Skocz do zawartości

Drugi motocykl (sv650, hornet, fazer, cbr, bandit [600tki])


Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie z tych 4 co wymieniles to SV650 i SV1000. Moze jedynie to nie do konca motocykle do miasta... Ale z tych co wymieniles to zaden za bardzo sie nie nadaje;)

Jednak mocy i momentu braknac nie powinno, jak dla mnie chyba z tych wszystkich najladniejszy design, z kuframi w trasie tez sobie poradzi a stopie i wheelie to dla SV nie problem!

Troche nie bardzo wiem o co chodzilo z ta za mala predkoscia maksymalna...215km/h to malo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Znajomy pomyka na GSXF 650 i jak probowalismy sie na dlugiej prostej, ustepowal mojej CBF tylko nieznacznie. Bylem zaskoczony :].

http://www.lerepairedesmotards.com/img/mot...bandit-bleu.jpg

 

A duzy naked w stylu Fazer 1000?

Czy chcesz stricte plastika?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Znajomy pomyka na GSXF 650 i jak probowalismy sie na dlugiej prostej, ustepowal mojej CBF tylko nieznacznie. Bylem zaskoczony :].

http://www.lerepairedesmotards.com/img/mot...bandit-bleu.jpg

 

A duzy naked w stylu Fazer 1000?

Czy chcesz stricte plastika?

 

Pzdr

 

 

Nie chcę naked'a pod żadnym pozorem :smile:

 

A co do gsxf 650 to odpada. Bardzo duża waga, podobno trochę archaiczna konstrukcja. Poza tym mi sie nie pdooba :icon_biggrin:

 

Wg mnie z tych 4 co wymieniles to SV650 i SV1000. Moze jedynie to nie do konca motocykle do miasta... Ale z tych co wymieniles to zaden za bardzo sie nie nadaje;)

Jednak mocy i momentu braknac nie powinno, jak dla mnie chyba z tych wszystkich najladniejszy design, z kuframi w trasie tez sobie poradzi a stopie i wheelie to dla SV nie problem!

Troche nie bardzo wiem o co chodzilo z ta za mala predkoscia maksymalna...215km/h to malo??

 

Jeżeli radzisz SV, to w takim razie jak SV 1000 wypada w porównaniu do SV 650. Podobno dużo lepiej z zawieszeniem.

 

Jeździłeś może na obu?

 

Co do prędkości maksymalnej (myślałem, że SV miała 210), to chodzi mi nie tyle o to jaka ona jest, lecz ile momentu obrotowego można wyciągnąć z motocykla jadąc nim już te 140-150.

 

A wynika to z tego, że XJ jeździłem w trasach jakieś 130, 140 km/h i brakowało mi mocy przy wyprzedaniu., chociaż XJ ma realny V-max 180 km/h.

 

Z tego co udało mi się zrozumieć to silnik w SV 650 już przy większych obrotach (czyli na pewno przy większych prędkościach) gwałtownie ten moment traci.

 

Niemniej to tylko teoria, dlatego pytam na forum :wink:

 

Edytowane przez Flądra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Jak chcesz dynamicznie wyprzedzac powyzej 140km/h to zapomnij o szescsetkach :P. Chyba, ze faktycznie wezmiesz taka wyzylowana... Ale to trzeba wtedy kreeeeeeecic :P.

 

Yno liter panie!

 

Pzdr

 

Pytanie brzmi czy przeskok w szybkości na trasie między XJ 600 a SV 650 będzie znaczny. Bo jeżeli tak, to znaczy, że SV 650 da sobie radę w podróży. Pamiętaj, z czego się przesiadam :bigrazz:

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do predkosci podruznych sv650 (mam na gaznikach) lecialem ostatnio traske z predkosciami zedu 120kmh, jesli bedziesz trzymac moto przy 7tys rpm, to wyprzedzanie idzie bardzo szybko, jesli chodzi o porecznosc to z opini znajomych Sv 1000 ma gorsza porecznosc niz 650, pozatyym jesli ma czasem isc na gume to szukaj modelu po 2003 roku, co do momentu obrotowego po przesiadce z xj bedzie go pod dostatkiem, co do v-maxa jeszce nie testowalem, ale i tak najpredzej bedziesz cisnol po torze pelna pala :D a na torach gokartowych np SV wiecej zrobisz technika niz Vmaksem :) pozatym zapraszam na forum tu ludki opowiedza wiele o tych maszynkach, co do reszty sie nie wypowiadam bo nie jezdzilem ...

 

www.sv650.fora.pl

Romet Z 125 ----> Suzuki SV 650 S K1 -----> Honda VTR 1000 F 97 :D

https://www.facebook.com/WozniakLukaszFotonotek

 

Fotografia Motoryzacyjna i nie tylko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam 23 lata. Posiadam XJ 600 N 1996r - był to mój pierwszy poważny motocykl. Mam go drugi sezon. Myślę o tym, żeby przesiąść się na następny i potrzebuję Waszej porady.

 

Moje doświadczenie

- na XJ przejechałem w sumie 15 tyś km. Głównie po ulicach Warszawy, ale zrobiłem też kilkanaście dłuższych tras po Polsce.

- na Kawasaki ER 5 brata zrobiłem 5 tyś km.

- na XJ zaliczyłem szlif przy prędkości około 50 km/h. Przednie koło złapało shimmy na serii nierówności. Jak zobaczyłem co się dzieje :icon_eek: wcisnąłem z całej siły tył i puściłem moto a sam pojechałem po asfalcie. To była dobra lekcja.

- na Kawasaki brata zamknąłem opony na placu asfaltowym.

- niestety nigdy nie byłem na torze

- reszta to inne standardowe doświadczenia po przejechaniu 20 tys. km.

 

Umiejętności, które wydaje mi się, że posiadam

- używanie przeciwskrętu

- redukcja biegów z międzygazem

- hamowanie oboma hamulcami

- hamowanie awaryjne blisko uślizgu przedniego koła

 

Umiejętności, które posiadłem jedynie w pewnym stopniu

- redukowanie biegów podczas gwałtownego hamowania (duży nacisk na klamkę hamulca przedniego utrudnia sprawę)

- redukcja do przyspieszenia (czasem szarpnie)

- pokonanie blokady psychicznej przed maksymalnym, mocnym złożeniem się w zakręt (czasem obawiam się, że po prostu przegnę), aczkolwiek nie znaczy to, że jeżdżę w zakrętach 30-40 km/h.

 

Co mi przeszkadza w obecnym moto

- chciałbym coś w pełnych owiewkach, na N'ce bywa zimno

- chciałbym coś odczuwalnie poręczniejszego (szybsze i lepsze reagowanie na chęć skręcenia)

- muszę przyznać, że chciałbym coś mocniejszego. Tym bardziej, że na XJ 600 wyprzedzanie samochodów w trasie jest dużym, trudnym przedsięwzięciem (nawet po redukcjach w dół).

- chciałbym coś młodszego (niż 1996r)

- chciałbym coś z lepszymi hamulcami - mimo, że te w mojej XJ są naprawdę niezłe w porównaniu do innych motocykli za te pieniądze

- chciałbym coś na wtrysku (grzanie XJ i czyszczenie gaźników z głowy)

- chciałbym mieć coś, co ma takie lusterka, że nie widzę w nich głównie swoich łokci :bigrazz:

 

Co chciałbym robić na następnym motocyklu

- dogonić te wszystkie Gixxery (żartuje!)

- uczyć się dalej techniki jazdy

- sprytnie i żwawo pomykać po mieście

- często jeździć na tor

- pojechać w dwie-trzy dłuższe podróże w każdym sezonie

- mam dwa kaprysy: nauczyć się wheelie i nauczyć się stoppie, ale nie jest to najważniejsze na świecie

- kontynuować dobrą passę: jeździć a nie mieć i remontować. XJ nie popsuła mi się ani razu (wystarczyło o nią dbać) i chciałbym, żeby tak było dalej

Co do samego stylu mojej jazdy, to wydaje mi się, że

- często jeżdżę blisko granicy swoich i motocykla możliwości

- w zamian za to robię wszystko, żeby ich nie przekraczać (jeżeli czuje, że tracę kontrolę nad sytuacją mówię pas)

- nie jestem typem: ninja, zieleń, klapki, krótki rękaw i długa prosta

W tym momencie jestem zainteresowany jedynie jazdą po szosach itp. Zabawą w terenie jeszcze nie chcę się zajmować.

 

Wytypowałem sobie 4 maszyny, które przykuły moją uwagę:

 

z klasy 600:

- SV 650 s (czy nie za mały V-max?)

- CBR 600 F4i (F bądź Sport)

 

z klasy 1000:

- SV 1000 s

- honda 900 RR 954 Fireblade (podobno nie jest taka niegrzeczna)

 

Wybrałem te motocykle oglądając wcześniej krzywe mocy i momentu obrotowego i odniosłem do XJ i Kawasaki er 5. Na żadnym z nich nie jeździłem.

 

Chciałbym, żeby następny motocykl starczył na co najmniej dwa następne sezony.

 

Fajnie by było wydać na następne moto około 15 tyś, ale jeżeli będzie trzeba znajdzie się też 20 (20 to maks moich możliwości).

 

Warto dodać, że mam komplet ciuchów (w tym momencie oprócz butów) i nie muszę na to zostawiać kasy.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i mam nadzieję, że tak długi post nie odstraszy większości doradzających.

A no i przeglądałem już archiwum, ale nie znalazłem sytuacji bardzo podobnej do mojej.

 

Pozdrawiam!

wzrostu i wagi mi tu brakuje jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam 23 lata. Posiadam XJ 600 N 1996r - był to mój pierwszy poważny motocykl. Mam go drugi sezon. Myślę o tym, żeby przesiąść się na następny i potrzebuję Waszej porady.

(...)

 

miałem podobny dylemat dwa miesiące temu, czyli co wybrać po xj. W moim polu zainteresowania były głownie dwa modele CBF 1000 i fazer 600. Niestety nie udało się zorganizaowac jazdy testowej na cbf 1000 tylko na cbf 600 i to nie było to. Fazer pozytywnie mnie zaskoczył, na papierze cyferki nie obiecują takiego progresu jaki odczułęm siedząc na moto podczas jazdy testowej a w szczegółności elastyczność, moc i prowadzenie (sztywność).

 

Nie mam zamiaru namawiać do fazera ani o nim pisać bo jest już tego mnóstwo na forum tylko namawiam do jazd testowych na upatrzonych modelach bo to weryfukuje wszystko w temacie maszyny. Zwróciłbym jeszcze uwagę na pozycję na moto, te które wymieniasz chyba istotnie się różnią od xj. Sam próbowałem swoich sił na thundercacie który jest prawie jak fazer ale pozycja na nim była dla mnie nie do zaakceptowania.

 

Jeszcze w kwestii lusterek, moge się mylić ale lepszych niż w xj chyba nie będzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny dylemat dwa miesiące temu, czyli co wybrać po xj. W moim polu zainteresowania były głownie dwa modele CBF 1000 i fazer 600. Niestety nie udało się zorganizaowac jazdy testowej na cbf 1000 tylko na cbf 600 i to nie było to. Fazer pozytywnie mnie zaskoczył, na papierze cyferki nie obiecują takiego progresu jaki odczułęm siedząc na moto podczas jazdy testowej a w szczegółności elastyczność, moc i prowadzenie (sztywność).

 

Nie mam zamiaru namawiać do fazera ani o nim pisać bo jest już tego mnóstwo na forum tylko namawiam do jazd testowych na upatrzonych modelach bo to weryfukuje wszystko w temacie maszyny. Zwróciłbym jeszcze uwagę na pozycję na moto, te które wymieniasz chyba istotnie się różnią od xj. Sam próbowałem swoich sił na thundercacie który jest prawie jak fazer ale pozycja na nim była dla mnie nie do zaakceptowania.

 

Jeszcze w kwestii lusterek, moge się mylić ale lepszych niż w xj chyba nie będzie.

a jeździłeś na kazdym moto że myslisz, ze najlepsze lusterka są w XJ??? ja w R6 nie narzekam...

 

pozdrowiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrostu i wagi mi tu brakuje jeszcze

 

176 cm, 70 kg :bigrazz:

 

miałem podobny dylemat dwa miesiące temu, czyli co wybrać po xj. W moim polu zainteresowania były głownie dwa modele CBF 1000 i fazer 600. Niestety nie udało się zorganizaowac jazdy testowej na cbf 1000 tylko na cbf 600 i to nie było to. Fazer pozytywnie mnie zaskoczył, na papierze cyferki nie obiecują takiego progresu jaki odczułęm siedząc na moto podczas jazdy testowej a w szczegółności elastyczność, moc i prowadzenie (sztywność).

 

Ja zdaję sobie sprawę, że Fazery to fajne maszyny. Prawdopodbnie idealny byłby dla mnie teraz ale nie mogę nic poradzić na to, że według mnie wygląda beznadziejnie i siedzi się na nim jak przy obiedzie :icon_rolleyes:

Fazera z tak "błachych" powodów wykluczyłem

 

Nie mam zamiaru namawiać do fazera ani o nim pisać bo jest już tego mnóstwo na forum tylko namawiam do jazd testowych na upatrzonych modelach bo to weryfukuje wszystko w temacie maszyny.

 

Takie możliwości mam jedynie już podczas kupowania :icon_rolleyes:

 

Zwróciłbym jeszcze uwagę na pozycję na moto, te które wymieniasz chyba istotnie się różnią od xj. Sam próbowałem swoich sił na thundercacie który jest prawie jak fazer ale pozycja na nim była dla mnie nie do zaakceptowania.

 

Z tych co wymieniłem nie siedziałem tylko na Fireblade. Pozycja na pozostałych mi pasowała.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeździłeś na kazdym moto że myslisz, ze najlepsze lusterka są w XJ??? ja w R6 nie narzekam...

pozdrowiony

 

a czytałeś co napisałem ? wyraźnie dwa razy poddałem pod wątpilowść że nie mam pewności i przekonania o własnej nieomylności także po co ta uwaga - posty nabijasz ?

w fazerze tez nie narzekam - kwestia przyzwyczajenia a jak nie to jezdzisz z perskopoem w kasku.

 

176 cm, 70 kg :bigrazz:

Ja zdaję sobie sprawę, że Fazery to fajne maszyny. Prawdopodbnie idealny byłby dla mnie teraz ale nie mogę nic poradzić na to, że według mnie wygląda beznadziejnie i siedzi się na nim jak przy obiedzie :icon_rolleyes:

Fazera z tak "błachych" powodów wykluczyłem

Takie możliwości mam jedynie już podczas kupowania :icon_rolleyes:

Z tych co wymieniłem nie siedziałem tylko na Fireblade. Pozycja na pozostałych mi pasowała.

 

to prawda, xjotę się dosiada a w fazerze siedzi się jak na kocie.

 

a co do jazd testowych to miałem na myśli np. jazdy próbne w salonach, mnie to pomogło - chodziłem, obwąchiwalem, kredyt już brałem a jak się przejechałem to jednak nie było to. A w przypadku jak fazera skresliłem i nie chciałem na niego patrzeć to było odwrotnie. Przypadkowo w salonie chciałem się przejechac nowym diversionem żeby zobaczyć jak technika poszła do przodu. Ale że właśnie kotś na niego wsiadał i nie chciało mi się czekac to wziąłem z nudów fazera i po tygodniu stał juz w garażu :-)))

 

w Twoim przypadku będzie to trudniejsze ale chodzi o ideę :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do jazd testowych to miałem na myśli np. jazdy próbne w salonach, mnie to pomogło - chodziłem, obwąchiwalem, kredyt już brałem a jak się przejechałem to jednak nie było to. A w przypadku jak fazera skresliłem i nie chciałem na niego patrzeć to było odwrotnie. Przypadkowo w salonie chciałem się przejechac nowym diversionem żeby zobaczyć jak technika poszła do przodu. Ale że właśnie kotś na niego wsiadał i nie chciało mi się czekac to wziąłem z nudów fazera i po tygodniu stał juz w garażu :-)))

 

w Twoim przypadku będzie to trudniejsze ale chodzi o ideę :biggrin:

 

Zapisałem się na jazdy testowe w Suzuki. Wybrałem Gladiusa (jako uzurpatora SV 650) i GSR 600 jako uzurpatora (jeżeli chodzi o charakterystykę) CBR F4i 2001-2002. Mam nadzieję, że to porównanie ma sens :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh z tymi jazdami próbnymi Suzuki w Warszawie to jest niezłe tango.

 

Pewnie dopiero na początku września da się Gladiusa i GSR sprawdzić naraz.

 

Sporo spraw jednak przemyślałem i zrobię tak, że poszukam fajnej SV 650 do codziennej jazdy.

Za resztę kupię drugi motocykl o pojemności 125, 250 lub 500 i będę się na nim uczył bez żadnych wyrzutów sumienia (również na torze mam nadzieję)

 

Trzeba trochę spokojnego przemyślenia w tym wszystkim czasem.

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...