Skocz do zawartości

Opony ContiForce - kierunek bieznika


Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu zbyhu miał podobny problem z Heidenauem - bieżnik (jodełka) w drugą strone niż strzałka na boku opony

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...399&hl=heidenau

 

 

Doszły właśnie moje nowe opony ContiForce i układ jest podobny. "jodełka" bieżnika wg firmy powinna iść do góry (patrząc od przodu motocykla), podczas gdy logika wskazywałaby, ze na dół.

 

Continental to w końcu jest jakas renomowana(?) firma i chyba nie walą kaszany, jak Heidenau?

 

Jeździ ktos na ContoForcach? Jak macie założone?

 

Dla wyjaśnienia link do obrazka

http://www.conti-bike.pl/index.php?cPath=11

 

Po kliknieciu w obrazek opon powiększa sie. Na tym obrazku obie ustawiona są tak, jakbyscie patrzyli na nie od przodu motocykla. W tylnej bieznik leci poprawnie, a w przedniej jakby "na odwrót"

Edytowane przez MarianKa

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem Varadero to od razu pomyślałem o poprzednim właścicielu - dupek, założył opone przednia odwrotnie. Strzałki na Metzellerze Tourance F się nie dopatrzyłem ale w necie na stronie BMW dojrzałem że GS-y też tak mają. Znaczy sie dobrze i nie ma co na Szwajcarze psów wieszać.

Każda opona przednia do enduro-tourerów tak ma - kierunek bieżnika odwortnie niż tył - do środka opony.

Zarówno ME Tourance, Dunlop D607TrailWing. Bridgestone TW 101 i 152, Continental ContiEscape, Pierlli Dragon, Michelin Anakee - tłumaczę sobie to że przy hamowaniu przednia opona jedzie "do tyłu" i wtedy musi wypompowac wodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i założone. Zgodnie z fabryczną strzałką, pierwsze 100 km przejechane. Na razie jest OK, zobaczymy, jak na mokrym pójdą.

 

BTW: na ostatnik Rybniku obejrzałem WSZYSTKIE maszyny pod katem opon i - wynik jest mniej więcej pół na pół.Tzn. różne opony, różnych firm, bieznik jodełką raz w górę, raz w dół.

Wniosek: - trzymać sie instrukcji! (może z wyjatkiem Heidenaua :( )

Edytowane przez MarianKa

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam że w Dunlopie tez tak jest trzeba zakładac jak nakazuje strzałka przód jest odwrotnie do tyłu ponieważ przeciążenia działające na opone sa odwrotne

gdzieś kiedys czytałem nawet o tym jakis artykuł w gazecie

a nie zagalopowałeś się przypadkiem z interpretacją?

przecież jak fabryka tworzy oponę, to nie ma jednego wzoru dla przodu i tyłu i ewentualnie jak przeciążenia są odwrotne, to zmienia kierunek strzałki w drugą stronę i wsio.

to chyba ciut bardziej skomplikowane :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakies dziwne wyjasnienie "odwrotnego" ukladu bieznika w dunlopie bylo w jakiejs gazecie motocyklowej.

tak czy inaczej znam goscia, ktory latał w poznaniu na torze i odwracal opony aby na dluzej starczyly (wiekszosc zakretow w prawo) a krecil takie czasy o jakich 99% ludzi z tego forum moze tylko pomarzyc. sam mam odwrotnie zalozony przod i nie czulem na torze zadnej roznicy :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe to jest.

Widziałem ostatnio jakieś supermoto na oponach Contiforce SM i z przodu miał bieżnik identyczny jak mój, ale w drugą ("logiczną") stronę. Sprawdziłem - tak miał zalecane przez fabryczną strzałkę!

 

Contiforce to opona szosowa, w SM też lata po asfalcie, a bieżnik inaczej niż u mnie!

 

O co w tym wszystkim biega???

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...