Skocz do zawartości

Plusy i minusy DNIEPRA.


Szuryga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

plusy dniepra - silnik na panewkach ( lepsze rozwiązanie niz łożyska w uralu) Wydajniejsza pompa olejowa, lepsza skrzynia biegów.

 

minusy - niestety juz nie produkuja dnieprów fabryka dogorywa. Materiały z których jest wykonany wołają o pomste do nieba , Zasada im starszy dniepr tym lepszy(polecam MT10 , MT 9)

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie glownym minusem Dniepra jest jego fatalnie wygladajacy przedni blotnik i glowice silnika, jakos przezylbym kiepskie odlewy.

W zwiazku z fatalna jakoscia materialow i wykonania czesci wszystko doslownie wymaga weryfikacji i wymienic trzeba to co nie trzyma wymiarow czy ksztaltu.

Wal jest co prawda na panewkach, ale ukraincy zapomnieli o wstawieniu pelno przeplywowego filtru w uklad - to podstawowa zmiana niezbedna w silniku. Oprocz tego silnik cierpi czesto na zbyt ciasne pasowania sworznia w tloku co doprowadza do przegrzewania sie cylindrow i glowic.

Caly silnik zawsze wymaga porzadnego remontu z wymiana wszystkich lozysk i simmeringow, poprawienia ukladu cylinder / tlok / pierscienie i porzadnego zrobienia glowic.

Skrzynia i dyfer to samo, warto sprawdzic jakosc zazebiania sie przekladni glownej i nie dawac za ostro w palnik, bo czesto zarowno przekladnia jak i zeby na wielowypustach mocujacych tylne kolo wykonane sa z materialow "maslanych", a nie porzadnej stali.

Uklad jezdny i hamulce to osobna historia - trzeba miec wersje eksportowa z chromowanymi obreczami, aby miec pewnosc ze obrecze sa rowno pospawane, widelec przedni wymaga zwykle dopracowania, tak samo oba hamulce. Tam trzeba z kolei dobrac okladziny z wlasciwego materialu, dopasowac do bebnow i calosc ustawic wlasciwie, aby miec jakiekolwiek hamowanie.

Oprocz tego zaplon elektroniczny Prameti i porzadne gazniki sa niezbedne do w miare satysfakcjonujacej jazdy, nie mowiac o takich drobiazgach jak wywazenie kol po wycentrowaniu.

Konieczny jest zakup moto z polskimi papierami - wszelkie bajki handlarzy o pozniejszym dostarczeniu papierow warto skwitowac zdaniem o pozniejszym dostarczeniu pieniedzy - zarejestrowanie sprzeta bez polskich papierow jest prawie niemozliwe, chyba ze zrobisz to nielegalnie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje za wypowiedzi na moje pytanie i czekam na dalsze od innych użytkowników.

 

Niedawno też stałem się posiadaczem motocykla Dniepr co do modelu to wstyd sie przyznac ale niewiem wiem że jest wyprodukowany w roku 1991, przebieg ma 1700 od nowości ,ma siędzenie podłużne, filtr powietrza jest w takim czarnym pojemniku plastikowym umieszczony na skrzyni biegów , dyfer 8, czwórka zwykła, jeżdziłem nim na jesieni i zrobiłem tak z 200 km ,spalanie było tak 6-7 litrów na 100 ,niema żadnych wycieków, praca silnika jest równa ,stała, nic w silniku nie stuka,nie pęka, pali od jednego kopa ,niemiałem żadnych awari pare razy mu świece nie pasowały a były założone nowe to wziełem i założyłe mu stare i dotej pory cyka .Kupiłem go z koszem za 1000 zł i mam ten kosz na sprzedanie (raz się przejechałem z koszem kaśką na dodatek niemoją była ona brata i on domnie mówi przewies mie w koszu no to ja do niego wskakuj i tak przy 90 km/h przecielismy przez rów i druty kolczaste a że było ciepłe lato ,mało padało to śmigało się niemal na golasa ale nieważne i dotej pory mam pamiątki na rękach i klacie 43szwy a brat 15 szwów i łeb porzszywany walnoł w słupek betonowy z baranka jak z kosza leciał ale to juz historia.Wiadomo w domu płacz ,lament rodzice od zmysłów odchodzili ale jakos to przetrzymali a co sie działo w szpitalu to dopiero meksyk a o Policji to niewspomne.

 

Ale sie rozpisałem ale ja nie otym kupiłem do niego nowe gazniki k 63 za 100zł nowe,szybka 4 ale jeszcze nie zakładałem mam zamiar go troche przerobic cos na ala BMW.

 

Czekam na dalsze opinie urzytkowników motocykla Dniepr .

Pozdrawiam Marek vel "Szuryga"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plusy dniepra - silnik na panewkach ( lepsze rozwiązanie niz łożyska w uralu) Wydajniejsza pompa olejowa,

 

Wydajniejsza pompa (moze nie tyle wydajniejsza co dajaca na wyjsciu wieksze cisnienia) to nie plus lecz koniecznosc do tego typu ulozyskowania.

 

Wiadomo lozysko slizgowe (panewka) jest w stanie przeniesc wieksze obciazenia (przy gabarytowo tym samym lozysku tocznym) przy odpowiednim smarowaniu pod cisnieniem, gdyz faktycznie to film olejowy przenosi sily. Jednak gdy na tym polaczniu pojawia sie luzy, badz cos sie stanie z pompa to daleko nie zajedziemy :). Druga zaleta to mniejsze gabaryty i latwiej sie to regeneruje. Jednak regeneracja jest ograniczona do ilus tam mozliwych szlifow czopow.

Moge podac inny przyklad: Czeskie silniki diesla Tatra, Skoda itp maja lozyskowanie slizgowe korbowodow (panewki) natomiast na czopach glownych maja lozyska toczne. W miare zuzycia eksploatacyjnego silnika cisnienie oleju spada i trzeba szlifowac czopy korbowodowe (najczesciej dochodzi do zatarc w tych miejscach). Natomiast te lozyska toczne (rolkowe) maja "wieczysta gwarancje" - zwykle spokojnie przezywaja caly silnik bez sladu zuzycia. Jednak wada tego rozwiazania jest taka iz te lozyska sa bardzo duzych rozmiarow (w porownaiu z panewkami) a co za tym idzie ceny tych lozysk takze. Nie spotkalem sie aby takie lozysko wysiadlo (jedynie raz pan szlifierz widocznie upuscil wal przy mocowaniu w maszynie i lozysko peklo, a pozniej udawal wariata ze to nie jego wina - ale to typowo polskie).

 

Skrzynki biegow dnieprowskie sa lepsze od uralowskich, ale tylko tych nowych uralowskich. Te stare sa bardzo wytrzymale - jak zreszta wszystkie starej produkcji podzespoly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusem jest bardzo dobra i trwałą skrzynia , ta z filtrem suchym troszkę brzydsza ale ja wymienilem obudowę ,przełozylem zębatki i mam wersję "z kominem" . Dodatkowym atutem jest wsteczny , no i biegi łatwiutko wskakują w dnieprowskich skrzynkach ,lżej niz w niejednej japonii .

alternator -dobre światła , gaźniki nie najgorsze

 

Minusy - ogólnie mało estetyczny wygląd ,błotniki jak rynny na dachu (emeczka to ma śliczne,jak saharka prawie) , kanciasty badziewny bak, kijowe siedzenia,zwłaszcza te kanapy jak w jawie ,brzydka lampa przednia , niska jakosć spawów

Ogólnie przy dobrych chęciach idzie z dniepryny zrobic fajny motocykl ,ale trzeba wiele powymieniać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha jeszcze sobie przypomnialem jedno. Odnosnie filtra o ktorym wspomina Adam. Widzialem na bazarze pokrywe rozrzadu do dniepra ktora miala z boku (od gory) wlasnie przykrecany filtr olejowy- taki jak obecnia sie stosuje w samochodach czy motocyklach.Do tego byl wal korbowy i cos tam jeszcze bo oryginalny chyba nie pasuje. Nie wiem co to byl za eksportowy wynalazek ale wygladalo dosc ciekawie i oryginalnie, a mial to na zbyciu ten handlarz z Piotrkowa co sie za ruskiego marynarza przebiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe to za 750 zl to ja wole sobie caly silniczek idealnie zlożyc i miec dwa lata spokoju albo i wiecej.Wedlug mnie jak sprzet w orginale smiga bez filtra to po co mu go zakladac :P zreszta to tylko moje przyslenia ale ja nie przepadam za wszelkimi przerobkami....A co do dniepra to polecam starego prosiaka np mt 9 wypasione sprzety albo jeszcze lepiej k-650.Przyspieszacz zaplonu reczny,wykonianie naprawde swietne jak na ruskie realia a do tego gorniak.Mam teraz silnik od k-650 przejechane ma ponad 50tys. i jeszcze by smigal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...