cybus Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Witam wszystkich w mojej 650 tez zaraz po zapaleniu kontrolka owa gasnie a tak z innej półki przy zmianie biegów z 1 na 2 i dalej wciskacie sprzęgło bo słyszałem że mozna to robic dzwigając lekko stopke biegów do góry i popuszczajac gazu nie szkodząc skrzyni czy to prawda pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 (edytowane) Podobno jest taka szkoła co mówi ze mozna biegi w góre wrzucac bez urzywania sprzegla. Tak samo z redukcja. Jest to szkoła .............. Tomka Kulika :) Poszukaj w temacie: przegazówka, redukcja i takie tam pierdoły :bigrazz: Ja jednak jestem zwolennikiem urzywania sprzegla bo po to zostalo wymyslone i jest ogólnie stosowane Edytowane 17 Maja 2007 przez majkelpl Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Nie wiem jak w armaturach ale w każdym mocniejszym motocyklu (przynajmniej z tych które znam) zmiana biegów w górę bez sprzęgła jest o wiele szybsza i spokojniejsza niż ze sprzęgłem. Redukcja wymaga o wiele większego wyczucia i operowania gazem więc "opłaca" się ją robić z lekkim wysprzęgleniem. Podejrzewam że w armaturach jest podobnie tylko trzeba to wyczuć Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Tylko i wyłącznie bez sprzęgła (przy zmianie na wyższe)Motocykl zachowuje się podobnie jak auto z automatem tzn. zmiana następuje prawie bezgłośnie i błyskawicznie. Podejrzewam że w cruiserach z powodu dużej bezwładności wału wysprzęglanie z zamknięciem gazu i ponownym otwarciem jest jeszcze bardziej upierdliwe ale w tych motocyklach nie mam wielkiego doświadczenia więc się autorytatywnie nie wypowiem Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikosław Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 (edytowane) zmiana biegów bez sprzęgła to w przypadku dragstara "głupi" temat do rozważań :Djuż się tłumaczę kto z Was tak bardzo się śpieszy przy zmianie biegów od 1km/h do 50km/h?ja - rankiem - przy 50 km/h wrzucam piąty bieg i tak już jadę do wieczora :clap: ...a w dół i tak należy to robić zawsze ze sprzęgłem...myślę zatem, że temat "biegi bez sprzęgła", możemy sobie w dziale Krążowniki/Ociosane :icon_mrgreen: pominąć... Edytowane 18 Maja 2007 przez Mikosław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lr1 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 przy 50 km/h wrzucam piąty bieg i tak już jadę do wieczora :P Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, ale wydaje mi się że troche za szybko wrzucasz piątkę. Ja robie to przy prędkości 60-65km/h. Gdy jade pod górę, lub z obciążeniem to nawet przy 70km/h. Z mojej wiedzy wiem że lepiej jest silnik (nie tylko motocyklowy) lekko przeciągnąć niż go dławić. Mechanicy nawet zalecają co jakiś czas otwarcie do końca gazu na niskim biegu na krótką chwilę żeby dostał dużych obrotów i żeby "przepalić" silnik. Poza tym to troche dziwne żeby od 0-50km/h jechał na biegach 0-4, a na piątym biegu 50-150km/h. Wiem że te silniki pracują dobrze na wolnych obrotach, ale wydaje mi się że 50km/h na piątym biegu to trochę za mało :D . Pozdrawiam Cytuj moja pyrkawkazużycie paliwa pyrkawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikosław Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 (edytowane) Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, ale wydaje mi się że troche za szybko wrzucasz piątkę. Ja robie to przy prędkości 60-65km/h. Gdy jade pod górę, lub z obciążeniem to nawet przy 70km/h. Z mojej wiedzy wiem że lepiej jest silnik (nie tylko motocyklowy) lekko przeciągnąć niż go dławić. Mechanicy nawet zalecają co jakiś czas otwarcie do końca gazu na niskim biegu na krótką chwilę żeby dostał dużych obrotów i żeby "przepalić" silnik. Poza tym to troche dziwne żeby od 0-50km/h jechał na biegach 0-4, a na piątym biegu 50-150km/h. Wiem że te silniki pracują dobrze na wolnych obrotach, ale wydaje mi się że 50km/h na piątym biegu to trochę za mało :evil: . Pozdrawiam elastyczny silnik w dragstarze pozwala na takie fanaberie... :banghead: poza tym w manualu producent tak zaleca, 2 bieg - przy 20km/h, 3 - 30km/h itd. to co uważasz za dziwne ja uważam za cudne :flesje: wysoki moment już przy niskich obrotach to jest to...w zasadzie na piątym biegu mogę jechać od 40 km/h do 175...choć pilnuję tych 50 km/h jako dolnej granicy dla "piątki" żeby nie przemęczać silnika. buziaki Edytowane 20 Maja 2007 przez Mikosław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lr1 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 to co uważasz za dziwne ja uważam za cudne :) Każdy jeździ tak jak lubi i jak uważa za stosowne :crossy: . Tylko na zakończenie jeszcze dodam że ja mam w instrukcji podane troche inne prędkości do zmiany biegów:1-2 23km/h2-3 36km/h3-4 50km/h4-5 60km/h Cytuj moja pyrkawkazużycie paliwa pyrkawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prałat Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 elastyczny silnik w dragstarze pozwala na takie fanaberie... w zasadzie na piątym biegu mogę jechać od 40 km/h do 175...choć pilnuję tych 50 km/h jako dolnej granicy dla "piątki" żeby nie przemęczać silnika.buziakiMoment obrotowy sobie poradzi. Ja mam 134Nm/2250 obr., ale SILNIK POTRZEBUJE OBROTÓW. Także 50 na piątce uważam za mordęgę choćby dla skrzyni. Wiem, że silnik lajtowo bulgocze wtedy, ale 50 nie jest prędkością na piątkę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lr1 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 No i mam kolejny problem. Muszę wymienić świece w związku z tym mam pytanie do was - jakiego producenta i jaki model świec używacie. W sklepie internetowym można kupić świece do draga od około 13zł do 78zł za sztukę. I teraz nie wiem czy mam się wykosztować na te najdroższe, czy te najtańsze też mogą być. Nie chciał bym pchać do swojej maszyny bubli, no ale przepłacać parokrotnie też mi się nie uśmiecha. Please help :) .Dodam jeszcze że te świece z wyższych półek to są jakieś irydowe. Cytuj moja pyrkawkazużycie paliwa pyrkawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xedos1 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Wymieniałem świece miesiąc temu, kupiłem takie jak podaje instrukcja obsługi czyli NGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x. Maślak Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Już trzecią zmianę Iskry mam założoną. Kosztują niewiele, dlatego choć po roku nie widać żadnych sladów zużycia, kupuję nowe i nie boli. Obecnie mam wersję z potrójną elektrodą masową. Ponoć nie są też tak wrażliwe jak NGK na zgaszenie silnika przed dobrym rozgrzaniem i ponowną próbę uruchomienia (nie przeprowadziłem testu negatywnego). Szczerze polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lr1 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Wymieniałem świece miesiąc temu, kupiłem takie jak podaje instrukcja obsługi czyli NGK Kupujesz świece NGK te drogie irydowe (około 78 zł), czy zwykłe (około 13zł) :icon_mrgreen: Cytuj moja pyrkawkazużycie paliwa pyrkawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaczek Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Kupujesz świece NGK te drogie irydowe (około 78 zł), czy zwykłe (około 13zł) :icon_mrgreen: Ja bujam na normalnych NGK takich jak podaje instrukcja(po 13zeta) i nie maiłem nigdy żadnego problemu zdażał sie ,że czasami kilka razy gasiłem i odpalałem nie stanowiło to dla świec najmniejego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Po jakim przebiegu należy dokonać 1szej regulacji zaworów i następnych?Czy rozrusznik w Dragstarach jest równie felerny co w Virago? Taty XVS1100 ma 17 000km przebiegu i przy odpalaniu gorącego silnika strzela czasem rozrusznik. Jest gwarancja do czerwca i czy trzeba się przejmować? Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.