Skocz do zawartości

Hamowanie silnikiem - po raz drugi :D


Rekomendowane odpowiedzi

Popieram Ryżego. Redukuje się biegi nie po to aby zredukować tylko po to aby w każdej chwili mieć dostępną moc do sprawnej jazdy. Dojeżdżanie na VI do świateł i późniejsza redukcja do I jest o dupę rozbić. Co do zablokowania tylnego koła w V-ce to jeszcze mi się nie zdarzyło jakieś totalne przyblokowanie, najwyżej trochę zapiszczy lekko szarpnie i jedzie dalej. Pozdr Adam

Do Dario:

dojeżdżasz do świateł powoli na wysokim biegu i nagle widzisz, że gości za Tobą jadąc samochodem nie zamierza wyhamować w odpowiednim momencie bo się zagapił, zagadał, zapomniał czy coś tam jeszcze. Mając odpowiedni bieg możesz odjechać, a na VI to możesz co najwyżej zadusić moto. Miałem sytuację gdzie babka w korku wjechała mi w tylną oponę motocykla przy prędkościach korkowych, szarpnęło mną mocno i przesunęło na motocyklu.

 

Je też popieram Ryzego Konia. Zdecydowanie.

 

Też nie wiem co ma wspólnego wał napędowy z techniką jazdy.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak musze to zawsze zbijam bieg z 4 na 3 delikatnie sprzeglo puszczam i hamuje pozniej znow 3 na 2 delikatnie sprzeglo i hamuje tylko ze mam 2t wiec prawie tego nie robie

 

no jest to niezdrowe dla silnika najbardziej 2t

\

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak musze to zawsze zbijam bieg z 4 na 3 delikatnie sprzeglo puszczam i hamuje pozniej znow 3 na 2 delikatnie sprzeglo i hamuje tylko ze mam 2t wiec prawie tego nie robie

 

no jest to niezdrowe dla silnika najbardziej 2t

\

Ehh, a skąd Ty to możesz wiedzieć, czy jest to zdrowe czy niezdrowe (nie mowie o silnikach 2T), młody inżynierze ?!

Poza tym, HAMULEC pisze się przez samo H !!

Pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolne puszczanie sprzęgła jest złym pomysłem. Zbędna fatyga i niepotrzebne absorbowanie się samym sprzęgłem.

Czas wysprzęglenia nie powinien przekraczać sekundy. Jednej sekundy.

Przegazówka obowiązkowo dla uniknięcia szarpania, które nie poprawia stabilności maszyny. O waleniu ze skrzyni nie wspominając...

Redukcja nie może trwac dłuzej niż sekundę i ma być nieodczuwalna dla pasażera. Ma być słyszalna, lecz tylko po obrotach, nie w postaci stuku ze skrzyni.

Wsio.

 

P.S. Za pisownię hamulec, będę wnioskował o wywalenie z forum. Dość tej ignorancji :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem co ma wspólnego wał napędowy z techniką jazdy.

 

Przy ostrych redukcjach wał predzej zablokuje koło niż łańcuch i nie mowie tu o całkowitym przyblokowaniu, tylko o "pomachaniu" tyłkiem, które czasem moze jednak prowadzić do gleby:/

 

O obrotach też nie można mowić ogolnie bo u niektórych kończa sie przy 12 tys. a u niektórych przy 8 :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ostrych redukcjach wał predzej zablokuje koło niż łańcuch i nie mowie tu o całkowitym przyblokowaniu, tylko o "pomachaniu" tyłkiem, które czasem moze jednak prowadzić do gleby:/

(...)

:) :D :(

Z całym szacunkiem, lecz takiego głupstwa to dawno nie słyszałem.

Nawet moje kursanty rzadko stawiają takie tezy.

 

Nie ma różnicy między wałem a łańcuchem, jeśli chodzi o technikę jazdy.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, lecz takiego głupstwa to dawno nie słyszałem.

Nawet moje kursanty rzadko stawiają takie tezy.

 

Nie ma różnicy między wałem a łańcuchem, jeśli chodzi o technikę jazdy.

 

Qrde nie chce se kłucic bo jestem mniej doświadczony, ale po 12 tys. na VXie kilka(nascie) razy miałem ww sytuacje. Na "łańcuchowych" moto przejeździłem tez kilka tys. ale nigdy mi sie to niezdarzyło wiec wysunąłem logiczna teze!

 

Peace,

POzdrawiam

 

PS. Panie Tomaszu co pan rozumie przez technike jazdy?? bo mi chodzi jedynie o redukcje ewentualnie moocne przymkniecia gazu.

Edytowane przez .:SoBoL:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobol no niezła teoria :(

 

Co do techniki jazdy z wałem to jest tylko jedna rzecz. Prz dodaniu gazu w niektórych motocyklach siły reakcyjne unoszą tył motocykla...ale to zabrzmiało :) Siły reakcyjne.. no ale chyba wiecie o co mi chodzi

W dobrych motocyklach przy dodaniu gazu unosi się przód :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobol nie zwracaj uwagi na wał tylko na silnik jaki masz w motocyklu. To rozwiąże twoją zagadkę.

A skoro chcesz wyciągać logiczne wnioski to sastanów się dlaczego przy wale miałoby blokować koło a przy łańcuchu nie? Przy przeniesieniu napędu łańcuchem występuje jakiś poślizg??????????

 

to moze jeszcze jedna uwaga :)

jak masz lysa oponke to piszczec bedziesz i na lancuchu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobol ma trochę racji w tym co pisze. Intrudery (a z postu kolegi wnioskuję, że VXy również), mają jakieś tendencję do blokowania tylnego koła i dziwnych zachowań motocykla przy zmianach obciążenia (przyśpieszanie, hamowanie silnikiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobol nie zwracaj uwagi na wał tylko na silnik jaki masz w motocyklu. To rozwiąże twoją zagadkę.

Pewnie masz racje i to wina Vki !! :buttrock:

 

A skoro chcesz wyciągać logiczne wnioski to sastanów się dlaczego przy wale miałoby blokować koło a przy łańcuchu nie? Przy przeniesieniu napędu łańcuchem występuje jakiś poślizg??????????

Nigdy nie mówiłem, że łancuch nie blokuje!!

 

POzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...