Skocz do zawartości

Wyswietlacz biegow w moto - kto ma/chcialby miec.


MłodyVFR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek Kulik napisał:

Jednak dla osoby która już samodzielnie jeździ - zbędny gadżet.  

 

 

chyba nie rozumiesz istoty rzeczy. w 2 biegowym komarku to faktycznie gadzet, ale w litrowym potworze nie zawsze sie ma ochote liczyc w pamieci, gdy sie jedzie spokojnie.

A po co liczyć? Stwarzasz problem którego nie ma. Jeżeli jadę spokojnie to jadę na najwyższym biegu jaki jest akceptowalny przez silnik, czyli wykorzystuję moment obrotowy przezeń produkowany. Jeżeli chcę przyspieszyć dynamiczniej to zrzucam jeden lub dwa w dół i dzida. Śmiem twierdzić że istoty rzeczy Ty nie pojmujesz, skoro potrzebujesz informacji o zapiętym biegu. Ja nie liczę biegów - słucham silnika.

 

wlasnie po to. jezdzac vfr moge jechac np. 60km/h i na 1 i na 6 biegu. natomiast czy to jest 3 czy 4 (o ile nie policzylem), to ciezko sie polapac. a nie mam nawyku nauki "na pamiec" charakterystyki poszczegolnych biegow...
A po co się połapywać? Ja też nie mam nawyku uczenia się na pamięć wykresów mocy i momentu, bo po co? Tutaj się zgadzamy. Jednak jadąc te 60 km/h litrową maszyną, co Ci daje wiedza o tym czy masz trzeci czy czwarty bieg zapięty? Nic. Czy wiedząc że masz trójkę zmienisz na czwórkę? Skąd wiesz że jest to potrzebne? A może nie jest. Wyświetlacz biegu może pomóc początkującemu wskazując że ma już jedynkę przed zatrzymaniem, lub że nie trzeba szukać siódemki jak pisał Włodek. Bieg zmieniamy na wyższy jeżeli możemy to zrobić bez przeciążania silnika, na niższy jeżeli czujemy że silnik jest przeciążony choć trochę. Bo najpierw dostaje po dupie łańcuch a potem panewki.

Wyświetlacz jest zbędnym gadżetem. Zwolennicy wyświetlacza wskazującego każdy bieg przypominają mi baby* za kółkiem które mają wbite do głowy przez pseudoinstruktorów zakresy prędkości dla każdego biegu. Niezależnie czy jadą same po płaskiej drodze, czy w cztery osoby z bagażami pod wzniesienie.

 

* taka baba może być płci męskiej.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ja sie nie chce klucic, ale nie uznaje pytan: po co. rownie dobrze mozna powiedziec po co stroj ochronny, jesli w swietle przepisow motocyklista ma byc "ubrany" tylko w kask?

 

Jednak jadąc te 60 km/h litrową maszyną, co Ci daje wiedza o tym czy masz trzeci czy czwarty bieg zapięty? Nic

 

ho ho ho, tu musze Cie zmartwic - na jakim biegu bierze sie krzyzowki 90 stopni? na 1,2,3,... aktulannym? mowi sie o 2, ja rowniez to stosuje. i tu potrzebna jest wiedza, bo przy hamowaniu, baczeniu na skrzyzowanie i wiedzac, ze jechalem na 4, robie 2 redukcje i biore krzyzowke. i o q..., pomylka, to byla 3, a ja nie wylecialem o malo przez kierownice wrzucajac 1 przy 40km/h... fakt, nie zdazylo mi to sie, ale jezdze 10 lat...

 

 

Wyświetlacz jest zbędnym gadżetem. Zwolennicy wyświetlacza wskazującego każdy bieg przypominają mi baby* za kółkiem które mają wbite do głowy przez pseudoinstruktorów zakresy prędkości dla każdego biegu. Niezależnie czy jadą same po płaskiej drodze, czy w cztery osoby z bagażami pod wzniesienie.

 

wyjasnienie wyzej - chodzi o np. o 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cos takiego w GS 400. Polega na tym, ze miedzy zegarami jest wyswietlacz cyfer (pojedyncze okienko, jak w jakims starym kalkulatorze). Dziala mimo upływu lat bardzo dobrze, jest czytelny (czerwone cyfry na czarnym tle), jedynie pod słońce nie za bardzo widac - jest troche schowany w głębi obudowy.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmowa zeszła całkowicie z tematu, do czego walnie się przyczyniłem. Cóż, nie ma co się kłócić i awanturować. Zostawmy w tym temacie aspekty techniczno-warsztatowe, kto chce niech mota. Zawsze jest to okazja do majstrowania, lepsze to niż bezczynne siedzenie i biadolenie że zima trzyma.

Założę temat w Szkole Jazdy o liczeniu biegów i tam będziemy polemizować.

Powodzenia.

Kulik.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZimnY napisał:

a nie dało by zrobic tego rady sposobem elektroniczynym nie mechanicznie? jakas płytka układzik scalony itd.? np. w kazdym motocyklu jest kontrolka biegu neutralnego nie dało bu rady wykozystac tego?  

 

 

a myslisz, ze jak zbudowany jest czujnik neutrala? mechanicznie. tak jak kazdego typu wylacznik, tyle, ze on jest obrotowy - dla pewnego kata polozenia bebenka obwod jest zamkniety - to jest neutral. problemem jest zrobienie wylacznika wielopozycyjnego - dany kat - dany bieg. plytka i tak potem musi byc  

 

no nic, walcze dalej, jest spora szansa na sukces -> samo wybranie biegu zrobilem. zostala elektronika i zamocowanie

 

 

ja w swoim GSku mam co prawda zje*any czujnik neutrala bo cały czas sie swieci koles co mi sprzedawał powiedział ze jest walniety jakis bezpiecznik a teraz sie zastanawiam czy to nie cos mechanicznego :) ;) ;)

 

no dobra czeje ten mechanizm o ktorym mowisz ale opracowałes cos konkretnego?? bo płytka i wyswietlacz to pikus jak samo mowisz nawet uzyc cos bardzo podobnego do tego co zapodałes link...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż' date=' nie ma co się kłócić i awanturować. Zostawmy w tym temacie aspekty techniczno-warsztatowe, kto chce niech mota. Zawsze jest to okazja do majstrowania, lepsze to niż bezczynne siedzenie i biadolenie że zima trzyma. [/quote']

 

:)

 

jedynie pod słońce nie za bardzo widac - jest troche schowany w głębi obudowy.

 

no niestety, tego sie nigdy nie uniknie... ja mam zegarek fabryczny i tez nie zawsze go dobrze widac gdy slonce swieci, ale lepsze to, nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż' date=' nie ma co się kłócić i awanturować. Zostawmy w tym temacie aspekty techniczno-warsztatowe' date=' kto chce niech mota. Zawsze jest to okazja do majstrowania, lepsze to niż bezczynne siedzenie i biadolenie że zima trzyma. [/quote'']

 

:clap:

 

jedynie pod słońce nie za bardzo widac - jest troche schowany w głębi obudowy.

 

no niestety' date=' tego sie nigdy nie uniknie... ja mam zegarek fabryczny i tez nie zawsze go dobrze widac gdy slonce swieci, ale lepsze to, nic[/quote']

 

U mnie to tez jest fabryczny wymysł. W dodatku sie estetycznie komponuje :) Przy okazji tematu mam pytanie - nie wyświetla mi 2 biegu, gdzie szukac usterki? W wyświetlaczu czy jakims czujniku przy silniku?

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GS i GSX mamy sysytem analogowy w stu procentach. Do zegarów idzie wiązka kabelków zasilających kontrolki. Kazdy kabelek = kontrolka podświetlająca numerek. Sam wyświetlacz jest jak konstrukcja cepa.

Natomiast nie zaglądałem do skrzyni i nie wiem jak wygląda "nadajnik".

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorka że zbaczam z tematu, ale inni też się chwalili.

 

w moim chińczyku (tak, w marnym, "zatartym od nowości" Chińskim motorze) też jest elektroniczny wyświetlacz biegów, i nautral też pokazuje.

 

dla niektórych na tym forum to zapewne prawdziwy szok, ha ha:D

jeszcze raz sorka za offtopa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GS i GSX mamy sysytem analogowy w stu procentach.

Natomiast nie zaglądałem do skrzyni i nie wiem jak wygląda "nadajnik".

 

Jest bardzo prosty. Bebenek prowadzacy wodziki ma na swoim czole bolec na sprezynie, ktory wchodzi w otworki pokrywki z ktorej kabel laczy ja z odpowiednia cyfra wyswietlacza, na zasadzie jak sadze laczenia lub rozlaczania obwodu el.

Ja mysle ze mozesz sobie robic taki wyswietlacz biegow, ale mnie sie wydaje ze o wiele bardziej przydatnym urzadzeniem ( i ktorego sprzedac mozna by o wiele wiecej ) byloby urzadzonko monitorujace stan naladowania aku przed odpaleniem moto i ladowania tegoz aku w czasie jazdy. Calosc oparta na diodach, np zolta, zielona i czerwona.

Ja mam taki gadget oparty na jednej diodzie ( czerwonej ), ktora swieci sie po wlaczeniu stacyjki ( pobor pradu z akumulatora ) a zaczyna sie zarzyc i w koncu gasnie gdy ladowanie osiaga 14.5V.

Dobre, ale wolalbym troche wiecej informacji, np wskazanie stanu naladowania aku przed odpaleniem moto (zielona dioda OK, zolta - potrzeba ladowania, czerwona - zdechl ). To samo pozniej z poziomem ladowania : czerwona - nic, zolta - 13V, zielona - 14.5V.

Gdybys cos takiego zrobil na porzadnym poziomie i za atrakcyjna cene to poszloby nawet na amerykanskim EBay.

Pomysl o tym

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli:

1. albo zarowka

2. albo czujnik

 

nalezy:

1. sprawdzi zarowke :mrgreen:

2. wypiac kabelek np. 1 biegu i sprawdzic jaki sygnal tam wystepuje po wrzuceniu 1 - sadze' date=' ze masa. nastepnie to samo w 2 i porownac.[/quote']

 

Problem w tym, ze ja nie mam zadnych diod, tylko ekranik (ciekłokrystaliczny? Tylko ze cyfry pokazywane są na czerwono, okienko jest pojedyncze - najprościej - zgaszona ósemka na której podświetlają się "pałeczki" tworzące kojelne cyfry biegów :) prościej nie umiem). Jak to troche rozebrałem to idzie od tego ekranika wiązka kabli nie wiem tylko jeszcz gdzie ginie. Czy ten czujnik biegów jest np od strony wajchy zmiany biegów czy gdzieś w głębi silnika? Od czego zacząć sprawdzanie? pozostałe biegi działają..

 

PS czyli tak jak mówi MłodyVFR to jest w systemie siedmiosegmentowym.

 

Poniżej linki do 2 skanów, na obu zaznaczyłem ten wyświetlacz

 

http://strony.aster.pl/greedo/screen.jpg

 

http://strony.aster.pl/greedo/Schemat.jpg

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre' date=' ale wolalbym troche wiecej informacji, np wskazanie stanu naladowania aku przed odpaleniem moto (zielona dioda OK, zolta - potrzeba ladowania, czerwona - zdechl ). To samo pozniej z poziomem ladowania : czerwona - nic, zolta - 13V, zielona - 14.5V.

Gdybys cos takiego zrobil na porzadnym poziomie i za atrakcyjna cene to poszloby nawet na amerykanskim EBay.

Pomysl o tym [/quote']

 

Adam, ja to widzialem dostepne w jakims markecie za ~20zl. jednakze moge takie cos zlutowac, o ile nie znajde. pomysle o tym.

 

PS czyli tak jak mówi MłodyVFR to jest w systemie siedmiosegmentowym

 

na schemacie masz oznaczony przelacznik wielopozycyjny liczba 25. to bedzie wybranie biegu. musisz go znalezc, wypiac wtyczke gdzies na lini (niewyrazne zlacze A na schemacie) i usiasc przewodami miernika na (mierzac przejscie, opor):

jeden dajesz gdzies na mase, a drugi przytykasz do przewodu we wtyczce idacego od silnika i sprawdzasz po kolei biegi i kiedy zwiera. jezeli dla 2 biegu znajdziesz kabel odpowiadajacy zwarciu (dla kazdego biegu inny kabel bedzie), to znaczy, ze sam czujnik ok. wtedy pomyslimy dalej.

 

stacyjki nie musisz miec wlaczonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...