Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Adamie M. nasmarowalem filc olejem, przerwe na przerywaczach mam 0.4 ale czy znasz prostrzy sposób na ustawienie zaplonu niestety nie dysponuje lampa stroboskopowa, mam tylko zarówke która podpinam pod przeywacz jak kowadelko sie rozwiera to zarówka sie zapala niewiem tylko ile ma byc przed górnym punktem. zrobilem sobie ze starej swiecy przyzad który wkrecam zamiast swiecy i pokazuje mi polozenie tloka w cylindrze. doskonale sie to sprawdzalo jak jeszcze nialem MZ ETZ, ale niewiem czy w GS sie tak da, tu jednak jest to bardziej skaplikowane.

Edytowane przez ED manetka (KURCZAK)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zebys zapytal w watku "Mam 10GB serwisowek i chetnie sie podziele " o serwisowke do twego moto - tam bedzie punkt ustawienia zaplonu i inne niezbedne wiadomosci.

Ustawienie zaplonu o ktorym piszesz to ustawienie statyczne - zeby silnik chodzil prawidlowo musisz go ustawic dynamicznie na lampie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z okazji że jest ciepło (ale ściema zimno jest ale wmówiłem sobie że jest ciepło :icon_exclaim: )

Odpaliłem motorek i pojechałem na 40 km trasę. No było świetnie (no gdyby nie ten zimny wiatr, ale dało sie jechać - czego nie robi się dla swojej miłości ;) ) Motorek zachowywał się ładnie, tylko dostałem małego psikusa :icon_razz: niestety lewa laga nie wytrzymała no i puścił uszczelniacz. Pech chciał no ale co zrobić.

W związku z tym mam pytanie, jakie koszta wymiany uszczelniacza i czy dam radę zrobić to sam (zaznaczam ze mam wiedzę z dziedziny mechaniki nie taką małą, mam duży warsztat) tylko nie wiem czy są tak jakieś niespodziewane gratisy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym moze byc niespodziewany gratis, ale moge ci szybko to opisac jak ja to robie.

Mozna zrobic to na motocyklu - ja zwykle wyjmuje lagi, bo lubie wygode.

Oczywiscie najpierw zdejmujesz kolo, zaciski odwieszasz na jakims sznurku zeby nie wisialy na przewodach, przedni blotnik tez.

Jak masz klucz pneumatyczny to w tym momencie mozesz poluzowac sruby ampulowe w dnie goleni ( ruchoma czesc teleskopu - slider ) i je wyjac.

A przedtem spusc olej z lag.

Jak masz olej zlany, dolne sruby odkrecone to :

- odkrecasz gorne korki,

- wyjmujesz sprezyny,

- podnosisz na lagach oslony przeciwkurzowe goleni w gore.

- wydlubujesz zainstalowany pod nimi druciany seger trzymajacy simmering,

- kilkoma ruchami podnosisz i opuszczasz golen stukajac silnie simmerem goleni w dolna tuleje lagi - to wybije simmer z goleni i wowczas zdejmiesz ja z lagi.

Pamietaj o nie zgubieniu i zapisaniu porzadku montazu drobnych czesci amortyzatora, ktory zostanie ci w goleni.

Ja dlatego lubie wyjac lagi z polek i rozmontowac je na stole korzystajac z duzego imadla ( miekkie wkladki do szczek ) - moge spokojnie zapisac porzadek czesci i wiem ze nic nie zgubie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejsze jest abyś pamiętał o kolejności

ja jak wymieniałem w gsx 550 także robiłem to nie wyciagając lag z półek (motocykl na centralej i pod ramę coś podłozyłem coby motocykl nadziób nie szedł:eek:)

 

Jak masz klucz pneumatyczny to w tym momencie mozesz poluzowac sruby ampulowe w dnie goleni ( ruchoma czesc teleskopu - slider ) i je wyjac.

ja jedną odkręciłem bez problemu ręcznie natomiast z druga nie było tak łatwo

okazało się że po wyjęciu sprężyn od góry można zabezpieczyć przed okręcaniem się gwintu pod tą srubę za pomocą nakrętki od koła do chyba żuka wpuszczając ją przyspawaną do długiego pręta od góry lagi

poszukaj w serwisówce lub w fiszkach schamatu zawieszenia i będzie Ci łatwiej

 

ja teraz muszę wymienić uszczelniacze w tt tyle że tego już sam nie będę chyba robił- troszkę się boję zawiasu upside-down

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego najpierw odkrecamy sruby ampulowe z dolu, a potem gorne korki i wyjmujemy sprezyny. Zastosowanie klucza pneumatycznego eliminuje potrzebe blokowania amortyzatora od gory - klucz przyklada duzy moment do sruby tak szybko ze odkreca sie bez problemu.

Trzeba jeszcze pamietac ze czesci do skladania musza byc dokladnie umyte i do sucha wytarte, oraz ze dolne sruby ampulowe wkrecamy w amortyzatoe na Loctite niebieski.

Podczas skrecania amortyzator od gory blokuje kijem od szczotki :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie da sie po wykreceniu lagi wydlubac uszcelniacz (tak do niczego sie nie przyda) i nabic od góry nowy. ja tak robilem w gsx 400 ale niewiem czy to to samo.

Edytowane przez ED manetka (KURCZAK)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie sie da, ale to zawsze grozi porysowaniem lagi i pozniejszym wyciekiem.

Poza tym przy okazji wymieniasz dokladnie plyn w teleskopach, a ten zuzywa sie kompletnie w ciagu 2 lat i nigdy do konca nie mozna go spuscic calkowicie - po jakims czasie jest na dnie goleni kupa szlamu.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna. Jedyna roznica ze ja do wbicia nowego simmera w golen stosuje dluga rure plastikowa ( wodociagowa ) kupiona w sklepie z materialami budowlanymi za $2-, o srednicy tego simmeringu.

O wiele wygodniej sie go wbija niz starajac trafic czubkiem mlotka w stary simmer nalozony na lage ( specjalnie jak wzrok ci sie z wiekiem psuje :icon_mrgreen:)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to jest? wymienilem olej wlalem tyle co podaje producet (na silniku jest napisane 2400 ml) a w okienku nie widac oleju ( moto stoi na centralnej) . nawet nie pokazuje minimum. jak stoi na kolach wtedy jest min ale i tak nie pelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2400 ml to jest bez wymiany filtra, razem z filtrem musi wejść 2900 ml.

U mnie po zdjęciu miski w wyczyszczeniu wszystkiego ze starego oleju weszło przeszło 3100 ml i teraz jest na full.

 

A mam pytanie jeszcze co do oleju do lag. Jaki tam stosować: syntetyk czy może półsyntetyk? 10 W czy może 15 W ?

Edytowane przez bobek358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...