MarianKa Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 (edytowane) Jakiś czas temu zbyhu miał podobny problem z Heidenauem - bieżnik (jodełka) w drugą strone niż strzałka na boku opony http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...399&hl=heidenau Doszły właśnie moje nowe opony ContiForce i układ jest podobny. "jodełka" bieżnika wg firmy powinna iść do góry (patrząc od przodu motocykla), podczas gdy logika wskazywałaby, ze na dół. Continental to w końcu jest jakas renomowana(?) firma i chyba nie walą kaszany, jak Heidenau? Jeździ ktos na ContoForcach? Jak macie założone? Dla wyjaśnienia link do obrazkahttp://www.conti-bike.pl/index.php?cPath=11 Po kliknieciu w obrazek opon powiększa sie. Na tym obrazku obie ustawiona są tak, jakbyscie patrzyli na nie od przodu motocykla. W tylnej bieznik leci poprawnie, a w przedniej jakby "na odwrót" Edytowane 13 Kwietnia 2006 przez MarianKa Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Zakładaj zgodnie z kierunkiem strzałki. I nie sugeruj się oceną opony na "oko". Podobne ustawienie jest np. w Dunlopie D208. http://biker.de/_news/newsimg3e6741e121792.jpg Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bedtom Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Witam,najwazniejsze zeby nie zalozyc tylu na przod ... :crossy: Pawel ,,, moje zalozyles dobrze ? :buttrock: Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Uff, normalnie bym sie nie zastanawiał, ale pamietałem tą całą aferę z Heidenauem i posiałem w sobie wątpliwosci.Dzięki, Paweł. Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 13 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2006 potwierdzam że w Dunlopie tez tak jest trzeba zakładac jak nakazuje strzałka przód jest odwrotnie do tyłu ponieważ przeciążenia działające na opone sa odwrotnegdzieś kiedys czytałem nawet o tym jakis artykuł w gazecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Jak kupiłem Varadero to od razu pomyślałem o poprzednim właścicielu - dupek, założył opone przednia odwrotnie. Strzałki na Metzellerze Tourance F się nie dopatrzyłem ale w necie na stronie BMW dojrzałem że GS-y też tak mają. Znaczy sie dobrze i nie ma co na Szwajcarze psów wieszać.Każda opona przednia do enduro-tourerów tak ma - kierunek bieżnika odwortnie niż tył - do środka opony.Zarówno ME Tourance, Dunlop D607TrailWing. Bridgestone TW 101 i 152, Continental ContiEscape, Pierlli Dragon, Michelin Anakee - tłumaczę sobie to że przy hamowaniu przednia opona jedzie "do tyłu" i wtedy musi wypompowac wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Metzeler Laser miał to samo - jodełka wspak a jednak poprawnie... Już na samym obrazku w linku który podałeś MarianKu widac jak ma byc ustawiona opona... PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 No, w przyszłym tygodniu, po Rybniku, a przed Węgrami zakładam. Bedzie okazja pościerać pierwszą warstwę. Brrm,brrrm! Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 tak samo jest w oponach Michealin (nie wiem czy dobrze napisałem :icon_mrgreen: ) a dokładnie Macadan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 19 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2006 No, w przyszłym tygodniu, po Rybniku, a przed Węgrami zakładam. Bedzie okazja pościerać pierwszą warstwę. Brrm,brrrm! Zazdroszczę :wink: i gratuluję :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2006 Witam,najwazniejsze zeby nie zalozyc tylu na przod ... :cool: Pawel ,,, moje zalozyles dobrze ? :wink: Na pewno nie są tył na przód, bo się nie dało :-) :-). Jest wszystko OK. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 (edytowane) No i założone. Zgodnie z fabryczną strzałką, pierwsze 100 km przejechane. Na razie jest OK, zobaczymy, jak na mokrym pójdą. BTW: na ostatnik Rybniku obejrzałem WSZYSTKIE maszyny pod katem opon i - wynik jest mniej więcej pół na pół.Tzn. różne opony, różnych firm, bieznik jodełką raz w górę, raz w dół.Wniosek: - trzymać sie instrukcji! (może z wyjatkiem Heidenaua :( ) Edytowane 27 Kwietnia 2006 przez MarianKa Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 27 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2006 potwierdzam że w Dunlopie tez tak jest trzeba zakładac jak nakazuje strzałka przód jest odwrotnie do tyłu ponieważ przeciążenia działające na opone sa odwrotnegdzieś kiedys czytałem nawet o tym jakis artykuł w gazeciea nie zagalopowałeś się przypadkiem z interpretacją?przecież jak fabryka tworzy oponę, to nie ma jednego wzoru dla przodu i tyłu i ewentualnie jak przeciążenia są odwrotne, to zmienia kierunek strzałki w drugą stronę i wsio.to chyba ciut bardziej skomplikowane :(. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 5 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 jakies dziwne wyjasnienie "odwrotnego" ukladu bieznika w dunlopie bylo w jakiejs gazecie motocyklowej.tak czy inaczej znam goscia, ktory latał w poznaniu na torze i odwracal opony aby na dluzej starczyly (wiekszosc zakretow w prawo) a krecil takie czasy o jakich 99% ludzi z tego forum moze tylko pomarzyc. sam mam odwrotnie zalozony przod i nie czulem na torze zadnej roznicy :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 5 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 Ciekawe to jest. Widziałem ostatnio jakieś supermoto na oponach Contiforce SM i z przodu miał bieżnik identyczny jak mój, ale w drugą ("logiczną") stronę. Sprawdziłem - tak miał zalecane przez fabryczną strzałkę! Contiforce to opona szosowa, w SM też lata po asfalcie, a bieżnik inaczej niż u mnie! O co w tym wszystkim biega??? Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.