kaburas Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Witam.mam problem ze skrzynia w mojej mz. Otoz,jedyka i dwojka wyskakuje, i nie mozna wrzucic trojki, trzeba kilka razy podniesc dzwignie zmiany biegow i czasami sie uda ze wejdze albo i nie, a zdarza sie takze ze wejdzie bez problemu od razu. Gdy juz 3 siedzi ,po redukcji na dwojke, spowrotem wchodzi bez problemu,ale juz po dalszej redukcji,na jedynke problem zaczyna sie od nowa.Gdy ja kupiłem problem wyskakiwania 1 i 2 wogole nie wystepował a problemy z wrzuceniem 3 były sporadyczne i zdarzały sie bardzo ale to bardzo zadko.Pozniej musiałem rozebrac skrzynie albo po złozeniu tez skrzynia chodziła tak jak i przed rozbiurka. Problem na tak duza skale pojawił sie po tym jak spadło sprzegło i brat przez przypadek wykrecił zamiast sroby spustu oleju, ta srobe od blokady biegu jałowego.ale kulka nie wypadła i ta srobke wkreciłem z powrotem ale problem jest. I teraz nasowa sie pytanie,czy problem tkwi w zuzytych wodzikach czy moze gdzie indziej?????Olej w skrzyni to HIPOL dosc gesty. Z gory dzieki za odpowiedz!Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Miałem problem ze skrzynią a konkretnie "zgubiła" mi się 3-ka i była to wina wodzika 010. Jak przypuszczam u Ciebie problem także tkwi w wodzikach. niestety ich wymiana nie jest tania. Jak byś wymieniał wodziki to przed skręceniem sprawdz czy wodziki nie mają za mało luzu nz powierzchni styku z zębatkami, jak mają za mało to mogą się spalić i problem pojawi się na nowo. Hipol nie jest wcale za gęsty na etz, ja jeźdzę na nim już 3 sezon i nie narzekam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaburas Opublikowano 1 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 a wiec pewnie czeka mnie rozbiorka skrzyni a tu sie matura zbliza (kiedy ja to zrobie) a jak myslisz b.w ile moze mnie wyniesc wymiana wodzikow razem z zebatkami zakładajac ze podlegaja wymianie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 (edytowane) Kurcze teraz to nie pamietam za bardzo bo robiłem to na początku zeszłego sezonu. Wodzik kosztuje chyba ok 50 zł. A z tymi zębatkami to sobie najpierw sprawdz czy Ci te wodziki będą łatwo chodziły, bo może być tak że nie będziesz musiał wymieniać zębatek. Jak byś jednak musiał to lepszym rozwiązaniem może się okazać kupno całej skrzyni na allegro czy w ŚM. Chociaż tutaj też nie wiadomo na co trafisz. Wodzików nie kupuj używanych. Ja kupiłem na allego niby super stan a wyglądał gorzej niż mój. Sprawdz najpierw czy na powierzchni ślizgu zębatki z wodzikiem nie ma żadnych nadtopień (spalenie powierzchni) czy innych przeszkód w poruszaniu się wodzika po tej powierzchni. Pozdrawiam Edytowane 2 Lipca 2006 przez b.w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaburas Opublikowano 10 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 witam.Chciałem sie dowiedziec, po czym poznac czy wodziki nadaja sie do wymiany?Bo własnie przez chwila rozebrałem skrzynie, i wszystki sa jakies powycierane a wodzik 012 w jednym miejscu fioletowy sie zrobił. I teraz nie wiem czy mam wszystkie wymienniac czy nie.I jeszcze chciałem sie dowiedziec czy nie ma problemów z kupieniem wodziikow 011 i 012 bo na www.agmot.pl widze tylko 010. czy to tylko u nich nie ma,czy wogole je ciezko spotkac?? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 witam jeśli widełki są zabarwiane należy je wymienić przyczyną tego może być brak kąta prostego widełki w stosunku do prowadnika widełki.... posprawdzaj też czy pozostałe mają kąt 90 http://www.wilmat.torun.com.pl/index.php?jezyk=1&strona=13 tu masz sklep z Torunia prowadzą wysyłki i maja sporo części do mz ściągnij sobie cennik MZ0243 |WODZIK MZ250 10 KRAJ |szt.|22.0%| 30,33 | 37,00 MZ0245 |WODZIK MZ250 10 ORG |szt.|22.0%| 37,92 | 46,26 MZ0244 |WODZIK MZ250 10 TAJWAN |szt.|22.0%| 22,95 | 28,00 MZ02468 |WODZIK MZ250 11 CN |szt.|22.0%| 14,34 | 17,49 MZ0246 |WODZIK MZ250 11 ORG |szt.|22.0%| 31,97 | 39,00 MZ02478 |WODZIK MZ250 12 CN |szt.|22.0%| 14,34 | 17,49 MZ0247 |WODZIK MZ250 12 ORG |szt.|22.0%| 31,97 | 39,00 :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Niedawno mialem identyczny problem ze skrzynia tylko mi nie wyskakiwala jedynka ani dwojka. Problemow z zakupem wodzikow nie mialem. Powinny byc w kazdym sklepie z czesciami do motocykli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaburas Opublikowano 10 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 d8-vid. a czy u ciebie rowiniez dwignie zmiany biegow mozna było maksymalnie do gory podnies a bieg nie wskakiwał, czy moze cos sie blokowało?? i jak rozwiazałes ten problem?? wymiana wodzika 010 pomogła czy jeszcze cos wymieniałes, zebatki czy cos innego???? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Miałem kiedyś podobne problemy ze skrzynią ETZ 251.Zużyte wodziki to skutek a nie przyczyna!Przyczyną są zużyte (czasami minimalnie-prawie niewidocznie zaokrąglone krawędzie) zębatki sprzęgiełek kłowych.Jeśli wymienisz tylko wodziki , problem w niedługim czasie powróci.Trzeba albo wymienić albo splanować i ponownie utwardzić sprzęgiełka kłowe biegów , które wyskakują.Przyczyną ich zużycia jest najczęściej niedokładna lub z na pół wyciśniętym sprzęgłem zmiana biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d8-vid Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 d8-vid. a czy u ciebie rowiniez dwignie zmiany biegow mozna było maksymalnie do gory podnies a bieg nie wskakiwał, czy moze cos sie blokowało?? i jak rozwiazałes ten problem?? wymiana wodzika 010 pomogła czy jeszcze cos wymieniałes, zebatki czy cos innego???? pzdr U mnie po prostu byla wielka luka na trzecim biegu. Mozna bylo podnosic dzwignie do woli ale po "trójce" nie bylo sladu. Po mocniejszym zapięciu dzwigni do gory wskakiwala bez problemu czwórka i piątka. Rozkręciłem silnik i okazało sie ze to wina wodzików. Nie mialem problemu z zebatkami bo byly praktycznie nie zużyte. Jedyne co wymienilem to wszystkie trzy wodziki (pomyslalem po co wymieniac 010, jak i tak kiedys trzeba bedzie wymienic reszte) oraz ten pręt na którym są zamocowane wodziki (byl troche poobdzierany). Wszystko miesci sie w granicach 100zł razem z nowym olejem i uszczelkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 Miałem kiedyś podobne problemy ze skrzynią ETZ 251.Zużyte wodziki to skutek a nie przyczyna!Przyczyną są zużyte (czasami minimalnie-prawie niewidocznie zaokrąglone krawędzie) zębatki sprzęgiełek kłowych.Jeśli wymienisz tylko wodziki , problem w niedługim czasie powróci.Trzeba albo wymienić albo splanować i ponownie utwardzić sprzęgiełka kłowe biegów , które wyskakują.Przyczyną ich zużycia jest najczęściej niedokładna lub z na pół wyciśniętym sprzęgłem zmiana biegów. tak jest, nalac piwa, dobrze gada! tyle razy powtarzam: wpierw patrzymy na kly, potem na wodziki! wodzik bedzie smazony non stop, gdy bedzie bieg wyskakiwal. a bieg wyskakuje, gdy zuzyte jest polaczenie klowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaburas Opublikowano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 Witam.Byłem dzisiaj w sklepie z czesciami i porownałem zebatki nowe z moimi, no i sa bardzo zuzyte,koles ze sklepu tez poogladał troche no i to samo powiedział, i powiedział tez ze te moje zebatki to jakies polskie rzemiosło, wiec nie dziwota ze sie zuzyły. zamowiłem wodzik 010,012, zebatke 1 biegu, 2 i 3 biegu,i zebatke przesowna 1-3 bieg i zebatke przesowna 2 biegu, czyli cała jedna choinke odpowiedzialna ze 1,2i3 bieg,oprocz wałka. wymieniam to wszystko poniewaz z tymi biegami miałem problem.Mam nadzieje ze to pomoze,i bede mogł o remotach skrzyni zapomniec na kilka sezonow. zamowiłem niby to czesci orginalne, i mysle zze beda w miare bo za wszystko zaplace prawie 300zł!!! + łozyska na wał uszczelniacze i łozyska do skrzyni mam nadzieje ze sie w 400 zmieszcze!!! Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartez Opublikowano 11 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 tak jest, nalac piwa, dobrze gada! tyle razy powtarzam: wpierw patrzymy na kly, potem na wodziki! wodzik bedzie smazony non stop, gdy bedzie bieg wyskakiwal. a bieg wyskakuje, gdy zuzyte jest polaczenie klowe.zgadzam sie w zupełnosci mi tez 3 nie wchodziła i tez nie wiedziałem co to jest? a przyczyna była prosta tylko ze usuniecie dosc kosztowne :flesje: wymieniłem zebatke(albo dwie niepamietam :) odpowiedzialne za zmiane 3go biegu) i wodzikposkładałem i wszystko wróciło do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.