Skocz do zawartości

Polskie motocykle


Pimpek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja na własne oczy widziałem jak stella jechała do tyłu. pozatym rometa odpalając na biegu wstecznym wprowadzamy w lewe obroty. jeździlismy tak z kumplami kto dalej na wsteku pociagnie ;] zajebista zabawa. simsona juz się nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem WSK 175 "do tyłu";

Wystarczyło jej ustawić pół milimetra wcześniejszy zapłon, i potrafiła z wolnych obrotów "zaksztusić się" i złapać wsteczny zapłon.

Kolega w ETZ 251 miał tak samo (po założeniu bezstykowego zaplonu ustąpiło "palenie do tyłu");

 

Ps;

Przecież Velorexa da się "fabrycznie zapalić do tyłu", bo po przełączeniu "guziczka" dynamostarter kręci w obie strony - w wyniku czego mamy 4 biegi do przodu - i 4 do tyłu;

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simsona juz się nie da...

Nieprawda - 100 lat temu (no może nie 100 ale 15-16 ) kupiłem NOWIUTKIEGO simsona i też dawało sie go odpalać na pych do tyłu . Nic nie trzeba było przestawiać , nie miał może TAK WIELKIEJ MOCY :notworthy: jak zapalony do przodu ale dawało sie jechać

WIęc na bank sie da bo mój odpalał i tak nim teź troche pojeździłem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna opowiesc z cyklu pt.jak to bylo dawniej...nasz wiejski listonosz w celu oszczedzenia drogocennej benzyny,po dokladnym rozgrzaniu swojego komara zalewal bak olejem napedowym.ustrojstwo podobno chodzilo niezawodnie ,pod warunkiem ze sie go nie gasilo.oczywiscie rzecz cala miala miejsce w czasach realnego socjalizmu,ale czy to prawda?jeden sekretaz wie... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna opowiesc z cyklu pt.jak to bylo dawniej...nasz wiejski listonosz w celu oszczedzenia drogocennej benzyny,po dokladnym rozgrzaniu swojego komara zalewal bak olejem napedowym.ustrojstwo podobno chodzilo niezawodnie ,pod warunkiem ze sie go nie gasilo.oczywiscie rzecz cala miala miejsce w czasach realnego socjalizmu,ale czy to prawda?jeden sekretaz wie... :icon_mrgreen:

 

Zapewniam wszystkich że Romet (nie pamiętam oznaczenia - polski silnik trzybiegowy ale jeszcze nie hart) bardzo dobrze działa na następującej mieszance ok litr benzyny + 2 litry ropy(no ok oleju napędowego :icon_mrgreen: ) + ok pół litra rozpuszczalnika nitro + trochę spirytusu + ok 100 ml oleju luxDW ( mixol był zdecydowanie za drogi :icon_mrgreen: ) jest to sprawdzone potwierdzone i ten ogar przejechał na takich mieszankach baardzo dużo kilometrów . Oczywiście w TROCHĘ INNYCH CZASACH niż dzisiaj . w miarę dobrze odpalał nawet na zimno (w miarę dobrze to znaczyło że można było pomarzyć żeby zapalił na "kopa" tylko trzeba było zapalać na pych :clap: ) mieszankę taką stosowaliśmy z kumplem ponieważ jako małolaty nikt z nas za bardzo nie miał kasy na paliwo a jego ojciec miał prawie wszystkie potrzebne składniki czyli ropę rozpuszczalniki i spirytus jakiś skażony przemysłowy wiec wystarczyło kupić litr benzyny i latać za to cały dzień albo 2 :crossy: :lapad: to były czasy :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest prawda, kedys jak zrobilismy z kolesiami z druzyny notabene harcerskiej madmaksa z syreny to na próbnym objezdzie zabrakło nam beznyny posłalismy kolesia po kanister z a ten z wrazenia złapał ten z ropa i zalał do pełna, motor był ciepły to chwycił bez problemu ale zaczoł dymic okrótnie i był słabszy jednak w miare jezdzenia sie rozgrzewał tak ze dostał samozałonu i nieszło go zgasic, ale była jazda, tym bardziej było wesoło ze chodził coraz szybciej, a kierowca ze strachu zgłupiał, ale był ubaw, trzeba było czołga zdusic na biegu i dłuuugo sie studził, na całe szczescie nic sie nie stało, ale podejrzewam zatarcie silnika było o krok

 

To była odpowiedz na post jaros4 bo mi nie zacytował:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wszystkie te mity to bujda.miałem wsk 175 i przez dwa lata nic nie dokładałem a było to rok temu.

wsk 125 jeżdze i nic nie dokładam od 3 lat.Junakiem jezdze i z pradnica miałem problem,ale ją zrobiłem i jest ok.Ale komarem 2320 zrobiłem bez remontu 40.000km.W to nie chce się wieżyć ale to prawda.ten silnik jeszcze pracuje, chociaż juz bardzi głosno słychac jego wnętrznosci.Remontuje inny i następne 40.000 mu zycze.Więc ludzie nie dbaja i tak maja.jak sie raz zaniedba i nie wsadzi dobrej części to tak jest i nażeka sie na maszyne.

POLSKIE MOTOCYKLE SĄ SUPER WYTRZYMAŁE

 

Wszystkie te mity to bujda.miałem wsk 175 i przez dwa lata nic nie dokładałem a było to rok temu.

wsk 125 jeżdze i nic nie dokładam od 3 lat.Junakiem jezdze i z pradnica miałem problem,ale ją zrobiłem i jest ok.Ale komarem 2320 zrobiłem bez remontu 40.000km.W to nie chce się wieżyć ale to prawda.ten silnik jeszcze pracuje, chociaż juz bardzi głosno słychac jego wnętrznosci.Remontuje inny i następne 40.000 mu zycze.Więc ludzie nie dbaja i tak maja.jak sie raz zaniedba i nie wsadzi dobrej części to tak jest i nażeka sie na maszyne.

POLSKIE MOTOCYKLE SĄ SUPER WYTRZYMAŁE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu Junakowi mija drugi sezon jak jest po remoncie - w tamtym sezonie były problemy, ale głównie ze współczesnymi zamiennikami. W tym sezonie jedyną odnotowaną awarią była awaria zmieniacza ( tego nowszego - ponoć "niezniszczalnego" ). Ludzie, którzy zaczepiają mnie na ulicy dziwią się, że jeżdżę na iskrowniku i orginalnej prądnicy, bo "... to padało, panie(!) notorycznie..."

U mnie działa i będzie działać. Byle nie kombinować i nie ulepszać, to będzie chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...