Skocz do zawartości

zakres temp. na łożyskach w etz 150


art
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam bardzo pilne pytanie. Czy ktoś orientuje się jaki jest zakres temperatury na łożyskach w etz 150? Gdzie można takie informacje uzyskać? Potrzebuje je ponieważ chce wkleić łożyska na klej (niestety to jedyne sensowne rozwiązanie) i nie wiem czy wytrzymałośc kleju do 150oC wystarczy czy raczej jakiś bardziej wytrzymały. Czy ktoś przeprowadzał już takie operacje i jakim klejem to robiliście.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :biggrin:

 

chyba nie ten dził ;/

Edytowane przez art
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz tak wywalony karter to nie wiem czy do zda egzamin na dłuższą metę. JA za dawnych czasów wciskałem łożyska w 251 w nakrzany karter i ładnie je zaciskało. Odnośnie temperatur to powinieneś zmieścić się w wymaganym minimum. Ale jest jeszcze kilka kwestii. Skoro chcesz na klej to widać jest luz a skoro jest luz to odbije się to na całej pracy moto. Wał nie będzie równo siedziałw takiej kombinacji. Gołym okiem tego nie obadasz i nie spodziewaj się żywotności po takim rozwiązaniu.Nie lepiej poszukać gdzieś drugiego karteru? To chyba nie drogi interes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciskanie lozysk w nagrzany karter jest wtedy, kiedy karter jest dobry, czyli ciasny. w przypadku gdy na zimno lozyska wpadaja nie ma sensu go grzac. wklejenie lozysk na loctite rozwiaze problem. temp. jaka tam panuje nie przekracza 80-90 stopni. przed wklejeniem lozyska karter nalezy dokladnie umyc odpowiednim rozpuszczalnikiem - najlepiej zapytac sie jakim. wal bedzie siedzial rowno, o ile bezposrednio po wklejeniu lozysk zlozy sie silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bys szukal to mam na zbyciu japonskie lozyska na wal do etki.(tanio) Myslalem kiedys o remoncie, ale sluzyla super bez remontu i ja sprzedalem. Co do klei Loctite, moze byc, tylko udaj sie do specjalistycznego sklepu i kup specjalny, wysokotemperaturowy klej. Sa takie nawet do 600 oC. 150 to zgecydowanie za malo , a jest tam wiele wiecej niz 80-90oC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa takie nawet do 600 oC. 150 to zgecydowanie za malo , a jest tam wiele wiecej niz 80-90oC

 

skad wiesz, ze jest tam wiele wiecej? wiesz co jest napisane w serwisowce do etz? jezeli chodzi o montaz lozysk to nalezy rozgrzac kartery do 100C. jezeli wg Ciebie jest tam o wiele wiecej, to znaczy, ze lozyska wypadaja/kreca sie same w czasie jazdy. niestety tak nie jest, bo temp wlasnie nie przekracza 80-90stopni. nie wspomne juz o ciaglym chlodzeniu lozysk mieszanka, ktora by parowala, jak rowniez o oleju w skrzyni, ktory by sie zagotowal.

 

Art-> do 150 smialo, tez to przerabialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150 to moze byc co najwyzej w okolicach cylindra/glowicy. Po drugie ile takie simeringi na wale wytrzymuja (zdaje sie ze cos okolo 110st) ?

W dieslach - powietrzakach gdy temp jest w garanicach 180stC (na glowicy) zaczynaja zacierac sie silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wklejeniem lozyska karter nalezy dokladnie umyc odpowiednim rozpuszczalnikiem - najlepiej zapytac sie jakim. wal bedzie siedzial rowno, o ile bezposrednio po wklejeniu lozysk zlozy sie silnik.

 

Chcesz powiedzieć że jesteś w stanie wkleić łożyska idealnie centrycznie ? Ciekawe jak to zrobisz ?

 

Jak jest duży luz w gniazdach łożysk, to wał nie bedzie na równej wysokości z obu stron. Nie wpłynie to dobrze na pracę silnika ponieważ tłok nie będzie chodził idealnie w osi cylindra.

 

Wklejanie przy dużym luzie nic nie da ...tzn bieżnia zewnętrzna nie będzie się obracać w karterze, dzieki czemu nie zatrzesz momentalnie łożysk, ale pozostanie problem o którym pisałem wyżej.

 

Kup nowy karter, albo daj stary do tulejowania.

 

Pozdro !

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest duży luz w gniazdach łożysk, to wał nie bedzie na równej wysokości z obu stron. Nie wpłynie to dobrze na pracę silnika ponieważ tłok nie będzie chodził idealnie w osi cylindra.

 

mylisz sie. tak sie sklada, ze korbowod ma mozliwosc pracy nie tylko pod katem 90 stopni. ma mozliwosc pochylania sie, to samo dotyczy polaczenia tlok-korba. jezeli luz bedzie na zimnym karterze NAWET 0.5 mm, co jest mega luzem, to i tak klej zaradzi, a silnik bedzie chodzic ok.

 

Chcesz powiedzieć że jesteś w stanie wkleić łożyska idealnie centrycznie ? Ciekawe jak to zrobisz ?

 

czytaj dokladnie:

 

wal bedzie siedzial rowno, o ile bezposrednio po wklejeniu lozysk zlozy sie silnik.

 

to nie jest super glue i nie schnie 5 sekund, ale pare godzin. jezeli sie zlozy silnik zaraz po wklejeniu lozysk, to wlasnie polozenie tloka przeniesie sie na korbe, a ta ustawi wal jeszcze na miekkim kleju. no i pozostaje jeszcze margines o ktorym wspomnialem wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jakis dziwny klej do lozysk bo schnie akurat podobnie do superglue.

 

Nie przesadzajcie z tym nieosiowym wklejeniem lozysk. Takie kleje mozna stosowac gdy lozysko przesuwa sie w obudowie a nie lata w otworze jak przyslowiowy zyd. Klej ten schnie w miejscu gdzie powietrze nie ma dostepu do niego, a tam gdzie dostep powietrza jest to nie schnie. Zdaje sie ze to sie nazywa anaerobowoscia czy jakos tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz sie. tak sie sklada, ze korbowod ma mozliwosc pracy nie tylko pod katem 90 stopni. ma mozliwosc pochylania sie, to samo dotyczy polaczenia tlok-korba. jezeli luz bedzie na zimnym karterze NAWET 0.5 mm, co jest mega luzem, to i tak klej zaradzi, a silnik bedzie chodzic ok.

czytaj dokladnie:

to nie jest super glue i nie schnie 5 sekund, ale pare godzin. jezeli sie zlozy silnik zaraz po wklejeniu lozysk, to wlasnie polozenie tloka przeniesie sie na korbe, a ta ustawi wal jeszcze na miekkim kleju. no i pozostaje jeszcze margines o ktorym wspomnialem wyzej.

 

Z tego co pamiętam to w ETZ 150 sworzeń jest łozyskowany w korbowodzie na łożysku igiełkowym, a takie łożysko nie pracuje jak przegub. Czy korbowód w ETZ ma możliwośc pochylania nie pamiętam - bo ostatni raz rozbierałem ten silnik 10 lat temu :-)

 

Anyway - ja mając rozpołowiony silnik wolalbym zrobić to dobrze - a nie bawić się w klejenie.

A autor wątku zrobi jak uważa.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...