Majkiel Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 (edytowane) Shinko? W robocie śmigałem taczką na oponie tej firmy :icon_mrgreen: a ostatnio widziałem, że wujas u siebie w ciągniku ma opony Shinko. jeśli cenowo stoją podobnie do gum znanych producentów to ja bym się nie wahał. Bierz firmówki! EDIT: sorry Panowie pomyliłem się, to firma Mitas była :icon_razz: Edytowane 18 Grudnia 2010 przez Majkiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawa2 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Patrz na DOT! Objaśnij co oznacza DOT i dlaczego nie ma tego oznaczenia u wszystkich producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pecha Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 zjezdzilem na shinko raven 009 pare tysiecy km i nie mialem z nimi problemow tyl wytrzymal ponad 11k km dynamicznej jazdy banditem 1200s, czesto z pasazerka, czesto pod dobrym katem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Może i jestem spaczony medialną paplaniną ale opon Szinko do swojego moto bym nie założył :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Objaśnij co oznacza DOT i dlaczego nie ma tego oznaczenia u wszystkich producentów. DOT Co to jest ten DOT? DOT to skrót od Department of Transportation. Ta amerykańska instytucja rządowa zajmuje się homologowaniem wyrobów dopuszczanych do użytku na północnoamerykańskich drogach. Praktycznie każda opona produkowana dziś na świecie posiada numer DOT pozwalający na jej sprzedaż w USA, nawet jeśli mówimy o oponach kierowanych z założenia na rynki inne, niż amerykański. W numerze tym w którym ukryta jest informacja na temat producenta, miejsca produkcji opony, a także tego co dla nas dziś najistotniejsze - daty jej produkcji. Jak to odczytać? Ostanie 3 lub 4 cyfry oznaczają tydzień i rok produkcji danej opony. Przy numerze: DOT FU TA H76 X 3503 wiemy, że opona została wyprodukowana w 35 tygodniu 2003 roku. Stary DOT = zły DOT? Powszechnie uważa się, że im opona starsza, tym jej parametry są gorsze, nawet jeśli mówimy o oponach nieużywanych. To daleko idące uproszczenie nie znajduje zastosowania w przypadku opon przechowywanych w specjalistycznych magazynach. Opony które tam się znajdują są odcięte od światła słonecznego, temperatura utrzymywana jest na ściśle określonym poziomie, opony są składowane i przekładane w odpowiedni sposób tak, aby nie nabawiły się odkształceń. Oczywiście nie należy mylić warunków w specjalistycznych magazynach z warunkami na jakie wystawione są opony w czasie codziennej eksploatacji. Po 5 latach garażowania motocykla pod chmurką nie powinniśmy być zaskoczeni jeśli na powierzchni bieżnika pojawią się pierwsze pęknięcia. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Może i jestem spaczony medialną paplaniną ale opon Szinko do swojego moto bym nie założył :bigrazz: Nie jesteś sam :biggrin: Ja też bym szinków nie założył. Póki co, wolę inwestować w sprawdzone firmy. A cena śmieszna :biggrin: 190 złotych? No bałbym się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawa2 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 DOT Co to jest ten DOT? Bardzo ładnie opisałeś/wytłumaczyłeś. http://www.opony.com.pl/artykul/oznaczenia...e/?id=82#82-dot http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspe...ty-i-mity/?id=3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Drugi komentarz od góry. Mototeoretycy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 (edytowane) Są i tacy co piją tanie wino i mówią że jest pyszne! Ja nie mam potrzeby pic' taniego wina żeby potwierdzic' tą teorię. Czy na torach ściganci też używają Shinko? Czy może Xung-fung? :icon_razz: Edytowane 18 Grudnia 2010 przez goguś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 (edytowane) Co mnie to obchodzi na jakich oponach ścigają się zawodowcy. Dałem link do filmu gdzie koleś trze podnóżkami o asfalt na takich, a nie innych oponach i jak ktoś dalej ma zamiar dyskutować, że to jest gówno, a nie opona to ja na prawdę nie mam już nic do dodania. Dobrze, że opony światowych marek są zawsze najlepsze i w 100% pewne, co można nieraz wyczytać w testach nowych motocykli gdzie testujący piszą "fabryczne opony to jakieś nieporozumienie". Edytowane 18 Grudnia 2010 przez tmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Powiedział teoretyk. A są jakieś testy szinków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 A jest na filmie jakie ma opony? czy może jest sprzedawcą światowej sławy opon Shinko i ten filmik ma przekonac' niezdecydowanych? :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 dlaczego nie ma tego oznaczenia u wszystkich producentów. Jest u wszystkich producentow. Inaczej opona nie jest dopuszczona na droge. Akurat nikt mi nie wmowi, ze moze byc dobra stara opona - przejechalem sie na tym organoleptycznie. Shinko jest calkiem ok opona. Jest tania i dobra. Przy wywazaniu nie ma problemow. Z przyczepnoscia to strone wczesniej Krzywer opisywal. Moglby zarzucic fote dla niedowiarkow :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 A jest na filmie jakie ma opony? czy może jest sprzedawcą światowej sławy opon Shinko i ten filmik ma przekonac' niezdecydowanych? :icon_razz: "obie Shinko - na przodzie F005, tył R743, juz 2 komplet zjezdzilem" Powiedział teoretyk. A są jakieś testy szinków? Nie ma, podobnie jest z np. Maxxisami, coś nie chcą testować tych opon razem z innymi. Czemu nie ma, nie wiem, może by wyszło na jaw, że opona o 50% tańsza potrafi być równie dobra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Ja kupuję maxxisy na wiosnę, to zdam relację. O shinko pisza dobrze: http://www.motorcycle-usa.com/402/116/Moto...ire-Review.aspx http://www.sportbikes.ws/showthread.php?t=106588 Maxxisy też testowano: Rónież w Motocyklu/ŚM napisano, że założli PresaSporty do KiloFazera opony po jakichś Bridgestone'ach i są duużo lepsze - takie krótkie lakoniczne zdanie, ale zawsze coś... Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.