piotr123 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Witam mechaników.Moze ktos z Was obrazowo opowie jak to jest z tym skladem mieszanki...Mam problem w motocyklu-bogata mieszanka bo moto przypala dymka na czarno;-(Igice w gaźnikach ustawione w standardzie (zapadki na środkowym rowku).Skład mieszanki na srubkach wolnych obrotów wedlug serwisowki.Dysze przeczyszczone...i przy przygazówkach kopci na czarno.hmmmCo moze być tego przyczyną?Ahhh-filtr powietrza-taki sobie(chyba go wymienie) ale przy zdjetym calkowicie tez potrafi puscic dymka ale oczywiscie mniejszego(Sprawdzałem).Czyli kupie nowy filtr to i tak bedzie puszczac dymka ale w mniejszym stopniu.Co zrobic aby całkowicie to zjawisko wyliminować.Czy bogaty skład mieszanki moze zniszczyc swiece -nagarem .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Tak, za bogata mieszanka może ci świece zabić. Ale może też ci olej przepalać. Sprawdź czy Ci go nie ubywa. Jesli tak to najprawdopodnobniej są uszczelniacze zaworów do wymiany.Do ustawienia składu mieszanki używa się świec COlorTune z przeźroczystą oprawką.Jaki masz obecnie kolor świec?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Jaki kolor świeć? -czarny :P nietety......Nie sa wilgotne ,ale to czarny nalot -suchy.Faktycznie-pojezdze z 2tygodnie i zobacze czy ubywa oleju.Chociz kiedys mialem z Drką problem z braniem oleju.Dymiła na niebiesko a po nocce jak zapalilem to dym walił jak z Syreny;-)Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i chodzila -bajka;-)Ale zeby zlikwidowac zjawisko przydymiania na czarno to sam juz nie wiem..pojezdze i pomysle -jeszcze raz rozbiore gaźniki ,opuszcze iglice i jeden ząbek i jeszcze zmniejsze sklad mieszanki od biegu jałowego.Teraz mam wykrecone o 1i 3/4 obrotu .ILE DOKLADNIE POWINNO SIE WYKRECIC SRUBKI W DR800BIG?Ja mam w serwisówce od 1 1/3 do 1 3/4 zalezy od wersji moocykla.Mechanik ustawil mi na poczatku 2,5obrotu i to w ogóle była lokomotywa;-)Takie dane miał w tabeli.Tak więc zmniejszylisy do 1 3/4 obrotu.Ile dokladnie powinno być? pozdrawiam fachowców :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Do ustawienia składu mieszanki używa się świec COlorTune z przeźroczystą oprawką.... i tysiąc innych sposobówILE DOKLADNIE POWINNO SIE WYKRECIC SRUBKI W DR800BIG?adekwatnie do silnika np. metodą colortune. Nie kieruj się danymi serwisowymi, bo są to wartości wyjściowe do dalszej regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Fakt-dane w serwisowkach sa na nowe silniki :banghead: NOMINALNE.A przez te pare latek uzytkowania parametry trzeba korygować ,bo niestety silnik i cała reszta się zużywa i gubi parametry serwisowe.Niestety..Co do tych świec-zrezygnuje bo znane mi "serwisy"nie dysponuja takim oprzyrządowaniem.Druga sprawa-kasa,kasa za taką usługe.Juz raz stracilem 80zl i jest jak jest.Wole pomyślec i sam doregulować.Narazie jeżdże tak jak jest ale za tydzień napewno ją rozbiore i podłubie.Narazie pytam innych mechaników,szukam w necie jak poskromic te gaźniki.Myśle że dam rade coś poprawić.Ale jak macie jakieś uwagi to PISZCIE! :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Wyreguluj tak mieszanke żeby świece (po rozgrzaniu moto) miały kolor kawy z mlekiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alien162 Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 dolaczam sie do tematu jak wyregulowac skald mieszanki (co to jest ta mieszanka)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Gazniki tez ulegaja zuzyciu musisz sie im dokladnie przyjzec Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 dolaczam sie do tematu jak wyregulowac skald mieszanki (co to jest ta mieszanka)?? mieszanka kolego...jest to jak sama nazwa wskazuje mieszanka ...tylko teraz czego...hmmmmm ...moto na wodę nie jeździ ..więc skłaniam sie do odpowiedzi że to jest mieszanka powietrza z etyliną..a tą mieszankę wytwarza gaźnik :D :D :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 8 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2006 Witam po przerwie.dopiero dzis miałem czas i rozebrałem ponownie gaźniki...Moje spostrzeżenia-wegług mnie wytobione są cylinderki od kanałów ssania(takie mosieżnie bolce króre domykają ssanie w układzie ssania).Iglice opusciłem o jeden ząbek ,a le moto i tak zasyfia swiece na czarno(jakby mniej ale jednak...).Nie wiem co teraz robić...ale to temat na nowy post;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Odswierzam temat. Mam pytanie odnosnie ustawiania skladu mieszanki. Robilem u kolegi gazniki i wszystko jest dobrze poza praca na biegu jalowym. Srubami do skladu miesznaki dotycza wolnych obrotow wiec w jakich granicach moga byc odstepstwa od fabrycznych ustawien?? Teraz mam srubki wykrecone na 2 obroty ale poprzednio w warsztacie ustwali to tak jakby wygladalo ze zapomnieli albo wrecili od tak. Byly spore roznice. Skoro mam miec 2 obroty czy w jakich granicach sie poruszac zeby motocykl na biegu jalowym pracowal rowniej. 1,5-2,5 obrotu??? Mozna srubami skladu mieszanki krecic na pracujacym silniku i ustawic ta metoda prob i bledow?? Moze powinien zaczac czy w ten sposob zniwekluje wibracje?? Niby trzyma obroty tzn minimalnie faluje (ponoc xty tak maja) ale tak falowala wczesniej tylko bez wibracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Dla usuniecia wibracji trzeba zsynchronizowac gazniki.Jezeli gazniki nie sa za bardzo zuzyte to powinny dac sie wyregulowac w zakresie jaki podales, problem z tym ze gazniki XJ maja tendencje do wyrabiania osiek przepustnic, a wowczas ustawienie wolnych jest raczej niemozliwe. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 wczesniej wibracji nie bylo wiec musi sie dac wyregulowac. Zsynchronizuje je jeszcze raz a jak nie pomoze to bedzie sie krecic skladem mieszanki. Dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Do postu Adama M, dodam, że ta synchronizacja w sprzętach wyczulonych na jakosć tej czynności musi być wykonana dobrym sprzętem, synchronizatory zegarowe nie dają rady. Od jakiegos czasu używam słupkowych i róznica odczytów jest naprawdę spora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 A teraz mam taki problem. Nie krecilismy z kolega skladem miesznaki ale oto co zauwazylismy. Otoz gazniki sa polaczone wezykami na krocach. 1 z 4, 2 z 3. W 1 i 2 gazniku sa dysze 105 a w 3 i 4 102,5. Tak napisano w serwisowce i tak tez jest. Po wykonaniu synchronizacji wszystko ladnie pracuje. Wolne obroty sa jak trzeba itp. Zakladamy wezyki i silnik nie pracuje juz tak rowno. Po co te gazniki zostaly polaczone??? W diversion 600 tez sa rozne dysze tylko ze wieksze sa na zewnetrznych cylindrach i ganziki nie sa polaczone. Tylko od 1 gaznika jest wezyk do kranika. Nie bardzo da sie skontrolowac synchronizacje polaczonych gaznikow. Zalozenie wezykow powoduje spadek podcisnienia i tak naprawde nie wiem czy jest rowne na polaczonych ganzikach bo wezyki sa roznej dlugosci a z polaczonych gaznikow 1, 4 wychodzi wezyk do kranika. Skoro fabryka tak zrobila to czemus to sluzy tylko czemu?? Bo jesli nie polacze gaznikow tylko od 1 wypuszcze wezyk do kranika (tak jak w diversion i wielu motoyklach) to silnik pracuje rowniej. Nie musial bym wtedy krecic srubami skaldu mieszanki bo wolne obroty sa jak trzeba i nie czuc zadnych wibracji. W doatku mialbym pewnos ze jest jednakowe podcisnienie na kazdym z gaznikow. Jedna rzecz ktora mam zamiar zrobic to kupic nowe przewody bo te maja swoj wiek choc nie sa twarde. Jednak warto to zmienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.