kules Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Dibo , na czym polegają kity tuningowe ? I jaka jest ich orientacyjma cena ? dibo to ja nie jestem, ale co mi tam - kity robi np. Polini a jest to nowy cylinder, tłok, np. korbowód i takie tam - komplet wszystkiego co jest potrzebne - tu masz link przykładowy http://it.catalogo.polini.it/it/pagina_710.8.html - przeważnie zwiększa pojemność skokową, moc, moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Najlepiej to znajc cylinder bo wstawisz ten nikasil to dlugo nie polatasz i znowu bedziesz w plecy kup np uzywany mozna znalesc za okolo 800 zl :icon_razz: i nie baw sie w zadne pokrywania nikasilem lub wsawianiem tuleji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Ja zupełnie nie w temacie, i mało co mnie to interesuje, ale koledzy około 3 lat temu, reanimowali cylinder od WR 400 w Szwajcarii, całkowite koszty z tłokiem około 800 zł. Ale teraz to i w Polsce o tym szłyszałem.A jakbyście wał chcieli robić to w Łomiankach go naprawili. Bo wszystko zaczęło się od tego, że brok na czopie wypadł, olej stracił ciśnienie, a łożysko rolkowe rozsmarowało się i pokiereszowało resztę.I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 19 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 Oki thx za wszystkie odp. Jako ze jestem ambitny na wlasna reke spenetrowalem temat cylindrow, zebralem troche informacji wiec przy okazji ze temat juz jest zalozony moge podzielic sie wiedza: Gdy juz mamy "drasniety" cylinder na powloce nicasilowej mamy 3 opcje do wyboru: -nalozenie nowej powloki. Zalety: *cylinder na nicasilu lepiej odprowadza cieplo *nicasil jest lzejszy od tyleji zeliwnej *mniej sie grzeje *jest bardziej trwaly od tuleji (nastepna warstwe naklada sie po ok 5-6 tlokach). Wady: *koszt ok 600-800zl *czas oczekiwan najmniej 3 tyg i nie wiecej niz 2 miesiace -wbicie nowej tuleji zeliwnej. Zalety: *koszt ok 300zl+ robota =ok 400zl *tuleja jest mniej plastyczna (wysoka temp nie robi na niej takiego "wrazenia" jak to ma miejsce przy nicasilu) *tulej przedluza zywotnosc tloka. Wady:: *wymiana tloka= wymiana tuleji * tuleja jest duzo ciezsza niz powloka nicasilowa *tuleja sie grzeje i podnosi temp silnika - mozna kupic nowy cylinder: tu sa same zalety, wada jest niestety cena :P No jest jeszcze jedna opcja: - mozna jeszcze przestac jezdzic na motocyklu. Nie ma wad technicznych ;), atrakcyjna cena :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 19 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2006 dopisze jeszcze do tuleji zeliwnej bo akurat to przechodze/przechodziłem i duzo szukałem na ten temat i gada łem z ludzi którzy tym sie zajmuja. Koszt tuleji firmowej(kupionej we włoszech) to około 90-150zł wiec 300zł to dosc wysoka cena, a robocizna no to juz zalezy od warsztatu. W firmie legra (chyba z łodzi jak dobrze pamietam) ponoc jedna z najlpeszych w tym temacie, koszt z tuleja koło 250zł całkowity. Wiec w porównaniu do około 120 euro plus koszty przesyłki za połozenie powłoki nicasylu to spora roznica. Tuleji nie trzeba wymieniac razem z tłokiem w przypadku zuzycia lecz mozna przeszlifowac i wstawic kolejny nadwymiar w popularniejszych silnikach bo niektóre firmy produkuja tłoki o rozmiarze +0,25mm. Grubosc wstawianej tuleji to około 2-3mm. Jezeli tuleja jest wstawiona idealnie(prosto, okna sa bez progów i zniekształcen wyfrezowane) to nie widac roznicy praktycznie w osiagach. A wada jest to ze powłoka nicasylu jest twardsza i wolniej sie zuzywa od tuleji zeliwnej, tak jak juz napisałes gorzej odprowadza ciepło no i ciezsza jest od alu. W polsce nie wykonuja pokywania gładzi nicasylem jedynie wysyłaja za granice, wiec lepiej odrazu szukac firm najlepiej w niemczech lub włoszech bo tam sa duze firmy zajmujace sie tym tematem, i omijac posredników ;) .Tak jak tez juz którys z forumowiczów napisał w temacie, warto pierw przejrzec oferte kitów firm akcesroyjnych gdyz koszt pokrycia nicasylem plus nowy tłok jest wiekszy zazwyczaj niz kit akcesoryjny :P . Moim zdaniem jezeli motocykl ma byc uzywany do jazdy wyczynowej nie ma sensu wstawiac tuleji , natomiast jezeli do typowej jazdy rekeracyjnej to warto sie zastanowic :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro19 Opublikowano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2006 ja też musiałem stanąć przed podobną decyzją, niewiedziałem czy nowy nicasil dać czy tuleje a może kupić nowy. Ale zdecydowałem, że jak robić to porządnie i wziąłem numer do speca od Gawrona i wysłałem do nich cylinder za 3 tygodnie ma byc gotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 (edytowane) Najlepiej to znajc cylinder bo wstawisz ten nikasil to dlugo nie polatasz i znowu bedziesz w plecy kup np uzywany mozna znalesc za okolo 800 zl :) i nie baw sie w zadne pokrywania nikasilem lub wsawianiem tulejiW tego typu motocyklu nakładanie nowego nicasilu to norma co ok 5 lat i jak jest to dobrze zrobione w sęsie ze jest to prawdziwy nicasil a nie powłoka chromowo jakastam (tak robią na czechach) to nie odbiega to niczym od oryginalnego nicasilu. Nicasil (prawdziwy) nakładaja tylko (no powiedzmy w zasięgu ręki) i wyłacznie w fabryce PORSCHE w Niemczech i w Anglii. Jak ktoś ma z tym problem to zapraszam na PW :)ps. cylinder kosztuje kolo 2500 zł a uzywane są żadkością :D Edytowane 22 Czerwca 2006 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzCzUr Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 http://www.rabittsport.pl/nicasil.phpWystarczy aby poszukać znalazłem odrazu firmę regenerującą cylindry nicasilowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 taaa takie cos nawt robia na www.kemot.pl ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 (edytowane) tyle ze 200 euro to strasznie duzo za samą robote!! 800zł to mi powiedział koles za robote jak beda musieli naspawywac i rozwiercac, szlifowac i nicasil nakładac. I mam pewność ze to prawdziwy nicasil ;) Edytowane 23 Czerwca 2006 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 23 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2006 lechu, czemu kombinujesz?? :banghead: w gniszewie - wiocha obok Twojej jest dealer kawy. jak nie tam - firma marvel w gdansku na czarnym dworze - tez przedstawiciel kawy. o w d*pe. pomylilo mi sie, zajarzylem, ze masz kawe, a tu ktm ;) no nic, ale wiem, ze marvel cos kombinuje z nicasilem - zagadaj :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wo09 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Mam pytanie, czy ktoś widząc fotkę mojego cylindra mogłby w jakimś stopniu ocenić jego stan ?Trochę zdjęcie odbiega od rzeczywistości, ale jak się przyjrzeć z bliska widać na powłoce taką jakby siateczkę z wgłębieniami (nie wiem czy dobrze to opisuje), w każdym razie wyczuwalne zmiany palcem mogę jedynie minimalnie wyczuć przy wylocie. foto cylinder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Mam pytanie, czy ktoś widząc fotkę mojego cylindra mogłby w jakimś stopniu ocenić jego stan ?Trochę zdjęcie odbiega od rzeczywistości, ale jak się przyjrzeć z bliska widać na powłoce taką jakby siateczkę z wgłębieniami (nie wiem czy dobrze to opisuje), w każdym razie wyczuwalne zmiany palcem mogę jedynie minimalnie wyczuć przy wylocie. foto cylinderWiekszość tych smug to nie wglębienia tylko brud przyklejony do ścianki, daj go do honowania i będzie się świecić, ja miałem to samo i po honowaniu cylinder był idealnie gładki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wo09 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 Wiekszość tych smug to nie wglębienia tylko brud przyklejony do ścianki, daj go do honowania i będzie się świecić, ja miałem to samo i po honowaniu cylinder był idealnie gładki Czekam na uszczelki pod głowice i składam motor, do końca sezonu jeszcze na tym przelatam – dopiero zaczynam przygodę z enduro.Chciałem się tylko podpytać jaki stan wykazuje mój cylinder ( o ile można coś stwierdzić po fotkach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 (edytowane) Czekam na uszczelki pod głowice i składam motor, do końca sezonu jeszcze na tym przelatam – dopiero zaczynam przygodę z enduro.Chciałem się tylko podpytać jaki stan wykazuje mój cylinder ( o ile można coś stwierdzić po fotkach).No ale to żaden koszt, każdy Ci to na miejscu zrobi a zawsze to coś da, jak chcesz sprawdzić stan to daj go do zmierzenia do szlifierni żeby Ci średnicówką zmierzyli do setnej milimetra i czy nie ma owalu, wtedy można coś powiedzieć dopiero Edytowane 1 Września 2006 przez Modest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.