Skocz do zawartości

Wywala płyn chłodniczy


rad3k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Płyn chłodniczy jest wyrzucany do zbiorniczka wyrównawczego a gdy ten się napełni,płyn wędruję poza motocykl.Wtedy strzałka od temperatury wędruje pod czerwone pole. Po ponownym napełnieniu układu można przejechać 200km potem sytuacja sie powtarza. Pytanie:

 

Czym jest spowodowane owe wyrzucanie płynu chłodniczego (termostat został sprawdzony i podobno jest ok)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego jest spowodowane albo uszkodzoną pompą albo wydmuchaną uszczelką pod głowicą (lub pęknięciem głowicy) żeby to zweryfikować trzeba sprawdzić, czy przy silnym obciążeniu silnika plyn gwałtownie ucieka (uszczelka lub głowica), czy dzieje się to w miarę równomiernie (pompa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa odpada - bo by nie bylo czym wywalac plyn, wiec pompa jest ok.

zapchana chlodnica -> wzrost cisnienia w ukladzie -> wywala, przegrzewa sie moto

przedmuchuy -> wzrost cisnienie w ukladzie -> wywala, ale i olej moze sie kisielowac :icon_biggrin:, moto tez sie przegrzewa, bo ma za malo plynu

 

sprawdz olej - 2 min i bedziesz wiedzial. potem chlodnice. zdemotnuj, wyplucz w srodku, wsadz waz ogrodowy nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio ktos mial taki przypadek w XTZ 750 i poszla uszczelka (tylko) ,glowica raczej nie peknie ale wszystko jest mozliwe...............

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego jest spowodowane albo uszkodzoną pompą albo wydmuchaną uszczelką pod głowicą (lub pęknięciem głowicy) żeby to zweryfikować trzeba sprawdzić, czy przy silnym obciążeniu silnika plyn gwałtownie ucieka (uszczelka lub głowica), czy dzieje się to w miarę równomiernie (pompa)

 

Gdy uszczelka pod głowicą to w układzie chłodzenia masz gazy wydechowe. Łatwo to zobaczyć w zbiorniku wyrównawczym płynu - widoczne są bąble jak przy gotowaniu no i smierdzi spalinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzania czy są w ukladzie chlodzacym spaliny jest taki srodek ktory stosuje sie w samochodach, nazwy nie pamietam, ale kazdy powazny mechanik samochodowy powinien to miec. Podpina sie to do zbiorniczka wyrownawczego i jesli plyn zmieni barwe na niebieska to w ukladzie sa spaliny a wtedy sprawa prosta, albo uszczelka, albo peknieta glowica. Przy mikropeknieciach glowicy nie bedzie robil sie "kisiel" w oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z innymi ze jest to uszczelka pod glowica. Walczylem z tym czyms z pol roku w DT 125, nie wiedzialem czemu wywala plyn jak sie rozgrzeje mocniej na ziemie przez zbiorniczek. Po spuszczeniu plynu mial on troche takiego osadu ktory zostal na sciankach wiaderka (kolor czarny), Wymienilem wiec uszczelke i oring pod glowica a sama glowice dalem do planowania, problem sie wiecej nie powtorzyl. Myslalem ze to termostat albo pompa lub strzelony korek od chlodnicy ale okazalo sie ze to glowica.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo sprawdzić. Po otwarciu korka chłodnicy zapalić moto i obserwować czy wydobywają się pęcherze powietrza. Jeżeli "bulgoce" to wiadomo, ze do układu chłodzenia dostaję się powietrze - spaliny. Wymiana uszczelki powinna usunąć problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...