kudłatyKutno Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 WitamMam do zaprojektowania silnik o zapłonie samoczynnym a z racji że jeżdżę moto prowacący zaproponował taki silnik do motocykla. :POto jego parametry :1- cylindrowy ,czterosuwowy, zasilany wtryskiem bezpośrednim (Common Raili),chłodzony powietrzem, komora spalania w tłoku, moc znamionowa 2 kW przy 4000obr/min, stopień spręzania 17, rozrząd z 2 zaworami na cylinder OHC.Chodzi mi czy może ktoś może mi udzielić informacji jak się do tego zabrać lub podać literaturę, w której mógłbym to zanleźć.Będę wdzięczny za informację Pozdrawiam :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Stopień sprężania 17 stanowczo za niski, chyba, że stosujesz doładowanie rzędu 2 bar-ów. Zamiast tej liczby lepsza by była 22. Jeden garnek ZS + motocykl, rama rozpadnie się na spawach, spowodowane to będzie twardą pracą ZS i niewyważeniem 1-cylindrowca. Zalecenie - redyskutowanie założeń wstępnych z prowadzącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 jest takie cudo jak Enfield Taurus Diesel.własnie 1 cylindrowy "potwór" opis i dane są na przykład tutaj: http://www.bikez.com/motorcycles/enfield_t...diesel_2001.phpjednak sie da :PPZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Ej Kudłaty przecież na prace przejściową jest książka w której są wszystkie obliczenia krok po kroku(w chacie zobacze jak się nazywa).To że masz wtrysk bezpośredni nie oznacza że musi być Common Rail bo i tak tego nigdzie nie musisz rysować.Ehhh też bym musiał skończyć rysować mój silnikczek bo ostatni semestr na to mam :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 przede wszystkim jak jednocylindrowy, to odpada common rail, bo gdzie inne wtryskiwacze ;)najlepiej z jednym pompowtryskiem bym go zrobił, a charakterystykę sobie dobierz tak, zeby w ogóle ruszył z miejsca i na jedynce podjechał pod górkę :banghead: sprawa załatwoina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 przede wszystkim jak jednocylindrowy, to odpada common rail, (...) A co ma piernik do wiatraka? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 przede wszystkim jak jednocylindrowy, to odpada common rail, (...) A co ma piernik do wiatraka?Tyle chyba że wtedy nie potrzeba jest "wspólna szyna" tylko masz zwykły wtrysk wysokociśnieniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 sorka ze ja moze tak troche poza temat , ale jak widze zacne grono studentów chyba ;) nio a mnie to czeka niedługo i jestem ciekaw gdzie i na jakim wydziale zajmujecie sie budowa silników i podobnymi tematami :?: bo mnie to kreci a jakos nie moge znalezc uczelni gdzie by takie cos było :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Budowa maszyn(na tym jest tego więcej)a my jesteśmy na Transporcie :)I też to jest ale troszke mniej ale jeden wydział.Ale zobaczysz obrzydza ci nawet to co lubisz :banghead: I dużo ogólnych przedmiotów trudnych do zalicznia ;) Niestety nie silniki i rzeczy wprost z nimi związane to niewielki procent przedmiotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 (...) bo mnie to kreci a jakos nie moge znalezc uczelni gdzie by takie cos było :| Skoro nie możesz znaleźć, to inżynierem nie będziesz. Wybacz, ale w samej Warszawie są trzy wydziały gdzie są wykładane silniki. Dwa na PW, jeden na WAT'cie.Większość politechnik w całym kraju ma wydziały silnikowe/pojazdowe.Idź na humanistyczne studia. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Tomek Kulik wyluzuj. Zamiast napisac normalnie to zawsze zaczynasz od ganienia ;) japko jesli interesuje cibie to daz do tego zeby tam sie dostac. Ja jestem na mechanice i budowie maszyn i zaden z technicznych (nie jakies elementy polityki, filozofia itp) przedmitow mnie nie nudzi a wbijanie wiedzy do paly idzie znacznie szybciej niz to bylo w technikum, uwaga elektronicznym :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Czuję się pouczony, idę się wyluzować.Przesadziłem. Przepraszam :oops: Co do tematu, to łatwiej i taniej jest zbudować układ z zasilaniem wtryskiwacza stałym ciśnieniem i elektryczym sterowaniem momentu wtrysku jak w komonrejlu (tyle że z pojedynczym wtryskiwaczem), w porównaniu z pompowtryskiwaczem. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Ja akurat jestem w temacie bo też musze coś takiego narysować i naprawde w tym rysunku nie trzeba kombinacji w stylu rodzaj zasilania ;) Bo rysuje się tylko w przypadku chłodzonego powietrzem obojętnie jaki wtryskiwacz,głowice,rozrząd,cylinder z żebrami,korbowód,tłok,wał korbowy,miske olejową i tyle,żadnych więcej elementów :banghead: Chyba ze przez rok coś się zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 http://www.neander-motors.com/ < tu może coś Ci się przyda [ Dopisane: 22-03-2006, 00:31 ]http://www.hatz.com/ << oraz tu Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudłatyKutno Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Dzięki za porady. Nic Domel się nie zmieniło :notworthy: a co do ddanych nie moge ich zmienić bo takie narzuciał mi prowadzący :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.