Skocz do zawartości

ZJAWA 350 TS 89' 12V


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam kilka pytanek.

 

1. Dlaczego w jawie idą mi iskry z przerywaczy, tak ma być czy coś jest źle?

 

2. Jak sie reguluje przerwe przerywacza?

 

3. Dlaczego jawa szarpie przy ruszaniu, słyszałem, że trzeba jakiś oring zmienić jak on dobry powinien wyglądac?

 

4. Dlaczego jawa dość chałaśliwie stuka na niskich obrotach co może być przyczyną? Korbowody prawdopodobnie są dobre, nie ma luzów na wałkach w skrzyni, ani na wale korb.

 

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

Coś tam moze iskrzyćale jeśli masz pełnąniebieskąikrę to kondensator poszedł sie ............

Ad.2

Ustawiasz wał w takim miejscu w ktorym przerywacz jest najbardziej rozwarty, wkladasz miedzy mloteczek i kowadelko szczelinomierz i poluzowujesz śrubke od ustawienia mlotecczka, Powinien przysunąc sie do szczelinomierza, wtedy zakręcasz śrubke

Ad.3

Moze za cos ze sprzęglem jest nie tak (przypalone,zużyte, brak oleju w skrzyni)albo po prostu za szybko puszczasz :icon_twisted:

Ad.4

Jeśli korby nie mają luzow to tylko moge pozwiedzieć ze ten typ tak ma :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1 Iskry będą zawsze , jeśli nie wygląda jak spawara jest ok.

 

 

Ad3

 

Powinien poprostu być , a jak jest to powinien wystawać ze zbieraka. Koszt oringu z 4 zł, gorzej z jego zamontowaniem, grzebania trochę.

 

Możesz też mieć zjechane zęby na koszu sprzęgłowym i poprostu przeskakuje łańcuszek sprzęgłowy ( ja tak miałem, zęby wyglądały jak na pile tarczowej :icon_twisted: )

 

Ad4

 

Nigdy nie doszedłem co tak stuka, to napewno coś od odwodu koła, wiadomo 2PIr, liczba pi to 3 z hakiem i ten hak właśnie wali o kartery :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam, jesli bardzo mocno iskrzy na przerywaczach to wina zużytego kondensatora.. Ja bym osobiscie zalozyl moduly zaplonowe i wywalil kondensatory i na przerywaczu bys nie zobaczyl najmniejszej iskry:))

Ja tam porobilem w maluchu, WSK 175, MZ ETZ itp.. I jest extra!Same zalety. A jesli chodzi o stukanie to jest zagadka, bo niby jak masz wal po regeneracji i wogule silnik po remoncie to nie powinno byc slychac żadnych styków, silnik powinien chodzic cichutko itp.. a ja mam w swojej WSK 175 silnik po kapitalce, regenerowalem wał, szlifowalem cylinder i wszystko innne co sie zużywa jest wymienione! Kazdy luz w silniku zlikwidowalem.. no i co? mimo wszystko silnik na niskich i srednich obrotach stuka podczas jazdy..i za cholere nie moge tego zrozumiec..:icon_twisted:(

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam kilka pytanek.

 

3. Dlaczego jawa szarpie przy ruszaniu, słyszałem, że trzeba jakiś oring zmienić jak on dobry powinien wyglądac?

 

4. Dlaczego jawa dość chałaśliwie stuka na niskich obrotach co może być przyczyną? Korbowody prawdopodobnie są dobre, nie ma luzów na wałkach w skrzyni, ani na wale korb.

Z góry dzięki.

 

Ad. 3. Szarpanie przu ruszaniu to może być wina sprzęgła. Często w Jawach 350 TS były z nim problemy. W starszych typach tego się nie spotykało.

 

Ad. 4. Stukanie na niskich obrotach - może być zużyty (wyciągnięty) łańcuszek sprzęgłowy (pod warunkiem że wał i wszystkie na nim łożyska nie mają luzu).

Edytowane przez zbyszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jawa też stuka szczególnie na niskich obrotach. Zaniepokojony tym zjawiskiem rozłożyłem silnik i co? I nic. Nie ma luzów wiec stwierdziłem że ten typ tak ma.

 

I przy ruszaniu też mi szarpała dopóki się nie przyzwyczaiłem. Teraz ruszam z małych obrotów i nie szarpie. Powodem jest zużyty oring kosza sprzęgłowego. Podobno jego wymiana daje krótkotrwały skutek wiec dałem sobie z tym spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskry powinny być minimalne, takie żarzenie pomiędzy platynkami. Jak napisali przedmówcy, większe iskry oznaczają padnięty kondensator.

 

Po ustawieniu przerwy na przerywaczu od razu sprawdź i wyreguluj wyprzedzenie zapłonu.

 

szarpanie przy ruszaniu oznacza najczęściej padnięty oring w koszu sprzęgłowym. Przy zjechanych tarczach pojawia się uślizg ale szarpania raczej nie ma.

 

jawa na wolnych zazwyczaj stuka. Jeżeli nie jest to typowo metaliczny stukot to moim zdaniem można to chwilowo olać i obserwować czy się nie nasila. Czasem stukania i szarpania wynikają ze zbyt wczesnego zapłonu.

 

Powodzenia

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dolewasz dodatku do benzyn bezołowiowych, mój kolega o tym zapomniał i stukało mu niemiłosiernie. a jak to pod pokrywą to stawiam na łancuszek sprzegłowy (sam dopiero co wymieniałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zmienić ten oring w ciemno, nawet jeżeli wygląda ok. Zazwyczaj to pomaga. Przejrzyj też metalowe przekładki tarcz sprzęgłowych czy są równe, bez uszkodzeń.

Stukającego łańcucha przełożenia głównego jeszcze nie widziałem, podobnie jak przeskakującego po zębach (urban legends... hehe)

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...