asdx21 Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Otóż niedawno kupiłem nowe kartery do cz350 i okazało się że w niej układ (otwory śrub itp.) do montażu alternatora jest podobny (a może taki sam) jak u jawy 350TS, czyli na 12V , w przeciwieństwie do cz'tki czyli 6V. I teraz : czy w miejsce na wale cz'tki gdzie wirnik był na 6V można zamontować wirnik z jawy 350TS na 12V , albo czy jest jakiś inny typ alterntorów do cezetek na 6V?. Jak wiadomo to u standardowych cezetek montuje się stojan na dwie śruby a u teesek na cztery (to tak samo jak w moim nowym karterze cz350). Wiem że oprócz zmiany alernatora z 6 na 12 wiąze się cała masa innych zmian, ale teraz to jeszcze nie istotne. AHA , i niech nikt nie myśli że pomyliłem typy karterów jaw - bo jeśli chodzi o rozróżnianie marek i typów w tym zakresie to jestem bdb! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzpower Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Wirnika nie da się zamontować bo wał 6v różni się od wału 12v. Cezety byly 6v i 12v ale nie wiem czy te 12v mialy taki sam alternator jak ts 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Nie jestem pewien ale alternator jawy nie wejdzie pod kape cz. Ale na 100 pewien nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Ten temat był już kiedyś poruszany, ale mogę Ci powiedzieć, żeproblemów będzie sporo:1. Czop wału od strony prądnicy 6V jest inny niż w 12V a więc wirnik nie podpasuje2. Pokrywa prądnicy też jest raczej inna niz w 12V3. Musisz zmienić prawie cały osptrzęt elektryczny tj. cewki w/n, regulator napięcia, przekaźnik, prostownik, przerywacz kierunków, wszystkie żarówki no i oczywiście akumulatorProblemów sporo ale efekt zamiany 6V na 12V jest piorunujący :) po prostu zero problemów z "prądem" a jakie światła :o Powodzenia w "robocie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emzet Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 o ile pamietam m16 ma jakieś takie patenty w CZoperze, wiec pisz do niego (a ja mu rzuce link do twojego tematu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 1. Czop wału od strony prądnicy 6V jest inny niż w 12V a więc wirnik nie podpasuje Wiem może mnie przeklniecie...Wybaczcie...Ale dużo się różni?Tzn nie dało by się jakoś zatulejować lub rozwiercić wirnik? 2. Pokrywa prądnicy też jest raczej inna niz w 12V Nie znam się na alternatorah i prądnicach... Ale nie można z wirnika 6v zrobić 12V? Jakieś przewijanie? :) Jeżeli moim głupim tekstem Uraziłem Kogoś to przepraszam. Nie ma rzeczy nie możliwych. Pewnie jakoś z 6v 12v sie da zrobić tylko kwestia narzędzi :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Otóż niedawno kupiłem nowe kartery do cz350 i okazało się że w niej układ (otwory śrub itp.) do montażu alternatora jest podobny (a może taki sam) jak u jawy 350TS, czyli na 12V , w przeciwieństwie do cz'tki czyli 6V.Czyli kupiles kartery od CZ 12V - bodajrze po roku `87 albo `88 Cezety byly 6v i 12v ale nie wiem czy te 12v mialy taki sam alternator jak ts 350.Taki sam i da sie go zalozyc bez problemu ale trzeba... zmienic wal Nie jestem pewien ale alternator jawy nie wejdzie pod kape cz.Tak - dlatego cz12V mialy drobne zmiany konstrukcyjne (jakby ktos naprawde baaaaaardzo chcial to moge porobic fotki i 12 i 6V bo mam akurat i taki i taki silnik rozgrzebany) 1. Czop wału od strony prądnicy 6V jest inny niż w 12V a więc wirnik nie podpasujeI to jest najwiekszy bolpo prostu zero problemów z "prądem" a jakie światła Swiatla to mozna dopiero zrobic na bazie tychg 12VPatrz u mnie:www.m16.is.net.pl/swiatla.jpg o ile pamietam m16 ma jakieś takie patenty w CZoperzeJa mam poprostu cz w wersji tzw. "przejsciowka" czyli fabryczne 12 V w silniku cz (i jeszcze pare innych "cudow") Wiem może mnie przeklniecie...Wybaczcie...Ale dużo się różni?Tzn nie dało by się jakoś zatulejować lub rozwiercić wirnik?Zapomnij... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 26 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2006 Tak - dlatego cz12V mialy drobne zmiany konstrukcyjne (jakby ktos naprawde baaaaaardzo chcial to moge porobic fotki i 12 i 6V bo mam akurat i taki i taki silnik rozgrzebany) Ja bym bardzo prosił :) [email protected] Zapomnij... Chyba kupie jakiś alternator 12V i w realu zobacze czy tego nie da się tam wbić na siłe... :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 a nie dało by się przerobić - dorobić mocowania do kartru prądnicy. w tym karterze jest tyle miejsca że powinno wszystko wejść bo mi raczej nie opłaca sie kupowanie : wału, nowej prądnicy, zmainy całej instalacji tylko dlatego że mam inne kartery . a może jest typ alternatrów do cz350 takich że bedą pasować do mioch karterów i na wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Alternatory w Jawie i CZ są takie same.Jeśli chcesz przerabiać mocowania do karteru i czop wału to masz szansę zostać pierwszym, który to zrobił, bo jak dotychczas nie słyszałem aby komuś to się udało.A przede wszystkim pamiętaj o wydatkach jakie Cię czekają po zmianie prądnicy na alternator o których pisałem już powyżej. Pozdrówko :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asdx21 Opublikowano 30 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 jeśli chodzi o inne przeróbki to chyba tylko - żeby jeździł - trzeba przerobić regulator napięcia i kupić aku na 12V i cewki. Ale wydaje mi się że jakbym pobawił się "elektroniką" to bym nie musiałbym kupować sprzętu na 12V. Wsadził bym jakiś układ który by akumulator ładowałby prądem przy napięciu 6V. Nie jestem pewien , ale wszystkie odbiorniki są podłączone do akumulatora więc w tym przypadku nie powinno być problemu. Ale jak mówiłem nie jestem pewien bo : raz kiedy nie mogłem odpalić cztki z jej bateri podłączłem inną i jak zmieniłem tą baterie na tą od czetki , kiedy już silnik pracował, - w trakcie tej zamiany nie zgasł. Czyli stąd wniosek że niektóre odbiorniki biorą prąd z aku jak i bezpośrednio z prądnicy. Jeśli ktoś wie jak to jest z prądem w cezetce 350 to niech napisze. :icon_razz: aha, czopa wału nie musiłbym zmieniać bo jest już na 6V. tylko mocowanie w karterze z 12V -> 6V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.