Skocz do zawartości

Zamienić junaka na MZ czy nie?


Pastor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym mieć bezawaryjny motocykl, co prawda mojej mz do tego bardzo blisko, ale junak to 4T i bardzo podoba mi się jego praca. Silnik 350 tylko moc jest mniejsza. Jak jest z prędkościami w junaku? Wiem, że junak nie jest lekki i szybki, ale podoba mi się jego sylwetka. Na co muszę uważać przy kupnie junaka, czy silniki w tym maszynach są trwałe i jakie są koszty porządnego remontu? Pytania te kieruję do tych którzy mają doświadczenie w tych sprzętach.Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z jankiem jest różnie, zależy w jakim stanie go kupisz i ile bedziesz chciał zainwestować w jego renowacie ! Profesjolalne odnowienie pochłania spore koszty. Czasem przekraczają koszt zakupu!! Rozwijane predkości to zależy od Twojego rozsądku w granicach 70\90 max120\130??

Najlepiej poszukaj kogoś kto ma janka i zabiesz go jak będziesz kupował swojego !!

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz motocykla na co dzień wybierz MZ.

Może i dźwięk silnika przypomina odkurzacz, może jej sylwetka nie ma tyle klasy co Junak, ale...

 

MZ prowadzi się łatwiej i pewniej, jest poręczniejsza, ma lepsze hamulce, oświetlenie, elektrykę, jest ekonomiczna i zadbana bardzo niezawodna.

Jeśli bym miał wybierać MZ to tylko ETZ 250 z tarczowym hamulcem.

Koszty remontów renowacji junaka są nieporównywalnie większe od kosztów remontu MZ

 

Junaka bym się jednak nie pozbywał i zachował na niedzielne wypady i zimowe wieczory podczas których bawiłbym się w detale co by na następny sezon był jak z fabryki.

p.s.

źle przeczytałem posta...

MZ zachowaj na codzień i kup Junaka jako 2gi motocykl w rodzinie od święta :icon_razz:

Edytowane przez PROC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją MZ kupiłem w niezafajnym stanie, tylko silnik miała zrobiony dobrze, ale już niestety z braku wiedzy przytarłem pierścionki, bo jeździłem bez tłumika na zwykłej rurze, niedługo to wymienię i znowu będzie super. W swoją MZ wożyłem prawie tyle co dałem i wyniosła mnie już 1700zł, ale opłącało się - satysfakcja, itp. Dźwięk MZ nie jest aż taki fajny chociaż mi się podoba, ale jak usłyszałem junaka z głośnym tłumikiem t osię odrazu zakochałem. Planuję kupić junaka który był robiony na pracę dyplomową, wymaga paru poprawek ale podobno silnik jest super zrobiony, jak się przejadę to zobaczymy i przerobiony jest na chopera, nawet fajnie wyglada. A jezeli chodzi o przyśpieszenie to jest tragedia w junaku czy spoko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerobiony jest na chopera

O matko córko... Jak pocięty lub pogięty to wstyd kupować.

Odejście Junaka...? Mó Ural z koszem, pasażerem w koszu i na dyfrze 8 zostawał w tyle. Takie porównanie mogę Ci zaserwować :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie jest pocięty,zawieszenie pzrednie od MZ ze stacyjką, kierownica "ala" chopper, błotnik tylni lekko przerobiony, a i zamiast prądnicy to ma alternator. Czy można w jakiś sposób pzrerobić silnik aby miał większą moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można w jakiś sposób pzrerobić silnik aby miał większą moc?

Junak pierwotnie miał być motocyklem o pojemności silnika 500ccm. Niestety budżet nie pozwalał na stosowanie wystarczająco mocnych podzespołów, które zdawałyby egzamin przy takiej pojemności.

Obecnie zdarza się, że ludzie szarpną się i przerobią Junaka na 500ccm stosując cylinder z żużlowej Jawy (o ile mnie pamięć nie myli). Są też patenty z cylindrem od Garbusa (nie wiem jaką to miało dawać pojemność). Jednakże podstawowym pytaniem jest: czy warto? Junak będzie Junakiem, który powinien występować w jedynej słusznej formie (seryjnej). Gdyby zrobienie z Junaka 500ccm nie wiązało się z trwałą przeróbką bloku silnika, można by to zrobić porządnie, bezpiecznie, i dość tanio, to może takie poprawienie fabryki byłoby i na miejscu (wszak Junak miał być pięćsetką).

 

Taka sztuka dla sztuki (tak jak moja ciekawość dotycząca przeróbki Urala 650ccm na 800ccm). Ekonomia Cię prędzej czy później zweryfikuje. Junakiem przecież i tak lepiej wolniej, niech każdy zdąży się napatrzeć ;).

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez wieczny student
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dziadek ma warsztat, więc jeżeli chodzi o przeróbki to nie byłoby wielkiego problemu, oczywiście jezeli wiedziałbym co robić. Ta stronka trochę mnie przestraszyła; czy tak naprawdę junak jest bardzo awaryjny czy popostu problemy autora przerastają jego samego? Jeżeli chodzi o remonty i odnowienia w MZ to też nie jest tania sprawa, no chyba, że ktos kupuje uzwane części i zamiast lakieru farbę i zadowala się profesjonalnie zrobioną robotą.... Za 2000zł można kupicjunaka na chodzie, np. allegro są takie ceny po remoncie, ale są też junaki po 4-10tys więc czy silnik w tym za 2000 bęidze gorzej zrobiony czy co? Bo nie chce mi sięwierzyć że remont tej maszyny kosztuje powiedzmy 5000zł? A teraz prośba do uzytkowników junaka: napiszcie o swoich problemach związanych z junakiem i o jego wadach.Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem co prawda wlascicielem Junaka ale za to znajomym Atamana, ktory pomagal mu troche w jego pracach junakowych. Mysle ze odpowiedz Proca na twoje pytanie jest najblizsza prawdy, z tym ze kupujac Junaka radze ci sie nastawic na osiagi w granicach 70 - 90 km/h, a nie 120 - 130. Zrobienie silnika tak, zeby osiagnal wartosci podane w serwisowce tzn. 19KM z tego silnika, zdolnosc do osiagniecia 6000 obr/min i mozliwosc osiagniecia szybkosci ponad 100 km/h wymaga niezlej wiedzy, zaplecza technicznego i sporo kasy.

Jezeli 1700 zl to dla ciebie duzo, to radze zapomniec o Junaku i czekac na lepsze czasy.

W mojej opinii nie oplaca sie kupowac drogich, odremontowanych Junakow z Allegro, bo bardzo niewiele z nich jest naprawde dobrze zrobionych, oprocz wygladu. Jezeli masz okazje kupic tanio tego przerobionego, to warto ale potem raczej zbieraj pieniadze i ucz sie aby w momencie gdy bedziesz do tego gotowy, zrobic remont.

Za kilka lat dobrze jezdzacy, oryginalny Junak bedzie rarytasem wartym 2 x wiecej niz teraz, a teraz ceny ladnych egzemplarzy zaczynaja siegac 10 tys zl, wiec na pewno warto go miec.

Jednakze nie jest i nigdy to nie bedzie motocykl do codziennego wykorzystania we wspolczesnym ruchu, a o wszystkich przerobkach zwiazanych ze "zwiekszeniem mocy" radze ci od razu zapomniec.

Materialy z ktorych byl robiony, nie sa najwyzszych lotow a rowniez niektore rozwiazania konstrukcyjne nie bardzo sprawdzily sie w praktyce.

Do tego dochodza trudnosci technologiczne z wykonaniem niektorych podzespolow, np do tej pory nie zostal rozwiazany problem regeneracji lozyska korbowodowego walu w taki sposob by nie rozpadlo sie po kilku tys km, a jakie takie pierscienie robi moze jeden zaklad w Polsce.

Tak ze Junak to malzenstwo na dobrych kilka lat, z ktorego na poczatku nic oprocz kosztow nie bedziesz mial, a juz na pewno nie spodziewaj sie jazdy z predkoscia 120 km/h ;). Przyspieszenie robi wrazenie niezlego, ale tylko z wolnych obrotow, troche wyzej czyli w granicach 3 tys wiekszosc Junakow traci oddech i jakiekolwiek przyspieszanie sie konczy. Jest to zwiazane z niedokladnym odlewem glowicy i sportowymi czasami otwarcia zaworow, ktore odpowiadaja angielskim wyscigowkom z tamtych czasow i sa nieadekwatne do tego co glowica moze przeuscic przez siebie. Tak ze jezeli chcesz po prostu jezdzic to nie jest to wlasciwy kierunek zakupow.

Jeszcze uwaga do Wiecznego Studenta - Junak nigdy nie mial byc piecsetka co wiemy z rozmow z jego konstruktorami przeprowadzonymi w ostatnich latach, niestety jego glowica zostala skonstruowana tak jak dla pojemnosci 500, dlatego bardzo ciezko uzyskac z niej jakis wiekszy stopien sprezania.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Do tego dochodza trudnosci technologiczne z wykonaniem niektorych podzespolow, np do tej pory nie zostal rozwiazany problem regeneracji lozyska korbowodowego walu w taki sposob by nie rozpadlo sie po kilku tys km...

Adam M.

 

drobna poprawka, takie lozysko juz jest opracowane na specjalne zamowienie przez FLT w Krasniku.....

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...