Skocz do zawartości

Dane dotyczące regulacji zaworów ZX10/ZZR 1100/GPZ 900/GTR 1000


Januszm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak czytałem opis ZZR 1100, to w danych pisali, że przegląd w modelach do 93 roku co 5000 km, a po 93 roku po 6000 km. Moje pytanie brzmi: co ile kilometrów sprawdza się zawory w tych silnikach? Dziś kolega Wujek z forum, powiedział, że w jego manualu napisano: zawory reguluje się co 12 000 km. Ja jednak sądzę, że właśnie podczas przeglądu powinno się sprawdzać zawory, czyli co 5-6000, a nie co 12 0000 km. jak to jest? Może ktoś ma z innego źródła dane serwisowe silników z tej serii?

 

pozdr

januszm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak jest w serwisówce ale starsze kawy miały przypadłość – szybkie zużywanie się zaworów.

Właśnie robie z głowica w ZX10 Tomcat. Po przebiegu 60 000 zawory ssące były kompletnie wypalone.

Fakt że właściciel zaniedbał kontrole luzów , ale nie powinno być aż takiego zużycia.

Generalnie kontrolował bym luzy co 6000. Koszt jednego zaworu to około 230 zł

A jak wiadomo jest ich 16, tak wiec szkoda ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz jest jak to w ekonomii: to zalezy. Od modelu motocykla. Kazda konstrukcja jest inna i sa inne zalecenia. Z tego co pamietam to sa nawet takie motocykle, gdzie regulacje (tzn. sprawdzenie i ew. regulacje) robi sie co 24 tys.

Ale prawda jest, ze wiele silnikow np. Kawasaki jest bardzo czulych na niedbalosc tego tematu. Tak wiec sprawdzenie moze byc czestsze i w konsekwencji na nim sie operacja kontrolna zakonczy. Ale to tak tylko dla wlasnego swietego spokoju. Ja proponuje trzymac sie wytycznych ksiazek serwisowych, bo madrzejsi od nas je pisali ;-)

********************

Triumph Speed Triple :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak jest w serwisówce ale starsze kawy miały przypadłość – szybkie zużywanie się zaworów.

Właśnie robie z głowica w ZX10 Tomcat. Po przebiegu 60 000 zawory ssące były kompletnie wypalone.

Fakt że właściciel zaniedbał kontrole luzów , ale nie powinno być aż takiego zużycia.

Generalnie kontrolował bym luzy co 6000. Koszt jednego zaworu to około 230 zł

A jak wiadomo jest ich 16, tak wiec szkoda ryzykować.

 

Proponuję zamówic zawory u Paradowskich, będą tańsze i trwalsze od orginałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zamówic zawory u Paradowskich, będą tańsze i trwalsze od orginałów.

 

Witam! Moje moto jest delikatne i stare i wymaga regulacji częściej jak co 5000 km. A kto to są Paradowscy. Może jakieś namiary czy coś . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to firma produkująca zawory, podobnież najlepsza w naszym kraju.

Mieści się w Warszawie na Ursie. Wpisz nazwę w Google a na pewno znajdziesz namiar.

 

Witam! Dziękuję za info. Szykuje się mi chyba mały remont dlatego taka informacja dla mnie to skarb. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Januszu potwierdzam moją wersję wydarzeń tj. 12000 km. co nie oznacza że nie warto sprawdzić luzów co 6000 km. Po tym przebiegu nalezy zajrzeć do świec, czyli zdemontowac airbox itd. grzechem byłoby nie odkrecić pokrywy zaworów i dla świętego spokoju pobawić sie szczelinomierzami. A tak btw. to w manualu zalecają wymiane oleju co 6000 km. lub 6 miesięcy a filtra oleju co 12000 km. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...