Skocz do zawartości

Co myslicie o tankowaniu benzyny 98vervy...


ilek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy pamiętacie taki test był jakiś czas temu w gazetach samochodowych przeprowadzony na stacjach paliwowych i okazało się że większość benzyn na stacjach "CPN"* nie spełnia norm.Benzyny 95 miały przeważnie około 91-92 oktany a paliwa 98 ledwo wychodziły za 95 oktan.Różnica pewnie była odczuwalna bo paliwo 98 miało liczbę oktanową zalecaną przez producenta moto :lol: a na poważnie kiła z tą "wahą".Ja do swojego V-2 o stopniu sprężania 8,5:1 ;) leję 95 ,raz zalałem 98 i zero różnicy było w czym kolwiek ,no może większa pustka w kieszeni :)

 

 

 

*potocznie stacje benzynowe ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wierze, ze 98 cyz inny V-power coś poprawi

Bez komentarza.Wiem co piszę.Pozdrawiam.

 

Czytaj ze zrozumieniem. Jeździsz Virago czy innym wolnoobrotowym V2? Zdaje się ze XTZ ma stopień spręzania ciut większy niż Virago 535.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...już był taki temat ... jeśli ktoś szuka lepszych osiągów w swoim silniku to powinien zalewac bezyne o NAJNIŻSZEJ liczbie oktanowej i wcale się tu nie pomyliłem ... poprostu im mniejsza liczba oct tym spalanie zachodzi bardziej gwałtownie w silniku co czasem można odczuć... :) inna sprawą jest natomiast wytrzymałość silnika na spalanie detonacyjne po zapodaniu takiej wahy... i z tąd ograniczenia/zalecenia producentów.

 

Paliwa o wyższej liczbie oktanowej zazwyczaj stosuje się w silnikach bardzo wysilonych z dość dużym stopniem sprężania i/lub doładowaniem gdyż duże ciśnienie sprężania w połączeniu z bardzo wybuchowym paliwem niskooktanowym mogło by doprowadzić do uszkodzenia silnika lub samozapłonu ...

 

pisząc dalej :arrow: w normalnym silniku przeznaczonym pod paliwo załóżmy 93-95 oct nalanie paliwa o wyższej liczbie oct nic nie da a może nawet osłabić delikatnie osiągi (bo spalanie wtedy jest mniej wybuchowe , trwa dłużej),

w silnikach samochodowych (nowoczesnych ) ;) są specjalne układy które wychwytują tzw spalanie stukowe więc gdy nalejemy stosunkowo niskooktanowego paliwa to czujniki spalania stukowego poprzez przestawienie zapłonu wpływaja na pracę silnika i nie stanie się nic złego jeżeli mieści się to w granicach działania takowego czujnika i możliwości zmian zapłonu ...

 

z paliwa o większej liczbie oct moglibyśmy uzyskać lepsze osiągi ale tylko w przypadku gdybyśmy zmodyfikowali zapłon (czy przyspieszyli czy opóźnili to już nie wiem :oops: )

 

więc nie szerzcie mitów, że po 98+ auto czy motocykl zaiwania wam kilka sekund szybciej do setki, bo to bzdury :!: w normalnych silnikach bez modyfikacji jest wręcz odwrotnie... a to, że 95 którą zaleca producent, w Polsce może nie mieć 95oct, to może i racja .. z tym, że producent raczej wziął pod uwagę, że paliwa są różnej jakości więc tolerancje też jakąś tam założył i nic się nie stanie jak faktycznie bedzie np 93oct :idea:

 

 

mam nadzieje że mechanicy z tego działu mnie nie wyszydzą i nie sprowadzą do parteru po tym tekście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tomex Yamaha YBR125

Już wcześniej świtała mi myśl, żeby zatankować 98 albo Ultimate ale ceny były koszmarne i jeździłem na 95. Ale w tym roku (jeśli kiedyś nareszcie będzie wiosna :-x ) naleję 98 (ceny spadły) i spróbuję wyczuć, czy jest jakaś różnica (poza większą pustką w portfelu). W mojej Yamaszce stopień sprężania wg instrukcji wynosi 10:1. O wynikach poinformuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to wiem ze jak zalewam do moto V-powera to idzie lepiej

 

Ja też to odczuwam' date='ale to przecież "niemożliwe" :mrgreen: .Pozdrawiam

 

[ [i']Dopisane: 28-02-2006, 20:25[/i] ]

Tomex Yamaha YBR125

... jeśli ktoś szuka lepszych osiągów w swoim silniku to powinien zalewac bezyne o NAJNIŻSZEJ liczbie oktanowej i wcale się tu nie pomyliłem ... poprostu im mniejsza liczba oct tym spalanie zachodzi bardziej gwałtownie w silniku co czasem można odczuć... inna sprawą jest natomiast wytrzymałość silnika na spalanie detonacyjne po zapodaniu takiej wahy... i z tąd ograniczenia/zalecenia producentów.

 

 

Jak najbardziej się z tym niezgadzam. :? myśę że jest dokładnie odwrotnie :) Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do moto wlewam tylko Verwe-nie jestem w stanie stwierdzić różnicy ponieważ nie wlewałem nigdy innej ale z pewnością nie jest gorsza od zwykłej Natomiast znaczną różnicę odczułem zalewając Verwe ON do autka!! Zarówno Diesle starej daty jak i nowoczesne wyraźnie reagują "na plus" A tak na marginesie to ta Verwa ma pewnie tyle oktanków co powinna mieć normalna bajurka A różnicę odczówamy bo ta zwykła to poprostu berbelucha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wygląda tak.

Zalałem 95 i było niby wszystko dobrze (na NESTE).

Ale pomyślełem - aa.. co mi tam. I zalałem kilka razy 99+...

Po przejechaniu 50km było czuć różnicę wyraźnie - silnik chodził czyściej i nie hałasował. Spalanie chyba też się trochę zmniejszyło. Moim zdaniem warto jak coś mało pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...widze , że sobie wrogów narobie :lol: :) :twisted: ale co tam...

 

 

co do wywodu lolka sie nie wypowidam bo nie wiele wiem. za to wiem ze jak zalewam do moto V-powera to idzie lepiej niż na orlenowskim 95. (i na tyle ze odczuwam subtelną róznice) pozdrawiam

...no ja też bardzo chciałem poczuć ta różnicę i nawet mi się wydaje, że coś czułem ...to taka siła sugesti niestety, płacisz za wahe jakies 20 zeta wiecej na baku w samochodzie to kurna musi być różnica co nie ... :lol: rozczaruje Was niestety ale w większości wypadków to "lepiej idzie" to wydumane pierdoły, oczywiście można to sprawdzić jak ktoś dysponuje G-techem zalać to i to i zobaczycie... (oczywiście cały czas mówie tutaj o paliwach "sprawdzonych" większych dystrybutorów a nie stacji krzok).

 

a do wniosków doszedłem po przez obserwacje mojego samochodu , nieraz mu nalałem V-Power cośtam cośtam i cholera siła sugesti nie zadziałała :roll: i zawsze po zalaniu na nowo zwykłej 95 autko śmigało aż miło :clap: co do motocykla to myślałem w tamtym sezonie że większe spreżanie ma i vogle sportowa maszynka to trzeba lać 98 i lałem i płaciłem , dopiero jak zobaczyłem że producent zaleca paliwo o liczbie oct niższej to zalałem 95 i to było to , hondzia ożyła i to naprawde nie była już siła sugestii poprostu ewidentnie żwawsza ;)

 

 

"PROC napisał:

Po zimowaniu motocykla z verwą w baku sprzęt odpalił praktycznie błyskawicznie bez najmniejszego problemu"

 

co do tego to wierze w to ale wierzcie albo nie ale im więcej oct tym paliwo jest trudniej zapalne.... kiedys pokazywali na Discovery jakie ma właściwości paliwo lotnicze które ma chyba zdrowo ponad 100oct i po wrzuceniu zapalonej zapałki do tej bezyny gasła ona jak w wodzie... podczas gdy wrzucenie takiej zapałki do 95 zapala ja w delikatnie mówiąc "wybuchowy" sposób :roll: ...nie radze próbować... więc po zimie itp itp lepiej/szybciej motocykl odpali na niskooktanowym paliwie :D

 

dość mitów :!: może sie jaki renomowany chemik albo mechanik wypowie wkońcu bo trace już wene :D :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze raz powrócę do stopnia sprężania.

Silniki motocyklowe są dużo bardziej wysilone i maja wyższy stopień sprężania w przeciwieństwie do samochodu -wyższy sprężania wyższa liczba oktanowa

W związku z tym:

Jak już pisałem gdy silnim ma zalecaną liczbę oktanową minimum 95 a jak już ktoś tu pisał nasza 95 ma około 92 - 93 oktan, to po zalaniu 98 (czyt 95) rzeczywiście można poczuć różnicę w pracy silnika czyż nie tak?

Możę nie jedzie 10km szybciej i nie zyska kolejnej sekundy od 0 do 100 ale pracuje gładko i przyjemnie :clap:

Kolejna sprawa to jakość paliw. Jeśli te V powery, Verwy itp są rzeczywiście lepszej jakości to pal licho te oktany ważne że syfu nie lejemy do baków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...