rad3k Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Płyn chłodniczy jest wyrzucany do zbiorniczka wyrównawczego a gdy ten się napełni,płyn wędruję poza motocykl.Wtedy strzałka od temperatury wędruje pod czerwone pole. Po ponownym napełnieniu układu można przejechać 200km potem sytuacja sie powtarza. Pytanie: Czym jest spowodowane owe wyrzucanie płynu chłodniczego (termostat został sprawdzony i podobno jest ok)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartusdr Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 może korek od chłodnicy, wtedy nie utrzymuje on odpowiedniego ciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Coś takiego jest spowodowane albo uszkodzoną pompą albo wydmuchaną uszczelką pod głowicą (lub pęknięciem głowicy) żeby to zweryfikować trzeba sprawdzić, czy przy silnym obciążeniu silnika plyn gwałtownie ucieka (uszczelka lub głowica), czy dzieje się to w miarę równomiernie (pompa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Wygląda jakby Ci się płyn gotował w układzie - może tak jak mowi aker, albo zapchana chłodnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scalar Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Bak obiegu płynu chłodzącego w układzie. Jeżeli nie termostat to kolega Aker ma rację zacznij od pompy i propomuję nie jeździć motorkiem bez chłodzenia bo zarżniesz silnik.pozdrawiam :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 pompa odpada - bo by nie bylo czym wywalac plyn, wiec pompa jest ok.zapchana chlodnica -> wzrost cisnienia w ukladzie -> wywala, przegrzewa sie motoprzedmuchuy -> wzrost cisnienie w ukladzie -> wywala, ale i olej moze sie kisielowac :icon_biggrin:, moto tez sie przegrzewa, bo ma za malo plynu sprawdz olej - 2 min i bedziesz wiedzial. potem chlodnice. zdemotnuj, wyplucz w srodku, wsadz waz ogrodowy nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 ostatnio ktos mial taki przypadek w XTZ 750 i poszla uszczelka (tylko) ,glowica raczej nie peknie ale wszystko jest mozliwe............... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTOWARIAT Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 ja miałem właśnie to samo i teraz czekam aż mi przyślą uszczelke pod głowice a termostat to na 100% odpada bo jak się zepsuje to jest w położeniu otwartym i moto się nie dogrzewaPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Coś takiego jest spowodowane albo uszkodzoną pompą albo wydmuchaną uszczelką pod głowicą (lub pęknięciem głowicy) żeby to zweryfikować trzeba sprawdzić, czy przy silnym obciążeniu silnika plyn gwałtownie ucieka (uszczelka lub głowica), czy dzieje się to w miarę równomiernie (pompa) Gdy uszczelka pod głowicą to w układzie chłodzenia masz gazy wydechowe. Łatwo to zobaczyć w zbiorniku wyrównawczym płynu - widoczne są bąble jak przy gotowaniu no i smierdzi spalinami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Do sprawdzania czy są w ukladzie chlodzacym spaliny jest taki srodek ktory stosuje sie w samochodach, nazwy nie pamietam, ale kazdy powazny mechanik samochodowy powinien to miec. Podpina sie to do zbiorniczka wyrownawczego i jesli plyn zmieni barwe na niebieska to w ukladzie sa spaliny a wtedy sprawa prosta, albo uszczelka, albo peknieta glowica. Przy mikropeknieciach glowicy nie bedzie robil sie "kisiel" w oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Zgadzam sie z innymi ze jest to uszczelka pod glowica. Walczylem z tym czyms z pol roku w DT 125, nie wiedzialem czemu wywala plyn jak sie rozgrzeje mocniej na ziemie przez zbiorniczek. Po spuszczeniu plynu mial on troche takiego osadu ktory zostal na sciankach wiaderka (kolor czarny), Wymienilem wiec uszczelke i oring pod glowica a sama glowice dalem do planowania, problem sie wiecej nie powtorzyl. Myslalem ze to termostat albo pompa lub strzelony korek od chlodnicy ale okazalo sie ze to glowica.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawasaki454 Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Łatwo sprawdzić. Po otwarciu korka chłodnicy zapalić moto i obserwować czy wydobywają się pęcherze powietrza. Jeżeli "bulgoce" to wiadomo, ze do układu chłodzenia dostaję się powietrze - spaliny. Wymiana uszczelki powinna usunąć problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 a na korku wlewu oleju moze byc osadzona maź. Tak przynajmniej bylo u mojego ojaca w samochodzie i w przypadku 4 kolek najlatwiej sie rozpoznaje peknieta uszczelke wlasnie w ten sposob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTOWARIAT Opublikowano 18 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2006 ja już wymieniłem uszczelke i wrzystko wróciło do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.