Skocz do zawartości

stożki, a silnik...


Demon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Przy zakupie motocykla (GS 550M) dostalem 4 filtry stozkowe (na cztery gazniki), zebym sobie zamontowal, to bede mial 10% wiecej mocy :) :( ... Z tego co kiedys czytalem, to filtry stożkowe owszem zwiekszaja moc ale podobno mozna duzo szybciej dobic silnik :/ Poniwaz udalo mi sie kupic ten motocykl w zaje***tym stanie, a w dodatku odrazu go pokochalem :bigrazz: to niekoniecznie chcialbym go zajechac... Wiecie cos na ten temat? Poradzcie mi - zamontowac je czy nie? I czy trzeba bedzie regulowac gazniki?

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie stożków przynosi efekt przy zastosowaniu wolnego wydechu. Markowe filtry nie niszczą silnika. Ale montowanie stożków do jazdy po ulicy nie ma sensu z innego powodu - obetną moment obrotowy, zatem żeby motocykl lepiej latał po przeróbce konieczne będzie kręcenie silnika pod czerwone pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie stożków przynosi efekt przy zastosowaniu wolnego wydechu.

 

a czy mozna prosic o rozwiniecie tego zdania? <Z tego co czytalem na 4um to wolnego wydechu nie moge se wstawic bo nie bede mial mocy :) :bigrazz: :( >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wstawilem stozka, ale nieco w inny sposob. Z racji, ze u mnie byl papierowy filtr, bez mozliwosci czyszczenia i to w cenie blisko 100 zl kupilem jeden, duzy filtr stozkowy, wymiarami zblizony do orygnialnego filtra. Wsadzilem go do oryginalnego airboxu (juz taki oryginalny nie jest - musialem minimalnie powiekszych okno od strony wlotu powietrza, bo stozek nie chcial wejsc zgodnie z kierunkiem montazu) i problem rozwiazany. Filtr nadaje sie do czyszczenia, moto troche bardziej mruczy na wolnych obrotach, a osiagi pozostaly takie same.

 

Regulacji tez nie musialem przeprowadzac, bo mimo 2 tys na tym filtrze kolor swiec pozostal taki sam.

Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mozna prosic o rozwiniecie tego zdania?

Jeśli uwalniasz dolot (mniejsze opory ssania, większa powierzchnia filtra, znaczne skrócenie układu dolotowego) to z wydechem trzeba zrobić to samo. Stożki wcale nie są super, założenie wcale nie oznacza wzrostu osiągów. Założyć i zyskać to prawdziwa sztuka.

Edytowane przez a!ntek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... Przy zakupie motocykla (GS 550M) dostalem 4 filtry stozkowe (na cztery gazniki), zebym sobie zamontowal, to bede mial 10% wiecej mocy

 

tym sposobem to sobie możesz zrobić conajwyżej za*ebistą dziurę w obrotach.... nie wiem ale podejrzewam że tam masz normalne gaźniki sterowane podciśnieniowo, jeśli drastycznie zmniejszysz podciśnienie w airboxie (a zakładając sożek zapewne się tyak stanie) to automatem zubożysz mięszankę co silnikowi jak i osiągom nie wyjdzie zapewne na dobre... :) o tym że te super hiper filtry sportowe mają jednak sporo mniejsze właściwości filtrujące zależące głównie od średniodokładnego nanoszenia oleju na ten filtr, równiez nie należy zapominać...

 

suma sumarum , wieś tuning którym w najlepszym wypadku gożej nie będzie ale o lepszych osiągach zapomnij również

 

10% :( :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak obserwuje te wypowiedzi i czekam zeby sie wtracic ale widze ze nie trzeba :) - uswiadomienie wiekszosci forumowiczow na temat " polepszania osiagow " rzemieslniczymi stozkami i wyprutymi wydechami osiagnelo jak widze wystarczajacy poziom.

I nie mysle tu tylko o takich jak Madafaka, ktorzy robia te rzeczy na codzien.

Panowie - gratulacje :bigrazz:

Do nowego wlasciciela GSa - jezeli twoje wydechy sa oryginalne to tez nie radze ich dotykac - ten motocykl potrzebuje oryginalnego airboxu i wydechu zeby jezdzic. W razie gdy wydechy padna, to wydechy Hartmana do tych motocykli zdaly egzamin, oprocz tego metoda Lukasza dla zmniejszenia kosztu filtra powietrza jest tez dopuzczalna ( filtr wyzej przeplywowy w oryginalny airbox ).

Jezeli poslugujesz sie lub chocby czytasz po angielsku to wszystkie madrosci na temat Suzuki GS znajdziesz w www.thegsresources.com

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

siema :biggrin:

 

z racji tego że w moim moto trzeba wymienic komplet krucców ssących oraz filtr powietrza naszła mnie taka rozkmina czy zamiast krucców i standardowego filtra nie sparwić sobie filtrów stozkowych jak w poznizszych linkach. Bo cenowo to podobnie mi wyjdzie.

 

http://www.moto-akcesoria.pl/product_info....oducts_id=12073

http://moto.allegro.pl/item845014126_filtr..._owal_54mm.html

 

przeczytalem mase postow o stozkach na forum i nadal sie zastanawiam nad tym ale juz bardziej jestem na nie dla stożków a to dlatego ze boje sie utraty momentu obrotowego na niskich obrotach oraz tego ze przy myciu moto albo gdy pada deszcz istnieje mozliwosc przedostania sie wody do gaznikow

dowiedzialem sie tez ze przez te filtry stozkowe mozna sobie dobić silnik taki jak moj czyli chlodzony powietrzem, poniewaz wzbogacamy mieszanke w powietrze a co za tym idzie silnik mocniej sie nagrzewa i po poprostu dostaje w dupe.

 

wiadomo ze regulacja gaznikow po zalozeniu stozkow tez mnie czeka, zreszta tak czy siak chcialem to zrobić zanim zaczne sezon

i tu pytanie czy warto zawracac sobie glowe tymi stozkami? ma ktos je uzywa jakie sa rezultaty?

 

a i jeszcze jest taka kwestia, czy isnieje taka mozliwosc ze podczas wiekszych predkosci te filtry bedą "łapać" zbyt duzo powietrza i silnik bedzie tracił moc przy wiekszych predkosciach bez wzgledu na obroty?

 

bo wkoncu wlot do airboxa jest w takim miejscu ze zbytnio niema tam dużego "przeciągu" przy wiekszych predkosciach, i pęd powietrza neima wiekszego wplywu na ciśnienie powietrza przed filtrem w airboxie

 

przez wymiane na stożki chcialbym zyskac:

przyrost mocy/mniejsze spalanie

wiekszy moment na kazdych obrotach

zmienic neico dzwiek silnika

 

niechciałbym aby:

silnik dostał w dupe :icon_twisted:

spadł moment na niskich obrotach

skoczyło gwałtownie spalanie

miał pełno kłopotów z regulacja gaznikow

 

czy moze zainwestowac lepiej w nowe krućce i sportowy filtr poiwetrza k&n dedykowany do mojego motocykla?

 

a tak przy temacie to czy regulacje gaznikow przeporwadza sie po wymianie filtra powietrza czy przed wymiana, zakladając że w obu przypadkach to filtry standardowe przeznaczone do tego motocykla, a pod pojeciem starego filtra to taki ktory ma określony przebieg po ktorym serwisówka każe wymienic ten filtr

wybijcie mi z głowy stożki albo przekonajcie mnie do nich!!! :icon_razz:

pozdro :buttrock:

Edytowane przez Szynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zamiast krucców i standardowego filtra nie sparwić sobie filtrów stozkowych jak w poznizszych linkach.

 

A czym polaczysz gazniki z glowica?

 

przez wymiane na stożki chcialbym zyskac:

przyrost mocy/mniejsze spalanie - nie zyskasz, spalanie albo bez zmian, albo wzrosnie.

wiekszy moment na kazdych obrotach - nie zyskasz, a nawet stracisz

zmienic neico dzwiek silnika - zapewne zmieni.

 

niechciałbym aby:

silnik dostał w dupe :icon_twisted: - dostanie

spadł moment na niskich obrotach - ...

skoczyło gwałtownie spalanie - tego nie wiem

miał pełno kłopotów z regulacja gaznikow - bedzie. W calym zakresie otwarcia przepustnicy.

 

"czy moze zainwestowac lepiej w nowe krućce i sportowy filtr poiwetrza k&n dedykowany do mojego motocykla?"

Zainwetuj w nowe krucce i oryginalny filtr.

 

 

a tak przy temacie to czy regulacje gaznikow przeporwadza sie po wymianie filtra powietrza czy przed wymiana, zakladając że w obu przypadkach to filtry standardowe przeznaczone do tego motocykla, a pod pojeciem starego filtra to taki ktory ma określony przebieg po ktorym serwisówka każe wymienic ten filtr

wybijcie mi z głowy stożki albo przekonajcie mnie do nich!!! :icon_razz:

pozdro :buttrock:

Regulacje gaznikow po zmianie filtra. Kazda zmiana oporu dolotu ma wplyw na mieszanke. To nie jest tak, ze jak silnik dostanie wiecej powietrza - wiecej mieszanki - wiecej mocy. Zubozy sie mieszanka - do regulacji pojda gazniki, ale nie tylko skladu mieszanki podstawowej, ale tez dobor dysz glownych, kombinacje z iglica etc.

 

Przeczytaj jeszcze raz ten temat, wypowiedz Adama i pomysl. Osobiscie odradzam. Z Twoich zalozen nie zyskasz niczego poza jakims tam dzwiekiem, co w GS nie wiem czy jest az tyle warte.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motór na stożkach ma głębsze, bardziej basowe brzmienie. Jak jedziesz w deszczu to nabiera wody w gaźniki i jest dupa wtedy. Jak już kupisz stożki to koniecznie wyreguluj gaźniki. Istnieje specjalny spray do owych filtrów, którym się je pryska po czyszczeniu.

Mój gsx nie chodzi na stożkach dobrze, podobno do niektórych silników nie można tego szajsu zakładać. Ja nie mam wyboru, airbox mi się nie mieści w ramę.

O ile się nie mylę masz YICS- yamaha intake cośtam system. Mieszanka wlatująca do komory spalania tworzy zawirowanie, nie wiem czy to nie wyklucza zakładania stożków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema :

 

z racji tego że w moim moto trzeba wymienic komplet krucców ssących oraz filtr powietrza naszła mnie taka rozkmina czy zamiast krucców i standardowego filtra nie sparwić sobie filtrów stozkowych jak w poznizszych linkach. Bo cenowo to podobnie mi wyjdzie.

 

:icon_razz:

pozdro :buttrock:

 

Króćce nie maja nic wspólnego z filtrem więc jeśli są do wymiany to i tak musisz kupić nowe.

Chyba że masz na myśli połączenie gaźniki-airbox.

 

 

 

siema :

 

przeczytalem mase postow o stozkach na forum i nadal sie zastanawiam nad tym ale juz bardziej jestem na nie dla stożków a to dlatego ze boje sie utraty momentu obrotowego na niskich obrotach oraz tego ze przy myciu moto albo gdy pada deszcz istnieje mozliwosc przedostania sie wody do gaznikow

dowiedzialem sie tez ze przez te filtry stozkowe mozna sobie dobić silnik taki jak moj czyli chlodzony powietrzem, poniewaz wzbogacamy mieszanke w powietrze a co za tym idzie silnik mocniej sie nagrzewa i po poprostu dostaje w dupe.

 

:icon_razz:

pozdro :buttrock:

 

Myślę że powyższe posty wyczerpują temat.

 

 

siema :biggrin:

a tak przy temacie to czy regulacje gaznikow przeporwadza sie po wymianie filtra powietrza czy przed wymiana, :

pozdro :buttrock:

 

Oczywiście po założeniu nowego filtra.

 

siema :biggrin:

 

 

przez wymiane na stożki chcialbym zyskac:

przyrost mocy/mniejsze spalanie

wiekszy moment na kazdych obrotach

zmienic neico dzwiek silnika

 

niechciałbym aby:

silnik dostał w dupe :icon_twisted:

spadł moment na niskich obrotach

skoczyło gwałtownie spalanie

miał pełno kłopotów z regulacja gaznikow

 

c :icon_razz:

pozdro :buttrock:

 

A nie lepiej zmienić motocykl na mocniejszy? Bez eksperymentów(być może kosztownych) osiągniesz zakładane cele.Jeśli nie masz kasy żeby dołożyć do mocniejszego/nowszego lub jesteś szczególnie przywiązany do XJ-ty to polecam starszy model np.51J. Miałem taką, jeździłem również Dywersją i uwierz mi to dwa zupełnie różne motocykle. Diva przy starej XJ-cie to kolarzówka. Szczegóły na yamahaxj.pl

 

Pozdro.

Edytowane przez Toolman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stożki mają tylko jedno uzasadnione wykorzystanie - tor wyścigowy. Poza torem służą tylko do burackiego agro-lansu.

 

Zdarzyło mnie się robić silniki 2T skuterów które latały na stożkach. W jednym pęknięty tłok, w innym wypalony, w trzecim zatarty + pierścienie zmasakrowały cylinder itd. A takie same skuterki z oryg. airboxem i filtrem latają do dziś i nic się s nich nie psuje. :biggrin:

 

I ciekawostka jeśli chodzi i filtry. Mianowicie - w UK na kurierce latałem GS500E w której (z ciekawości) wyjąłem filtr powietrza w ogóle, ale pozostawiłem oryg.airbox i klapkę. Moment obrotowy niżej, wyraźnie odczuwalny i spalanie niższe też wyraźnie. Nie jakieś 10L mniej na 100km ale na tyle wyraźne że zauważyłem to, by było jakieś 10% nawet.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no to temat tych stożków mamy z glowy

 

wyjasniajac bo ktos maił watpliwosci to gdybym zalozyl te stozki to nie musze juz zakladac krućców ktore i tak trzeba wymeinic bo są popękane, poniewaz filtr stozkowy wtedy zakladam bezposrednio na gaźnik, a airboxa z krućcami nie potrzebuje

 

 

a co sadzicie o takim filtrze? http://larsson.pl/?c=r&no=MzEyMDIxOQ==&bid=111600

czy warto w niego inwestowac kosztem zmniejszenia spalania?

czy moze sobie odpuscic i zalozyc zwykły tego typu http://larsson.pl/?c=r&no=MzEwMDM5Mw==&bid=111600 lub http://larsson.pl/?c=r&no=MzEzMDAwNg==&bid=111600

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...