Skocz do zawartości

Problem z rozruchem ciepłego silnika.


viperPL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam mały problem z CBR`ką 600 F3. Po jezdzie (silnik nagrzany do normalnej temp pracy) i wyłaczeniu silnika na ~ 5-20 minut silnik ma problemy z wystartowaniem bez gazu - w przypadku uruchamiania ciepłego silnika z lekkim odkreceniem rolgazu (1-2 mm) silniczek startuje bez problemu. Z obserwacji zauważyłem iż ciepłemu silnikowi bardzo przeszkadza ssanie - czyli sądze że miaszanka nie jest za uboga, aczkolwiek czy jest zbyt bogata ?? - świece mają ładny kolor kawy z mlekiem.

Motocykl jest po gruntownym wiosennym przeglądzie: czyszczone i synchronizowane gazniki (wkret od wolnych obrotów odkrecony o 2,5 obrotu), nowy filtr powietrza, sprawdzone i lekko skorygowane luzy zaworowe, świece irydowe z przebiegiem 10 tyś. Jeśli chodzi o pracę silnika to pracuje bardzo ładnie.

 

Wydaje mi się że ma troszkę za bogatą mieszankę na biegu jałowym:

- na cieplym silniku ssanie bardzo przeszkadza

- uchylajac przepustnice zubażam mieszankę, i wtedy startuje z pstryknięcia.

Z jednej strony zbyt bogata - no ale kolor świec pokazuje co innego :)

 

Na koniec napiszę jeszcze że silnik zgaszony na kilka sekund zapala bez gazy bardzo sprawnie.

 

Wielki dzięki za pomoc, pozdrawiam i życze dobrej motocyklowej pogody :crossy:

 

ViperPL

Edytowane przez viperPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej F2 jest podobnie. jak jest ciepla, zgasze i po chwili odpale to pali bez gazu ale jak postoi dluzej gorąca to trzeba minimalnie odwinac i tylko wtedy zalapie. mi to nie przeszkadza..przynajmniej nic zlego z tego powodu sie nie dzieje=> http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=29136&hl=

Edytowane przez Psh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokaldnie te same objawy. Po zgaszeniu silnika prosto z trasy/przejazdzki musze zapalac z lekkim gazem. Po zgaszeniu i ponownej probie pali na dotyk.

 

Zalozylem tez temat na forum i dostalem odpowiedz (nie pamietam czyja) ze w niektorych motocyklach ma miejsce dziwne zjawisko wzbogacania mieszanki po zgaszeniu rozgrzanego silnika mimo prawidlowych regulacji. W warszatcie jak sie pytalem tez mi powiedzieli ze to normalne.

 

W linku zamieszczonym przez Psh wyczytasz ze niektore manuale radza odpalac rozgrzane silniki z lekkim gazem

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze, mam identyczne objawy. Po dlugim postoju pali na dotyk na ssaniu, po krotkim pali na dotyk bez ssania. Natomiast po powiedzmy kilkunastu minutach jest "problem" - na ssaniu nie chce zapalic, trzeba odpalac na lekkim gazie i ew. wtedy dodac lekkie ssanie, a jesli silnik bardzo nie ostygl to wystarczy chwile potrzymac na malym gazie.

 

W sumie przyzwyczailem sie do tego zjawiska, ale ciekawi mnie przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem znany szerzej w silnikach 2T chociaz i 4-takty tez go maja a dokladniej chodzi o gaznik ( ewenualnie wtrysk do kolektorowy ) jesli jest on zamonotowany na głowicy to grzeje sie podczas postoju ( dla czepialskich to chodzi mi o postuj po dłuższej jeździe ), podczas pracy gaźnik ( kolektor z wtryskiwaczem ) powinien byc zimny, a nawet lodowaty, wtedy wiemy ze rozpylacz działa prawidłowo, wracajac do tematu to benzyna paruje z gażnika tak szybko ze silnik nie moze zassac wystarczajacej jej ilosci do rozruchu wtedy nawet na ciepłym sliniku trzeba pomuc sobie troche ssaniem, problem bardzo powszechny w rusach, wiem bo siedze juz ciute w tym, mozna to poprawic w prosty sposób, montując uszczelke miedzy gaźnikiem a głowica ( ewentualnie cylindrem w silnikach 2T ) o lepszych parametrach termo izolacyjnych

Edytowane przez kg666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w F4 sprawa wygląda dość podobnie.Jak zapalam rano to włączam ssanie i pali od tyka,po ok 15-20s wyłączam ssanie.Jak jest gorący to zawsze muszę dodać minimalnie gazu ale jest to naprawdę najmniejsze wychylenie rączki jakie jestem w stanie wykonać.Bez gazu też zapali ale troszkę dłużej się kręci więc po co mam męczyć rozrusznik.No i pytanie: Czy to jest błąd regulacji gaźników czy nie ma się czym martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłaszam wszem i w obec iż wyczytałem przed chwilką w owner`s manualu że gorący silnik należy uruchamiać z lekkim odkręceniem rolgazu :crossy:

 

Redline: dokładnie takie samo zjawisko występuje w moim Motocyklu, wystrczy lekko odkręcic rolgaz.

 

No to śpimy spokojnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Mam mały problem z CBR`ką 600 F3. Po jezdzie (silnik nagrzany do normalnej temp pracy) i wyłaczeniu silnika na ~ 5-20 minut silnik ma problemy z wystartowaniem bez gazu - w przypadku uruchamiania ciepłego silnika z lekkim odkreceniem rolgazu (1-2 mm) silniczek startuje bez problemu. Z obserwacji zauważyłem iż ciepłemu silnikowi bardzo przeszkadza ssanie - czyli sądze że miaszanka nie jest za uboga, aczkolwiek czy jest zbyt bogata ?? - świece mają ładny kolor kawy z mlekiem.

Motocykl jest po gruntownym wiosennym przeglądzie: czyszczone i synchronizowane gazniki (wkret od wolnych obrotów odkrecony o 2,5 obrotu), nowy filtr powietrza, sprawdzone i lekko skorygowane luzy zaworowe, świece irydowe z przebiegiem 10 tyś. Jeśli chodzi o pracę silnika to pracuje bardzo ładnie.

 

Wydaje mi się że ma troszkę za bogatą mieszankę na biegu jałowym:

- na cieplym silniku ssanie bardzo przeszkadza

- uchylajac przepustnice zubażam mieszankę, i wtedy startuje z pstryknięcia.

Z jednej strony zbyt bogata - no ale kolor świec pokazuje co innego :crossy:

 

Na koniec napiszę jeszcze że silnik zgaszony na kilka sekund zapala bez gazy bardzo sprawnie.

 

Wielki dzięki za pomoc, pozdrawiam i życze dobrej motocyklowej pogody :P

 

ViperPL

Kolor świec mówi o składzie mieszanki na średnich i wyższych obrotach bo raczej nie da się jeździć na zamkniętej przepustnicy.

Można mieć skład mieszanki wolnych obrotów całkiem poza specyfikacja a świeca będzie koloru kawy z mlekiem.

Aby sprawdzić skład mieszanki na wolnych obrotach trzeba mieć specjalne świece „ color tune” dzięki którym można zobaczyć kolor płomienia w komorze spalania podczas pracy silnika.

Dane w serwisówce odnoszą się do nowych gaźników i sa to najczęściej ustawienia wyjściowe.

 

BTW Twoje przypuszczenia są całkiem słuszne.

Możesz jeszcze wkręcić śruby regulacyjne o pół obrotu.

Jeżeli obroty nie będą falować i będą utrzymywać stały poziom znaczy że wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w swojej cebrze i mam juz na to swój patent: jak koncze jazde to zostawiam włącznik zapłonu w pozycji (off). Jak odpalam motocykl po okolo godzinnym postaju to wciskam wlacznik rozrusznika a zaplon dopiero po sekundzie pracy rozrusznika "na wyłączonym zapłonie". Moto odpala wtedy bez problemowo po włączeniu zaplonu, bez dodawania gazu i nie gasnie.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...