Skocz do zawartości

rozrząd desmodromiczny- jak regulować luzy zaworowe.


motodzik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki wielkie za info już myślałem że nikt się nie odezwie będę próbował się skontaktować z tym podanym "szczęśliwym posiadaczem ducata" :P

 

[ Dopisane: 24-02-2006, 10:30 ]

Niestety nie mogę znaleść jacek889 wy świetlaże nie istnieje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym się tego nauczyć w sprzęcie mam silnik ducati -

Wielu mechaników zawodowych motocyklowych też by chciało a u nas w kraju pozostaje Ci kolego Dominik z Poznania lub Schogun firma Yamaha z Krakowa. O autoryzowanych serwisach w tym kraju możesz zapomnieć.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wielu mechaników zawodowych motocyklowych też by chciało a u nas w kraju pozostaje Ci kolego Dominik z Poznania lub Schogun firma Yamaha z Krakowa. O autoryzowanych serwisach w tym kraju możesz zapomnieć.

 

Czyli są tylko 2 miejsca w Polsce, gdzie można ustawić rozrząd desmo? Czy ja coś źle zrozumiałem?

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli są tylko 2 miejsca w Polsce, gdzie można ustawić rozrząd desmo? Czy ja coś źle zrozumiałem?

Popatrz na datę, odgrzebałeś zabytkowy temat.

Kraków już nie aktualny, Dominik jak najbardziej a reszta powoli się uczy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej, fajnie jakby na forum pojawiła sie jakas historia jak to sie robi w desmo. Skoro zwykły rozrząd dało sie nieraz tu wytłumaczyć jak przeprowadzać regulacje, wiec na pewno duzo ludzi chocby z ciekawosci poczytałoby "co i jak".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej, fajnie jakby na forum pojawiła sie jakas historia jak to sie robi w desmo. Skoro zwykły rozrząd dało sie nieraz tu wytłumaczyć jak przeprowadzać regulacje, wiec na pewno duzo ludzi chocby z ciekawosci poczytałoby "co i jak".

 

Ale poco sie produkowac skoro w serwis manualu jest to ladnie wytlumaczone i nawet sa fotki (jak to przystalo na nowe wloskie manuale). No chyba ze ktos jest zbyt leniwy zeby sobie poczytac literature do ducati. Manuale nie gryzą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma dwie Ducatki (SS 750 i Multistrade), caly serwis robi sam (zawory, paski). Mowil, ze w tych dwuzaworowych silnikach nie ma problemu. Gorzej jest z czterozaworowymi, wiecej roboty, ale da sie tez samemu. Inna sprawa, ze znajomy jest mechanikiem samochodowym, a w domu ma niezly warsztat i wszyscy ducacisci z okolicy leca wlasnie do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale poco sie produkowac skoro w serwis manualu jest to ladnie wytlumaczone i nawet sa fotki (jak to przystalo na nowe wloskie manuale). No chyba ze ktos jest zbyt leniwy zeby sobie poczytac literature do ducati. Manuale nie gryzą.

Pozdrawiam

 

 

Tak wszytko jest fajnie wytłumaczone w serwis manualu (czytałem do 1098) i naprawdę nie jest to jakieś mega trudne jak ktoś kuma w ogóle co to są zawory, wałki rozrządu itp. tylko problem tkwi w tym że do całej operacji jet potrzebne ze 3 strony specjalnych narzędzi których cześć pewnie nie da się kupić (dostępna tylko dla serwisów ducati) i trzeba dorobić.

 

Więc koszt zakupu i dorobienia też będzie nie mały ale już zostaną na dłużej i jak się kilka razy zrobi u siebie to można robić u kogoś i może się cześć kwoty zwróci :) choć nie wiem jaki może być koszt ich dorobienia lub kupienia.

 

Ot cały problem z Duati że zrobili masę specjalnych narzędzi żeby każdy jeździł do serwisów a nie dłubał sam mając w domu szczelinomierz :)

 

Ale jak piszesz w serwis manualu jest to jasno opisane więc robiąc krok po kroku (oczywiście mając narzędzie) da się pewnie zrobić to samemu.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor chce się nauczyć regulować luzy zaworowe w silniku Ducati ale zapomniał zapytać ile kosztuje zastaw płytek potrzebny do tej czynności aby nie trzeba było czekać na realizację zamówienia kilka miesięcy.

Dzisiaj w tym dziale mechanik ochotnik zadaje pytanie:"jaki jest rozmiar plytek zaworowych do klx 250 1999r , poniewaz kazda plytka jest innej wysokosci"

i w tym momencie ręce opadają.

Całą winę za takie zamieszanie ponosi konstruktor silnika montowanego w JUNAKU gdzie bez zdejmowania pokrywek a także bez szczelinomierza mechanik motocyklowy reguluje zawory na ciepłym silniku ok. 60 sekund. Zamiarem konstruktora było maksymalne uproszenie tego zabiegu aby średnio inteligentny właściciel mógł nawet na parkingu przy trasie poprawić luzy.

Od wielu lat spotykam na zlotach motocyklowych dumę naszej motoryzacji w pięknych chromach i w nowym lakierze a silniki pracują gorzej niż radziecka sieczkarnia z okresu wczesnego Stalina.

Spotkałem JUNAKA w Czechach i kilka sztuk z tamtej strony Odry które pracowały naprawdę tak jak życzył sobie ich konstruktor. A jedna się da tylko trzeba mieć duże zdolności manualne i jeszcze więcej wiedzy na ten temat.

Na temat regulacji luzów zaworów w silnikach DUCATI napiszę tylko kilka słów.

Na każdym zaworze musimy wyregulować DWA luzy a aby jeden z nich zmienić musimy rozpiąć zawór na zabezpieczeniach.

Ale co ja się będę produkował, wracajmy do realiów i JUNAKA.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...