Skocz do zawartości

MZ - Technika, Porady, WWW


Sidewinder
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a ha, czyli tak, jak przypuszczałem....

 

a orientuje się ktoś, dlaczego nie mogę zmierzyć napięcia na instalacji?? najpierw był taki objaw, że miernik pokazywał wartość " -1 " po dotknięciu minusową sondą do masy. podejrzewając spieeprzon yregultor, wymieniłem na elektroniczny. po tym zabiegu miernik pokazuje "jeźdżące napięcie, tak jakby jakieś impulsy szły na instalację. czy to może być wina modułu, czy raczej innych elementów?

thx

Edytowane przez saska251

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peterek cylinder jezeli byl przeznaczony do ETZ 250 nie pasuje do ETZ 251!! Tzn pasuje, zalozysz i bedziesz jezdzil, ale oba cylindry roznia sie umiejscowieniem kanalow w cylindrze. Jak zalozysz cylinder z 250 do 251 to nie osiagniesz takiej mocy jaka powinna byc. No chyba ze zalozysz tez wydech z 250, ale bedzie wystawac poza 251 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a siemka ja mam mztke etz250 juz z tarczowka z przodu ale mam problem otuz robilem remont wczoraj ja zlozylem i nie mam sprzegla??!! normalnie odbija tak jakby bylo ale jak wrzuce jedynke to szarpnie go i gasnie tak jakbym wogle go nie mial co mam robic?? ;/;/ pozdrawiam

 

Jeśli dobrze 3ma (jeździłeś ostrzej i sprzęgło się nie obracało) to bym się nie przejmował :biggrin:

 

Piszesz, że jest ładnie zeszlifowane a to najważniejsze-żeby powierzchnie przylegania były ładnie spasowane i jak największe. Pamiętaj, że sprzęgło jest dodatkowo zabezpieczone śrubą wiec nie spadnie a jeśli nie będziesz jej mocno pałował to i się nie obróci. Ogólnie te sprzęgła mają dobrą opinię :wink:

A jak chcesz brutalnie operować gazem/sprzęgłem i mieć mega pewność a nie szkoda Ci wału to daj na to spaw :flesje:

mi tez sie obracalo sprzeaglo na wale i rozwiazalem to inaczej na wale napawalem troche kropek spawarka troszke zeszlifowalem i wbilem i akurat jestem pewien ze wyrzyma napewno bo msuialem do tego uzyc 5 kilowy mlotek bo zwyklym nie dalo rady :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw miernik tak zeby mierzył Volty, a nie Omy;]

 

stary, żarty sobie stroisz?? bo nie wiem, co to miało znaczyć...

 

a ha!!

znalałem winowajcę szalejących obrotów!!! okazało się, że wywinęła sięwarga na simmeringu pod alternatorem :wink: A to dlatego, że koleś nie miał założonego odrzutnika, ale jaja...

p.s.

dalej szukam winowajcy impulsów na instalacji...podłączałem miernik analogowy, też coś tam wychwytuje....hi hi

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z tymi impulsami na instalacji.

 

Ja spotkałem się z czymś takim.

Podlączam miernik do akumulatora i pokazuje przy pracującym silniku 18V i do tego raz + raz -. Okazało się że regulator był walniety i do tego takie trzy kable w alternatorze były źle podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece do MZ

 

Oryginalna (DDR): Isolator ZM 14-240 oder 260

 

AC Delco: 42, ®41 F, 445 Z

Bacony: F80

Beru: 14Z-4AU oder 3AU

Bosch: W3 oder W4 AC (AP)(P znaczy Platyna a C znaczy miedź)

Bosna: F80

Champion: L 78, L 81, L5, L4G

Eyquem: 100 Mer, 755, 850

Hitachi: M43W

Iskra: F80

KLG: F80, F95, F100

Lodge: 3HN

Marchal 345 oder 4N

Marelli: CW 8N

Motorkraft: AE 901 RAC, AI 1

NGK: B7 oder B8HS

Nippon Denso: W22 FS-U

Pal: Super 14-9, 17-9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej witam wszystkich

 

Mam od niedawna MZ ETZ 150 no i mam pewien problem. Chodzi o to że nawet po niedługiej jezdzie zaczyna tracic moc a zeby pojechac na 5 biegu musze jej ostro wstawic na 4 bo inaczej sie muli i nie chce jechac. A jak mi sie uda pojechac na 5-tce to mucze dawac gazu na maxa. Czy to jest normalne bo sie silnik grzeje? czy nie? Jak silnik jest zimny to wszystko chodzi pieknie na 5-ke moge wzucic przy 50-60 km/h i normalnie ciagnie. A jak troche posmigam to 5-ke moge zaladowac dopiero przy 70 i od razu dac gaz na maxa bo inaczej nie pojedzie (nie wspone juz o wietrze z przeciwka wtedy o 5-ce moge zapomniec :D ).

 

Jest na to jakaś rada czy po prostu ten typ tak ma.

 

Pozdro hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej witam wszystkich

 

Mam od niedawna MZ ETZ 150 no i mam pewien problem. Chodzi o to że nawet po niedługiej jezdzie zaczyna tracic moc a zeby pojechac na 5 biegu musze jej ostro wstawic na 4 bo inaczej sie muli i nie chce jechac. A jak mi sie uda pojechac na 5-tce to mucze dawac gazu na maxa. Czy to jest normalne bo sie silnik grzeje? czy nie? Jak silnik jest zimny to wszystko chodzi pieknie na 5-ke moge wzucic przy 50-60 km/h i normalnie ciagnie. A jak troche posmigam to 5-ke moge zaladowac dopiero przy 70 i od razu dac gaz na maxa bo inaczej nie pojedzie (nie wspone juz o wietrze z przeciwka wtedy o 5-ce moge zapomniec :D ).

 

Jest na to jakaś rada czy po prostu ten typ tak ma.

 

Pozdro hej

 

Może iglicę masz za nisko. O jeden rowek do góry i spróbój.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Siemka, w mojej etz mam problem mianowicie ladowanie dopiero od 2000 tys obrotow :D Jest to strasznie denerwujace i co mozna z tym fantem zrobic ? Dodam ze ostatnio wymienialem wirnik na inny w dobry stanie, bo w moim starym komutator nie byl pierwszej swiezosci i mial wytarta troche jedna bierznie, no i wymienilem jeszcze szczotki. Jakby to mialo znaczenie to regulator napiecia mam orginalny mechaniczny. Czekam na jakakolwiek pomoc :D

 

 

Z gory dzieki za odpowiedzi :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno pytanie co do mz 250,jak się powinna zachowywac kontrolka ładowania po uruchomieniu silnika,u mnie świeci po przekręceniu zapłonu i jak moto jest juz odpalony ,tz nie gaśnie,czy toprawidłowe zachowanie.

 

ok dzieki

w tym akurat przypadku ,najprawdopodobniej przyczyna sa styki ,słabo coś przylega,lub nie łaczy jest to dość znana bolączka elektryczna, wytwarza się duzy opur i dopiero wówczas dostaje wzbudzenie,oczywiście wczesniej czy pózniej coś się przepali, nie jest to jednoznaczna opinia ale proponuje zacząć od tego,i pomiarów,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...