też coś dodam bo mam charta i też prócz zatkanego gaźnika nic do roboty nie miałem.

 

1. Co do niezawodności niemieckich rzeczy patrz Siemens i na telefony.. Lubią się psuć, a pzrecież niemiecki.. podobnie jak Trabantunie i Robury :P

 

2. Również interesuje mnie w którym roku charta okrzyknięto bublem, bo jakoś mam skany motoru i jednak go zachwalają ?! Baaa mówią że stoi minimum na równi z simsonem.. A co do ogarów to porównanie charta z ogarem byloby ośmieszeniem :crossy:

 

3. Tuning ?! jaki tuning ?! chcesz poszaleć kup motor, ścigacz, co kolwiek. po co katowac motorower ?!

 

4. Co do prędkosci Charta.. Nie wiem jak w niemczech ale w polsce nie można było przekraczać 50 km/h, romet i dezamet również żucali się o to bo gdyby chart mógł jechac szybciej znacznie spadłoby zużycie paliwa. ale Prawo jest prawo. I wedle polskiego prawa tak musiało być.. bo z silnika jakby chcieli duzo by jeszcze wycisneli

 

5. A Co do porównania Charta z Simsonem Charta produkowali 6 lat simsona w h*j więcej.. Najlepszym porównaniem byłoby charta z poczatku produkcji i simsona z początku. Chart był za mało produkowany aby mogli go porobić w kilku wersjach.. i żeby mogli w nim wprowadzić jakieś unowocześnienia.. Tyle... Każdy bierze co woli.. Ale wydaje mi się że mało osób wie co to Chart, a skojarzenie z nazwą Romet oraz poprzednimi pokracznymi tworami nie jest adekwantne akurat w tym wypadku.. Co do ceny. cena to kwestia renomy.. Romet nie miał renomy, ale Chart jest jednak wyjątkiem, lecz 6 lat nie jest w stanie odbudować zaufania do firmy.. Niestety... tyle pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Warto wspomniec ze chart ma elektroniczny zaplon, mala rzecz a cieszy :notworthy: mialem charta przez ponad rok byl w rozsypce jak go kupilem, poskladalem i gdy dorwalem drugiego z mnustwem nowych czesci w koszu poprzekladalem co sie dalo - warto wspomniec ze jakis narwaniec robil tuning o rozwiercil kolektor ssacy, dalo rade - zamykal licznik (70km/h) ja z moim bratem na charcie (lacznie ok 120kg :icon_eek:) i nawet kuzyn na simku skuterze ledwo nas doganial - ale tuningu nie polecam, musialem nowy tlok i cylinder kupic bo gosciu przesadzil z rozwiercaniem i przeszed na wylot, zakleil to czyms na czas sprzedazy ale padlo, Chart jest naprawde dobry - oczywiscie zalezy na jki egzemplarz sie trafi... ale nawet japonce potrafia byc dorzniete... ludzie potrafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w regionie utarło się, że simson to simson kto ma to jeździ, a chart to poprostu niewypalona podróba simsona z resztą wystarczy posłuchać silnika samo to dużo mówi, a i jeżeli chodzi o wygląd to mi się simsony bardziej podobają... pozdrawiam

_________________________________-

To że nie wszystkie simsony nie maja elektronicznego zapłonu nie znaczy że nie mają go w ogóle,

Producentów ograniczała nie tyle co prędkość, a jakieś limity kW nie pamiętam już tych wartości.

co do prędkości dobre simsony lecą nawet do 85 km/h

Edytowane przez rbt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chart czy simson oto jest pytanie ? karzda sroczka swój ogonek chwali

więc ja napiszę o charcie.chart to super motorowerek jak na tamte czasy i polskie warunki !

mamy w domu dwa charty-mój brat i mój tato i powiem ci że nigdy na nie nie narzekaliśmy

jest dosyć komfortowy o niebo lepszy niż wszystkie ogary dzięki dobremu skokowi teleskopów,szerokiemu .wygodnemu siodłu i dobrze umieszczonym podnużkom dla kierowcy i pasażera .silnik - wszystko zależy od tego jak się trafi i czy znasię dobrze na składaniu takich sprzętów.pierwszego charta kupił mój brat był w

niezbyt dobrym stanie ,lecz po gruntownym remońcie w szczegulności silnika robionego przez mojego tate - motorek ten po dobrym dotarciu pokazał na co go stać - predkość max ok 74 - z górki pojedzie koło 80, bardzo silna jedynka i pozostałe biegi , wyjedzie pod karzda górkę i nie pisze tuta o jeżdzie na jedynce, zrywny- w jedną osobę podnosi koło do góry , przy karzdym ruszaniu czuć jego moc i wyrywanie się do przodu nie to co np w komarku ,ma moc na karzdym biegu nie trzeba np redukować odrazu z 3 na 1 wyjeżdzając pod górkę.

a teraz o charcie mego taty - tak samo jak wyżej z tym że prędkość wyższa o kilka kilometrów.

 

elektryka- ogulnie dobra ,chodz mogła by być lepsza - lepsze ładowanie i światło przednie.

skrzynia biegów- biegi wskakują trochę ciężko lecz można się szybko przyzwyczaić

nie duże spalanie .A teraz minusy 1 ładowanie w szczególności gdy używa się często światła stopu

2 światło przednie za słabe chodz jak przewinie się cewki świetlne to bedzie super - wyprubowane

na 3 biegowym polskim romecie z przewiniętymi cewkami,wtedy widać jakość tej lampki

3 powiny być lepsze teleskopy z tyłu - ( trochę za twarde) np regulowane od simsonka

4 trochę większa moc jakiś 1 - 1,5 konika by nie zaszkodziło

5 i co najważniejsze aż się prosi o jeszcze jeden bieg

 

a tak pozatym to chart był produkowany tylko w jednej wersi ( chodzi mi o silnik , ramę , elektrykę itd)

a simsonków było wiele 3-4biegowe itd tak więc :flesje: należy poruwnywać tylko i wyłacznie charta z simsonkiem

trzy biegowym i z porównywalnych roczników wtedy będzie to najuczciwsze!

 

I CO ZAWSZE BęDZIE MNIE PRZEKONYWAłO DO CHARCIKA TO JEGO WYGLąD- POPROSTU POLSKA

MAłA MZetka !!!!!!!!!!!!!! :D :flesje: TAK WIęC POLECAM CHARTA !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie duże spalanie
No to masz szczęście, mi trafiła się padaka, która spalała jakies 5 l/100 km :-/. Ale to przez rozmajstrowany gaźnik od rometa, normalnie faktycznie nie jest źle z tym spalaniem.

 

2 światło przednie za słabe chodz jak przewinie się cewki świetlne to bedzie super - wyprubowane
Mnie najbardziej w Charcie denerwowało to, że przxy przelączaiu świateł strasznie długo było ciemno. W żadnym innym motorku ze światłami z cewek nie było to aż tak dotkliwe. Po prostu ciemność :-).

 

3 powiny być lepsze teleskopy z tyłu - ( trochę za twarde) np regulowane od simsonka
Ja nie narzekałem, chyba że przy jeździe we dwie osoby dało się odczuć dobijanie. Ale za to przednie lagi - cud miód :-).

 

4 trochę większa moc jakiś 1 - 1,5 konika by nie zaszkodziło
Czego tu wymagać, i tak jak na polski sprzęcik o tej pojemności nie można narzekać :-).

 

5 i co najważniejsze aż się prosi o jeszcze jeden bieg
No tak, mnie to też wkurzało, gdy na każdym biegu kręciłem do końca i nie miałem żadnego nadbiegu. Ale chyba...

 

a tak pozatym to chart był produkowany tylko w jednej wersi ( chodzi mi o silnik , ramę , elektrykę itd)!
... były tez nieco lepiej wyposażone wersje. Na pewno byly Charty 211 (całość standardowa, tylko felgi z lekkich stopów) oraz 4-biegowe z silniczkami 70 ccm i instalacją 12V. Ale to raczej ciekawostka, bo było ich niewiele więcej niż FSO 125p z silnikiem Diesla.

 

a simsonków było wiele 3-4biegowe itd tak więc :flesje: należy poruwnywać tylko i wyłacznie charta z simsonkiem

trzy biegowym i z porównywalnych roczników wtedy będzie to najuczciwsze!

Właśnie, i stąd wszelkie zarzuty przeciwko Chartowi :-).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie..

 

charty znam tylko z widzenia, natomiast Simsonem jezdzilem prawie 3 lata. Nie dam złego złowa na niego powiedzieć, mimo że sporo przy nim grzebalem. Są banalne w naprawie. Cudów tam nie ma... i w pełni sie zgadzam ze mogą sie nie psuć.. psują się jak sie je samemu zepsuje (wiem cos o tym ;])

 

chart , mimo że najlepszy z rometów... nie ma porównania do simsona.

 

simson to klasa. wygodny, łądnie chodzi... widać solidność konstrukcji..

 

powiem tak:

Jak będę miał kupić jeszcz ekeidyś motorower to wezmę SIMSONA sr50.... choćby bylo to za 10 czy 15 lat :buttrock: tak se go zrobie na cacy i byde śmigał :biggrin:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to zalezy co od motorku oczekujesz simson jest napewno lepszy łatwiejszy do tuningu (łatwiejszy dostep do czesci) mniej awaryjny mocniejszy :biggrin:

 

 

No ja tak nic nie chce mówić komu od jakichś 3 tygodni suer simson stoi w garzarzu :D jakby w charcie pare rzeczy zmienić wyszedł by na ludzi :biggrin:

 

pozdrawiam

:flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A to co jest lepshe, hmm wystarczy popatrzeć na ceny...

Ja bez zastanowienia brałbym simsona. Pozdrawiam.

Czyli co? wg. Twojego rozumowania droższe znaczy zawsze lepsze??? wspolczuje... :flesje: Moja prababcia miala refundowane lekarstwa i nie chciala ich brać, mowila, że za tanie, wiec i tak nie pomogą... :flesje: Ty rozumujesz podobnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem charta i znam jego bolesci ale wiem zę jesli dba si eo niego i remontuje to co trzeba a w razie potzreby zrobis ie generalke to potem jeżdz jeżdzi. Tak było z moim.Jeżeli chodzi o simsona to też jest dobrze jest wytrzymały i mocniejszy.Chart przeważa go jeżeli chodzi o wygląd i o wygode jazdy.Chart jest wygodniejszy i lepiej sie nim jeżdzi. Simson ma jednak lepszy przynajmniej tak mi si ewydaje bo patrze na to obiektywnie i sa do niego łatwiej dostepne cześci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...