Skocz do zawartości

Łańcuch - zakuwać czy spinać???


Navy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pewnie mysli ze to demolud :oops: :mrgreen:

 

 

ale i do zapinki nalezy miec przyrzad bo o - ringi bardzo ciezko wsunac na swoje miejsce co nie znaczy ze sie nie da :mrgreen:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś wie jak i czym (bardzo ważne jest dobranie odpowiedniej końcówki, szczególnie do łańcuchów z płaskim czpieniem, bez otworka, które się zakuwa po bokach) to może to nawet "czujnikiem". Tak więc nie popadajmy w paranoję.

Widziałem łańcuchy faktycznie zakute MŁOTEM (i chyba jakimś przecinakiem, gwoździem, ch** wie), ale widziałem też łańcuchy zakute przy pomocy energii kinetycznej młotka przekazanej na odpowiednie narzędzie, a to jest zupełnie inna sprawa :-).

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pierdziku 250ccm.

uważasz że moto klasy 250cc o mocy 50 KM to pierdzik ?

 

Czepiasz się :mrgreen: to była przenośnia :mrgreen:

 

W moim moto jakiś metaloplastyk zakuł łańcuch tak, że teraz zastanawiam się czy go nie wymienić :D (z trzpieni zrobiła się rozetka). A może ktoś ma lub wie czy można dokupić same zakuwki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej siły by trzeba żeby zerwać, przepchnąć, złamać spinke od łańcucha?

Idealnie i rowno przylega do ogniwa, mocno siedzi w kanałkach, o nic nie zaczepia. Żeby ją zapiąć trzeba sporej siły i dobrych narzędzi....

Wiem bo zapinałem ostatnio w swoim motocyklu. Nie dlatego że nie chciało mi sie rozbierac wachacza. Całe tylne zawieszenie rozbierałem smarowałem itp. więc nie chcodziło w tym przypadku o jakieś lenistwo. Poprostu uważam że dobrze założona i porządna spinka nie jest gorsza od zakucia.

 

Yaco.Same zakuwki mozna dokupic oddzielnie. Przy zakupie zestawu zaproponowano mi dokupienie ogniwa do zakucia.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapinka, zakówka czy może fabryczne zakuty łańcuch? Kiedy kupiłem VFR na łańcuchu była zapinka. Pawel obejrzał ją dokładnie i powiedział: "..trzeba wywalić to świństwo i zakuć...". Przy odpinaniu to coś zwyczajnie się rozpadło 8O . Strach pomyśleć gdyby tak w czasie jazdy... Przy VFR (RC36) problem jest jednak taki, że do założenia fabrycznie zakutego łańcucha trzba zdemontować wahacz i odpiąć tylny amortyzator. Trochę dużo jak na prostą operację wymiany łańcucha. Po doświadczeniach ze spinką zostało tylko zakuwanie. Mam do Pawla zaufanie i wiem, że to co mam teraz jest zrobione porządnie - zero stresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, trochę mi się włosy na głwie zmierzwiły, jak to zobaczyłem :-). Jakaś felerna ta zapinka była, sam nie wiem. W każym razie teraz jest zakute i po sprawie.

 

Pawel

 

[ Dopisane: Czwartek Marzec 16, 2006 10:24 pm ]

(z trzpieni zrobiła się rozetka). A może ktoś ma lub wie czy można dokupić same zakuwki?

 

Można, a jak dobrze poszukam, to może znajdę coś u siebie. Zakucie ma być takie, że materiał się ZAKUJE (plastycznie równo rozłoży na całym obwodzie) a nie popęka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś przypadek że rozpiął mi się łańcuch. W 500 - ce. Na bank był zapięty dobrze. Było to strasznie głupie uczucie. Na moje szczęście nie zablokował koła lecz został na asfalcie. Spinki nie znalazłem i nie znam dokładnej przyczyny. Łańcuch wywaliłem. Obecnie mam wał i on zdecydował o rodzaju motocykla którym jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej

 

DID oferuje trzy rodzaje ogniw łączących:

-ZJ (zakuwane)

-FJ (spinka w której płytka jest montowana na "wcisk")

-RJ (spinka w której płytka jest pasowana luźno na sworzniu w celu ułatwienia montażu).

W/g DID'a, przyjmując wytrzymałość zakuwki jako 100%, ogniwo FJ ma około 70% wytrzymałości a RJ tylko 60% wytrzymałości zakuwki.

 

 

IMO jeśli jest możliwość założenia ogniwa zakuwanego to jest to najbezpieczniejsze wyjście. Łańcuchy ZVM2 są dostępne tylko i wyłącznie z ogniwami ZJ, 530'tki o-ring i x-ring także.

 

Jeśli chodzi o zrywanie łańcucha to jestem świadkiem jak kumplowi jadącemu obok na KTM LC4 łańcuch strzelił właśnie na spince. Na szczęście spadł na ulicę a on po prostu zjechał na pobocze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam spinke zakuwaną, tylko nie mam czym zakuć. w serwisie powiedzieli 70zł, dla mnie chore. Za tyle to kupie sobie glowice nitującą. Dlatego zastanawiam sie nad spinką bez zakuwania.

 

wracając do pytania: jaki smar wcisnąć w rolke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres pracy ŁT4S3 to wg ulotki -30 / +125'C.

Bardzo dobry był by smar Wurth "Fristec" stosowany właśnie do wysoko obciążonych przegubów napędowych. Równie dobry będzie "Uniwersalny smarII" z dodatkiem grafitu. zakres temp. -30 + 130'C

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autopsji wiem że spinki w takich przecinakach lepiej omijać szerokim łukiem. Tylko zakuwanie wchodzi w grę i każdy porządny sprzedawca zestawów napędowych napewno nie dołączy do tego zestawu spinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...