Umberto Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Witam, mam XJ 600 S rocznik 1993 i mam kilka pytań co do cen i wymiany niektórych elementów eksploatacyjnych. Z góry dziekuje za orientacyjne ceny osób które juz podobne wymiany robiły:)1. uszczelniacze przedniego zaiweszenia (jakiej firmy polecacie?) + olej + robocizna2. regulacja zaworów + łańcuszek rozrządu + ewentualnie napinacz + robocizna 3. sprzęgło + robocizna związana z wymianą motocykl ma najechane niby 37 000km ale dokładnie to chyba nikt tego nie wie.... Dodatkowo czy ktos z posiadaczy XJ spotkał się z probleme pękającego mocowania tylnego amortyzatora z wachaczem? U mnie widać peknięcia metalu i zastanawiam sie czy da radę to pospawać? (czytałem ze sa to częste problemy w XJ) wielkie dzieki za odpowiedź............. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Pękanie wahacza w okolicy mocowania amora to typowe.Spawanie jest ryzykowne, wszystko zależy od człowieka przeprowadzającego tą operacje.Poszukał bym używanego.Co do cen, nie wypowiadam się bo to i tak drugi koniec Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Witam, mam XJ 600 S rocznik 1993 i mam kilka pytań co do cen i wymiany niektórych elementów eksploatacyjnych. Z góry dziekuje za orientacyjne ceny osób które juz podobne wymiany robiły:)1. uszczelniacze przedniego zaiweszenia (jakiej firmy polecacie?) + olej + robocizna2. regulacja zaworów + łańcuszek rozrządu + ewentualnie napinacz + robocizna 3. sprzęgło + robocizna związana z wymianą motocykl ma najechane niby 37 000km ale dokładnie to chyba nikt tego nie wie.... Dodatkowo czy ktos z posiadaczy XJ spotkał się z probleme pękającego mocowania tylnego amortyzatora z wachaczem? U mnie widać peknięcia metalu i zastanawiam sie czy da radę to pospawać? (czytałem ze sa to częste problemy w XJ) wielkie dzieki za odpowiedź............. pozdrojeszcze raz napisze skoro orginał pękł toznacz że mozna to pospawać i będzie działać :clap: zakładanie używki moze po 2-ch jazdach spowodowanie pęknięcia w tych samych miejscach więc po co przepłacać :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 no własnie mam dobrego spawacza więc mysle ze skorystam ze spawania bo jaka gwarancja ze kupie uzywke i po pewnym czasie tez może zacząc pekać.......a co do cen to będę wdzięczny nzawet za te z drugiego końca Polski bo powiem szczerze ze nie mam zielonego pojecia ile to moze orientacyjnie kosztowac a znowu różnica miezy Południem a Północa Polski nie będzie az tak wielka.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Wejdz na sklep.larsson.pl, w menu po prawej stronie wybierz model motoru i popatrz na ceny. Zorientujesz sie mniej wiecej :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Na uszczelniaczach nie oszczedzaj. Ja kupilem najtansze i jeden raz na jakis czas puszcza troche oleju. Ten sezon przejezdza ale w zime wymienie na cos markowego. Roznica ceny spora bo ja dalem 20zl a lepsze kosztwaly 60. W yamasze kosztuje 47zl sztuka ale to juz przesada :clap:. Zawieszenie mozesz sobie sam zrobic bo to nic trudnego. Zarowki to koszt ok 170zl wymiana lancuszka rozradu ok 150zl a ile lancuch to zalezy czy np jest on marki did. W larssonie zobacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 no walsnie znalazłem w larssonie uszczelniacze za 17,30PLN i 57,20PLN + zgrubne. co to jest to zgrubne?? rozumiem ze lepiej kupic te droższe bo wolałbym tego nie wymieniac za czesto. Czy jak bede sie bral za to sam to na co mam zwrócic uwage? zeby czegoś nie zepsuć..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzoov Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 a ja sie podepne z jeszcze pytaniem - czy przednie zawieszenie odbija Wam do konca nawet przy lekkim nacisnieciu (kilka cm)? U mnie jak mocno bujam przodem to wraca do konca, ale zauwazylem wlasnie ze przy lekkim zostaje. Uszczelniacze + olej byly wymieniane w tamtym roku i nic sie nie poci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 (edytowane) no walsnie znalazłem w larssonie uszczelniacze za 17,30PLN i 57,20PLN + zgrubne. co to jest to zgrubne?? rozumiem ze lepiej kupic te droższe bo wolałbym tego nie wymieniac za czesto. Czy jak bede sie bral za to sam to na co mam zwrócic uwage? zeby czegoś nie zepsuć..... Wez drozsze. Pyatnie tylko czy drozsze dlatego ze dorzucone zgrubne bo moze olejowe sa takie same wiec jesli masz dobre zgrubne to po co je wymieniac. CHoc z drugiej strony to nie jest duza kasa a zgrubne odpowiadaja za zbieranie kurzu, wody, blotka, owadzich zwlok itp Jak chcesz zrobic to sam to: zanim zdjemiesz lagi odkrec sobie lekko korki. Potem zdejmujesz i odkrecasz korek spustowy zeby zlac olej. Popmujesz troche zeby wyszlo jak najwiecej a nastepmnie wyjmujesz sprezyny. Dorabiasz sobie klucz ktorym zablokujesz tlumik i odkrecasz srube mocyjaca od dolu. Wyjmujesz tlumik. Zdejmujesz uszczelki zgrubne i pierscien blokujacy uszczelke olejowa. Nastepnie lapiesz jedna lapa za gorna lage druga za dolna i kilkoma szrpnieciami wyjmujesz uszczelke olejowa. Bierzesz sie za czyszczenie lag. Nastepnie musisz nabic tulejke sluzgowa gorna (dolnej nie trzeba). Trzeba ja nabic rowno wiec jakac rura sie przyda ja musialem na zlom leciec zeby moc to nabic. Nabijasz zeby wlaza jak trzeba w gniazdo i nastepnie nabijasz rowno tez rura uszczelki olejowe i zakaldasz pierscien blokujacy i uszczelke zgrubna. Wkladasz tlumik i skrecasz go sruba ale mocna tzn musisz znow go czyms zablokowac od gory. Pod sruby krorymi skrecasz tlumik musisz dac nowa podkladke miedziana. Zalewasz olejem, wrzucasz sprezyny, zakrecasz korki, zakladasz lagi do motocykla itd. Pamietaj zeby nie porysowac chromu na lagach. http://img47.imageshack.us/my.php?image=m19766499ia.jpghttp://img47.imageshack.us/my.php?image=m19766505oa.jpg rzoov. Nie powinno wracac do konca. Razem z kieroca ugiecie wstepne powinno wynosic ok 15-20%. U mnie nawet gdy nie siedze na motocyklu to lagi sa troche scisniete. Jak mocniej nim bujniesz to na pewno bardzie sie wyciagna bo sprezyny mocniej odbija a jak lekko to shamuje je tlumienie powrotu. Edytowane 18 Maja 2006 przez bekriss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 19 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 a jeszcze jedno ile dokładnie oleju wchodzi w jedna lage? w tych cieńszych lagach (38mm). Oraz jaki olej zaleca producent do lag?Widziałem gdzies te informacje na forum ale nie moge jakos ich odnaleźć....pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 379ml (poziom powinien wynosić 111mm).Co do oleju to zalecany przez producenta jest 10W jednak więkoszość użytkowników poleca 15W(troche twardszy się robi),ja mam zalane Mobilem 15-20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 22 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 Ile zębów powinna miec oryginalna przednia zębatka w XJ 600 rocznik'93? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 16 zębów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 22 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 thx Domel .......... znajomy powiedzial mi ze dziwnie krotkie biegi mam w XJ dlatego chce sprawdzic ilośc zebów. Ale tak z ciekawości to jakie maksymalne predkości XJ osiaga na poszczególnych biegach? ma ktoś takie dane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 (edytowane) 1-ok60km/h2-ok.95km/h3-ok.120km/hTyle narazie sprawdzałem-są to prędkości tuż przed tym jak na obrotomierzu pojawia się czerwone pole. Edytowane 22 Maja 2006 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.