Skocz do zawartości

Posiadacze Drag Starów łączcie się


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w mojej 650 tez zaraz po zapaleniu kontrolka owa gasnie a tak z innej półki przy zmianie biegów z 1 na 2 i dalej wciskacie sprzęgło bo słyszałem że mozna to robic dzwigając lekko stopke biegów do góry i popuszczajac gazu nie szkodząc skrzyni czy to prawda pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno jest taka szkoła co mówi ze mozna biegi w góre wrzucac bez urzywania sprzegla. Tak samo z redukcja. Jest to szkoła .............. Tomka Kulika :)

Poszukaj w temacie: przegazówka, redukcja i takie tam pierdoły :bigrazz:

Ja jednak jestem zwolennikiem urzywania sprzegla bo po to zostalo wymyslone i jest ogólnie stosowane

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w armaturach ale w każdym mocniejszym motocyklu (przynajmniej z tych które znam) zmiana biegów w górę bez sprzęgła jest o wiele szybsza i spokojniejsza niż ze sprzęgłem.

Redukcja wymaga o wiele większego wyczucia i operowania gazem więc "opłaca" się ją robić z lekkim wysprzęgleniem.

 

Podejrzewam że w armaturach jest podobnie tylko trzeba to wyczuć

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie bez sprzęgła (przy zmianie na wyższe)

Motocykl zachowuje się podobnie jak auto z automatem tzn. zmiana następuje prawie bezgłośnie i błyskawicznie.

 

Podejrzewam że w cruiserach z powodu dużej bezwładności wału wysprzęglanie z zamknięciem gazu i ponownym otwarciem jest jeszcze bardziej upierdliwe ale w tych motocyklach nie mam wielkiego doświadczenia więc się autorytatywnie nie wypowiem

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana biegów bez sprzęgła to w przypadku dragstara "głupi" temat do rozważań :D

już się tłumaczę

kto z Was tak bardzo się śpieszy przy zmianie biegów od 1km/h do 50km/h?

ja - rankiem - przy 50 km/h wrzucam piąty bieg i tak już jadę do wieczora :clap:

 

...a w dół i tak należy to robić zawsze ze sprzęgłem...

myślę zatem, że temat "biegi bez sprzęgła", możemy sobie w dziale Krążowniki/Ociosane :icon_mrgreen: pominąć...

Edytowane przez Mikosław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 50 km/h wrzucam piąty bieg i tak już jadę do wieczora :P

 

Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, ale wydaje mi się że troche za szybko wrzucasz piątkę. Ja robie to przy prędkości 60-65km/h. Gdy jade pod górę, lub z obciążeniem to nawet przy 70km/h. Z mojej wiedzy wiem że lepiej jest silnik (nie tylko motocyklowy) lekko przeciągnąć niż go dławić. Mechanicy nawet zalecają co jakiś czas otwarcie do końca gazu na niskim biegu na krótką chwilę żeby dostał dużych obrotów i żeby "przepalić" silnik.

 

Poza tym to troche dziwne żeby od 0-50km/h jechał na biegach 0-4, a na piątym biegu 50-150km/h. Wiem że te silniki pracują dobrze na wolnych obrotach, ale wydaje mi się że 50km/h na piątym biegu to trochę za mało :D . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, ale wydaje mi się że troche za szybko wrzucasz piątkę. Ja robie to przy prędkości 60-65km/h. Gdy jade pod górę, lub z obciążeniem to nawet przy 70km/h. Z mojej wiedzy wiem że lepiej jest silnik (nie tylko motocyklowy) lekko przeciągnąć niż go dławić. Mechanicy nawet zalecają co jakiś czas otwarcie do końca gazu na niskim biegu na krótką chwilę żeby dostał dużych obrotów i żeby "przepalić" silnik.

 

Poza tym to troche dziwne żeby od 0-50km/h jechał na biegach 0-4, a na piątym biegu 50-150km/h. Wiem że te silniki pracują dobrze na wolnych obrotach, ale wydaje mi się że 50km/h na piątym biegu to trochę za mało :evil: . Pozdrawiam

 

elastyczny silnik w dragstarze pozwala na takie fanaberie... :banghead:

poza tym w manualu producent tak zaleca, 2 bieg - przy 20km/h, 3 - 30km/h itd.

 

to co uważasz za dziwne ja uważam za cudne :flesje:

wysoki moment już przy niskich obrotach to jest to...

w zasadzie na piątym biegu mogę jechać od 40 km/h do 175...

choć pilnuję tych 50 km/h jako dolnej granicy dla "piątki" żeby nie przemęczać silnika.

 

 

buziaki

Edytowane przez Mikosław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co uważasz za dziwne ja uważam za cudne :)

Każdy jeździ tak jak lubi i jak uważa za stosowne :crossy: . Tylko na zakończenie jeszcze dodam że ja mam w instrukcji podane troche inne prędkości do zmiany biegów:

1-2 23km/h

2-3 36km/h

3-4 50km/h

4-5 60km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elastyczny silnik w dragstarze pozwala na takie fanaberie... w zasadzie na piątym biegu mogę jechać od 40 km/h do 175...

choć pilnuję tych 50 km/h jako dolnej granicy dla "piątki" żeby nie przemęczać silnika.

buziaki

Moment obrotowy sobie poradzi. Ja mam 134Nm/2250 obr., ale SILNIK POTRZEBUJE OBROTÓW. Także 50 na piątce uważam za mordęgę choćby dla skrzyni. Wiem, że silnik lajtowo bulgocze wtedy, ale 50 nie jest prędkością na piątkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam kolejny problem. Muszę wymienić świece w związku z tym mam pytanie do was - jakiego producenta i jaki model świec używacie. W sklepie internetowym można kupić świece do draga od około 13zł do 78zł za sztukę. I teraz nie wiem czy mam się wykosztować na te najdroższe, czy te najtańsze też mogą być. Nie chciał bym pchać do swojej maszyny bubli, no ale przepłacać parokrotnie też mi się nie uśmiecha. Please help :) .

Dodam jeszcze że te świece z wyższych półek to są jakieś irydowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już trzecią zmianę Iskry mam założoną. Kosztują niewiele, dlatego choć po roku nie widać żadnych sladów zużycia, kupuję nowe i nie boli. Obecnie mam wersję z potrójną elektrodą masową. Ponoć nie są też tak wrażliwe jak NGK na zgaszenie silnika przed dobrym rozgrzaniem i ponowną próbę uruchomienia (nie przeprowadziłem testu negatywnego). Szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz świece NGK te drogie irydowe (około 78 zł), czy zwykłe (około 13zł) :icon_mrgreen:

 

 

Ja bujam na normalnych NGK takich jak podaje instrukcja(po 13zeta) i nie maiłem nigdy żadnego problemu zdażał sie ,że czasami kilka razy gasiłem i odpalałem nie stanowiło to dla świec najmniejego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jakim przebiegu należy dokonać 1szej regulacji zaworów i następnych?

Czy rozrusznik w Dragstarach jest równie felerny co w Virago? Taty XVS1100 ma 17 000km przebiegu i przy odpalaniu gorącego silnika strzela czasem rozrusznik. Jest gwarancja do czerwca i czy trzeba się przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...