Skocz do zawartości

4T w trasie. Co robić?


kris02
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Przez cały czas jeździłem 2T. Gdy na trasie mi stanęła to wiedziałem co robić co sprawdzić - iskra, świeca itp. Od wczoraj jestem szcześliwym posiadaczem GPZ 500. Ciekawi mnie jeden fakt. Co zrobić jak z kolei 4T stanie na trasie. Co robić? Gdzie zaglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzasz swiece, iskre, paliwko, dysze.. a jak to nie pomoze to service manual sie przydaje czasem ;)

wart uwagi jest uklad smarujacy, chlodnica jezeli masz chlodzenie ciecza..

musisz poznac motocykl i sie w niego powoli wgryzac

 

aha - pamietaj tez o bezpiecznikach, ktore potrafia czasem nawalic (ja mam go niedaleko akumulatora)

poza tym ladowanie aku..

 

oczywiscie wypada co jakis czas skontrolowac luzy zaworowe, stan lancucha rozrzadu i napinaczy oraz slizgow lancuszka rozrzadu (jezeli uslyszysz stukanie lub szelest z silnika, to pewnie wine ponosi ktorys z tych elementow)

 

jak ci elektryka padnie na trasie, to chyba jej za bardzo nie pomozesz (no ale ze mnie dupa, nie elektryk, wiec moge sie mylic)

 

aha - zawsze warto miec komplet zarowek w zapasie na dluzszych trassach i podstawowe narzedzia, zreszta.. sam wiesz jak to jest -> jezdziles etką :D

 

wiecej pomyslow nie mam, bo az tak nie zglebilem 4T

 

 

aha - przed kazda dluzsza jazda (albo nawet i krotsza) sprawdzaj poziom oleju w silniku !! to bardzo wazne

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym co napisał poprzednik w trasie wiele nie zrobisz; sprawdzasz jak w standardowym silniku świece, iskre, przewody do cewki(modulu), czy dostaje paliwo i czy wogole jest . Ja woże ze soba świece na zapas, taśme izolacyjną , zapasowe żarówki i bezpieczniki. I w drodze stanąlem tylko raz na KZ550- najpierw bo wyssalem cale paliwo( w sloncu nie widzialem lampki rezerwy) i chwile pozniej z powodu zwarcia i wyladowanego akumulatora( zwarcie bylo w wypalonym szczotkotrzymaczu rozrusznika) co tylko dowodzi, ze jak moto pada na drodze to z dość ważkich i cięzkich powodów(czy. trudnych do naprawy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie tyczy się mnie :D A może tak napisał to ogólnie nie w kierunku do gpz. A jeżeli mnie intuicja nie myli to chyba w każdym moto na trasie jest cieżko sprawdzić dysze. Mi się wydaje że to już tylko i wyłączni w garażu. Jeśli się myle to poprawcie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

' date='24 Maj 2006 - 10:14' post='612014']

Jak ty chcesz sprawdzać dysze w trasie i to do tego w gpz?? Czlowieku to trzeba gaźniki demontowac!!!!!!

Jezeli do sprawdzenia w trasie czy moto ma paliwo i czy jest podawane( wystarczy poobserwowac filr paliwa- wiekszosc jest przezroczysta) chcesz rozbierac gazniki , czy sprawdzac dysze to pogratulowac umiejetnosci. :D I czytaj uwazniej posty bo nikt o wymienionych przez ciebie czynnosciach nie wspominal. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez cały czas jeździłem 2T. Gdy na trasie mi stanęła to wiedziałem co robić co sprawdzić - iskra, świeca itp. Od wczoraj jestem szcześliwym posiadaczem GPZ 500. Ciekawi mnie jeden fakt. Co zrobić jak z kolei 4T stanie na trasie. Co robić? Gdzie zaglądać?

 

Dlamie te pytanie jest troche bez sensu. Miałeś kilka motocykli, gdy coś podło w trasie to chyba wiedziałeś co i jak, gdzie zajrzeć. Tak samo jest w tym sprzęcie, zleży co padnie, chyba podstawowe czynności obsługowo naprawcze znasz. Radziłbym Tobie w Twojej GPZcie powymieniać wszystkie płyny, filtry, zrobić regulacje zaworów, zajrzeć pod owiewki, spojrzeć w manuala, którego zapewne masz (!), a i może w katalog częsci. Poznasz budowe sprzęta, zobaczysz zasade działania poszczególnych elementów, to jest bardzo prosty motocykl, silnik również banał.

Czyli po tych oględzinach będziesz wiedział gdzie zajrzeć jak padnie w tasie moto. Do wszystkiego tam jest dostęp. Woź ze sobą kilka podstawowych narzedzi, świece zapasowe(nawet uzywki, ale sprawne) i kilka gratów, które mogą być potrzebne, a które zajmują minimalna ilosc miejsca w schowku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zawiozłem go do HRG. Muszę wymienić wszyskite płyny, oleje, klocki, opone tył no i oczywiście do tego regulacja zaworów i czyszczenie oraz synchronizacja gaźników. Myśle że po takim przeglądzie nic sie nie stanie.

 

Dlamie te pytanie jest troche bez sensu. Miałeś kilka motocykli, gdy coś podło w trasie to chyba wiedziałeś co i jak, gdzie zajrzeć.

 

Powiem Tobie mały przykład. W dzień który go przyprowadziłem zostawiłem na noc otwarty kranik - zapomniałem. Rano jak mi sie przypomniało, jak wyskoczyłem z łóżka to była maskra. Już widziałem tą wielką plamę pod motocyklem. Wchodzę do garażu a tu sucho. GPZ odpalił od razu. Jak powiedziałem marco o tym fakcie to się ze mnie śmiał: że to japonia i się nie mam kranikiem przejmować.

 

Sam widzisz taka niby prosta sprawa a ogromna różnica pozostawienia 2T a 4T na otwartym kraniku. Więc róznice są i chce je poznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he ... ja na kranik tez sie nabralem... a jeszcze jak wszedlem do garazu to waliło wahą... (okazalo sie ze samochod mial przerdzewialy bak - taki zbieg okolicznosci)

[/quote???? co ma kranik do japoni , albo trzyma ,albo nie , równie dobry jest w WSK czy Yamasze ,

byle sprawny, chyba ,że podciśnieniowy jak np. w skuterku sterowany rurką z gaźnika i innych moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny dylemat jak kris.

 

Co zrobić, lub mieć przy sobie, jak moto "złapie" awarię w drodze ?

 

Po przemyśleniu uznałem, że muszę mieć następujące rzeczy:

- naładowaną komórkę,

- trochę gotowki

- karte płatniczą.

- prosty zestaw narzędzi,

- bezpieczniki,

- żarówki.

 

To co w trasie mogę zrobić, to tylko wymiana żarówki lub bezpiecznika.

Nie ma co kombinować. Regularny serwis i to wszystko.

 

Pozdr.

Edytowane przez bodek_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie - co wy pier**licie ze w 4t sie nie trzeba przejmowac kranikiem..

jezeli kran Ci cieknie w 2t, to sie zaleje i tyle.

Jezeli kran cieknie w 4t - to moze to byc przyczyna konkretnych problemow..

chyba nie musze pisac co sie bedzie dzialo jak przez cieknący kranik naleci paliwka do gaznikow, zaworek lekko podmęczony - puści nadmiar paliwa, gaźnik się przeleje i paliwo przez cylinder przesączy się do miski olejowej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...