Skocz do zawartości

Czy mozna zamiast 10W40 nalać full syntetyk??


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam dylemat mimo przeczytania wielu artykułów o tym nie mam pewności co do tego, czy jeżeli mam w instrukcji podane że preferowany olej to 10W40 moge nalać syntetyczny ? a jeżeli to jaki 0W40 ? czy dzieki temu motocykl będzie lepiej sie zasprzęglał i wysprzęlał ? czy będzie mniej lub wiecej drżeć ?

 

Pozdrawiam wszystkich czytajacych

Edytowane przez overkill
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam dylemat mimo przeczytania wielu artykułów o tym nie mam pewności co do tego, czy jeżeli mam w instrukcji podane że preferowany olej to 10W40 moge nalać syntetyczny ? a jeżeli to jaki 0W40 ? czy dzieki temu motocykl będzie lepiej sie zasprzęglał i wysprzęlał ? czy będzie mniej lub wiecej drżeć ?

 

Pozdrawiam wszystkich czytajacych

 

10W40 to klasa lepkości oleju.

Taką klasę może mieć olej syntetyczny, półsyntetyczny jak i mineralny.

 

Oleje syntetyczne o wiele dłużej trzymają parametry, ale jako użytkownik bezpośrednio nie odczujesz poprawy pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W40 to klasa lepkości oleju.

Taką klasę może mieć olej syntetyczny, półsyntetyczny jak i mineralny.

 

Oleje syntetyczne o wiele dłużej trzymają parametry, ale jako użytkownik bezpośrednio nie odczujesz poprawy pracy silnika.

 

wydawało mi sieżejest inaczej bo czytajac artykuł o castrol magnatec pisali inaczej że 0W to syntetyk że 5 w to półsyntetyk że 15W to mineralny. A że drugie oznaczenie to lepkosć zależnie od temeratury 40 na nasze waruniki chyba od -20 do iluś na plusie.

 

Hmm.. czyli nie ma sie co porywać na lepszy ? ewnetulanie półsyntetyk by mi nagaru nie zostawiał w silniku(gdyż silnik jest nowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydawało mi sieżejest inaczej bo czytajac artykuł o castrol magnatec pisali inaczej że 0W to syntetyk że 5 w to półsyntetyk że 15W to mineralny. A że drugie oznaczenie to lepkosć zależnie od temeratury 40 na nasze waruniki chyba od -20 do iluś na plusie.

 

Hmm.. czyli nie ma sie co porywać na lepszy ? ewnetulanie półsyntetyk by mi nagaru nie zostawiał w silniku(gdyż silnik jest nowy)

 

Wlej półsyntetyk i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w samochodowych tak jest że 0 i 5 to synthetici 10 to pół a 15 to mineralne. W motocyklowych olejach jest inaczej ;)

 

Oj, bartus, bartus. kto ci tak naopowiadał?

 

Syntetyk, minerał, czy półsyntetyk - mówi o tym, jakiego pochodzenia jest olej bazowy (z destylacji ropy naftowej czy otrzymany w procesie chemicznym)

 

cyferki oznaczają klase lepkosciową dolną - 0W, 10W 15W i górna 40, 50 czyli (w uproszczeniu) zakres temperatur, w których mozna olej stosować.

tak w uproszczeniu, dla małego Kazia - w temperaturach poniżej dolnej granicy lepkosciowej olej jest "za gesty" do stosowania, a w temp. powyżej górnej granicy - "zbyt rzadki"

 

jest jeszcze jedna klasyfikacja - chyba nawet ważniejsza - klasa jakościowa API. Mówi o jakosci oleju - odpornosci na obciążenia, na starzenie, własnosciach myjących itp. Dla olejów dosilników benzynowych są to literki S i potem A,B,C..... (dawniej olej klasy SD to było juz super najlepsze)obecnie chyba nawet już J widziałem (im dalsza literka - tym lepszy olej).

 

Dla diesli CA, CB, CD... itd.

 

I jeszcze - OLEJE MOŻNA ZE SOBA MIESZAĆ!!!

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. czyli nie ma sie co porywać na lepszy ? ewnetulanie półsyntetyk by mi nagaru nie zostawiał w silniku(gdyż silnik jest nowy)

Mity o nagarach zaliczamy do działu Mechanika Ursus Superol ;)

Moja GS500 z przebiegiem powyżej 70 tys km jeździ na oleju mineralnym 20W50. Dlatego że spala olej w dużych ilościach, co wynika z zużycia silnika. Jednak ten silnik jest czyściutki w środku, zero osadów i nagarów. A wspomniany olej jest najtańszym z klasy cośtamW50, czyli dobrze znoszącym trudne warunki pracy silnika chłodzonego wiatrem na nauce jazdy. Dolewać trzeba. Po remoncie jaki na dniach szykuje się u Pawła Boruty, mam zamiar zalać pełny syntetyk cośtamW50.

 

Rok temu kupiłem staroć, jaką jest GSX400E, z 85 roku. Sprzedający przyznał mi się na koniec że maszyna przez dwa sezony jeździła na samochodowym Lotosie mineralnym 15W40.

Podczas regulacji zaworów okazało się ze silnik jest w środku czysty, zero osadów i nagarów, mimo że ostatnie 20 tys km nakręcił na mineralnym oleju samochodowym. Obecnie jest zalany pełen syntetyk motocyklowy 15W50. Zero wycieków, zatarć, cudów, innych mitów.

 

I co Wy na to?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, bartus, bartus. kto ci tak naopowiadał?

 

 

kto mi tak naopowiadał to daj mi przykład półsynthetyka, który ma dolną granicę niższą lub wyższą niż 10 ( chodzi mi o olej samochodowy)

 

pozdro

Edytowane przez bartusdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://safetydatasheets.bp.com/ussds/amers...42000220003.pdf

 

Pierwszy, lepszy.

 

Klasa SAE nie opisuje pochodzenia oleju!

Oczywiście, syntetyki mają stabilniejszą lepkość w szerszym zakresie temperatur, ale mineralny olej można też dobrać do warunków.

 

Jeszcze paręnaście lat temu jeździło sie wyłącznie na mineralnych olejach i to np. po Syberii, w baaardzo niskich temperaturach. Z ropy naftowej naprawdę można otrzymać rózne frakcje olejowe, o różnych lepkościach.

Edytowane przez MarianKa

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...