Reynevan Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 xr 400 97 ,silnik chłodzony powietrzem i olejem,honowanie cylindra + tłok wossner pasowanie na 0.06mm docieranie zdecydowanie na szybko,pierwsza zmiana oleju przed 100,kolejna po ok +300(zmiany wraz z filtrami,na filtrach brak opiłków) po +300 juz na półsyntetyk),aktualnie ponad 1200km i jestem jak najbardziej zadowolony,nie bierze ani grama oleju,na początku(0-300km) tylko jej tak nie dawałem(normalna jazda z odkręcaniem na krótkich odcinkach,dużo hamowania silnikiem) żeby nie przegrzać bo był jeszcze niezłe temperatury,po zmianie na pół syntetyk bez litości-wszyscy którzy docierają powoli i spokojnie-gratuluje cierpliwości,według mnie zdecydowanie nie ma co się czaić z docieraniem ,,spokojny" -nonsens Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossowiec Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 (edytowane) dokładnie tak jak Korsaz mówi. kluczem do maxymalnej sprawności silnika nowego czy też po remoncie jest jego dotarcie, dotarcie na twardo i szybko, pod obciążeniem, a nie pyrkanie z mała prędkością obrotową i maxymalnie wysokim biegiem. absolutnie popieram Adama M. szacunek za cierpliowśc i tłumaczenie po setki razy istoty twardego docierania.... pora zakończyć puste dyskusje osób które spierają się co do metody twardego docierania, niech każdy przeczyta temat od początku do końca, i jesli ma odrobine rozumu to znajdzie odpowiedź na pytanie w tej kwesti, jesli nie, cóż, będzie pyrkał po swojemu :-) pozdr Edytowane 9 Listopada 2010 przez crossowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Ale kłótnie skończyły się kilka stron temu :wink: Ja teraz ostro docieram swoją kawę po remoncie. Pierwsze fabryczne docieranie było wg ustaleń fabryki to będę miał porównanie. Jedyna wada to taka, że jedyny sensowny mineral to 20W40 dlatego muszę się streszczać zanim będzie poniżej 0 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 na początek to właśnie on ma byc chyba nie bardzo sensowny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Sensowny czytaj "duża ilość w rozsądnej cenie, w okolicy" przy tym miał spełniać pewne wymogi producenta czyli specyfikacja minimum SG i JASO MA. Gdybym miał sprzęgło na dobiciu to nawet bym nie brał do głowy motocyklowego oleju. Za 90zł w Warszawie udało mi się znaleźć 4L Castrol ACT>EVO 20W40. Akurat na dwie wymiany a potem syntetyk. Aktualnie zlałem pierwszą porcje mineralki. Opiłki metalu są ale bardzo bardzo drobne, dosłownie jak połowa ziarenka piasku. Zamierzam dalej ostro docierać. Nadal mam problemy z jałowymi ale ustępują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 cały czas na mineralnym docierasz ? co ile wymieniasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Tak. Pierwszą wymianę powinienem po 60KM ale zrobiłem po 100KM (musiałem dojechać na warsztat) teraz będę docierał do 500KM i wtedy już docelowy syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 nie zawczesnie trochę na syntetyk, wolał bym jeszcze na mineralu zostać do 1000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yeuop Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 a ja sobie docieram na miekko :icon_razz: w maju odebralem motor po calkowitym remoncie silnika (+pol skrzyni), docieralem go sobie powolutku i od razu skoczylem nim w traske do azji.. na poczatku wrzesnia bylem z powrotem, moto zrobilo bezawaryjnie 20tys. km w rozmaitych warunkach (czasem upaly nie do zniesienia, czasem zimno i lacznie tysiace km w deszczu :banghead: ), podczas calej tej traski dolalem chyba niecale pol litra oleju.. czyli troche mniej niz biora nowe BMW :bigrazz: jak chcecie docierac na ostro - prosze.. ale przejedzcie tym motocyklem kilkadziesiat tysiecy km i potem cos napiszcie.. bo poki co wiekszosc postow jest tutaj w duchu "przejechalem ostro dotartym sprzetem juz 1000km i jest super" - oczywiscie teraz przesadzam, ale po prostu to mnie nie przekonuje.. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Sposob docierania to sprawa wyboru wlasciciela motocykla, niczego tutaj nie narzucamy. Jednakze znam motocykle ostro docierane, ktore przejezdzily bez klopotu wiecej niz tysiac km ( miedzy innymi moj ) niektore duzo wiecej. Nie chodzi tutaj ze cos sie "popsuje" przez delikatne docieranie, tylko o to ze silnik nie osiagnie mozliwego dla niego poziomu sprezania i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 a ja sobie docieram na miekko :icon_razz: w maju odebralem motor po calkowitym remoncie silnika (+pol skrzyni), docieralem go sobie powolutku i od razu skoczylem nim w traske do azji.. na poczatku wrzesnia bylem z powrotem, moto zrobilo bezawaryjnie 20tys. km w rozmaitych warunkach (czasem upaly nie do zniesienia, czasem zimno i lacznie tysiace km w deszczu :banghead: ), podczas calej tej traski dolalem chyba niecale pol litra oleju.. czyli troche mniej niz biora nowe BMW :bigrazz: jak chcecie docierac na ostro - prosze.. ale przejedzcie tym motocyklem kilkadziesiat tysiecy km i potem cos napiszcie.. bo poki co wiekszosc postow jest tutaj w duchu "przejechalem ostro dotartym sprzetem juz 1000km i jest super" - oczywiscie teraz przesadzam, ale po prostu to mnie nie przekonuje.. pozdrawiam A sobie docieraj jak chcesz. Kiedyś ciemni ludzie nie wierzyli że coś cięższego od powietrza może latać i ty taką ciemnotę reprezentujesz. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yeuop Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Sposob docierania to sprawa wyboru wlasciciela motocykla, niczego tutaj nie narzucamy. Jednakze znam motocykle ostro docierane, ktore przejezdzily bez klopotu wiecej niz tysiac km ( miedzy innymi moj ) niektore duzo wiecej. Nie chodzi tutaj ze cos sie "popsuje" przez delikatne docieranie, tylko o to ze silnik nie osiagnie mozliwego dla niego poziomu sprezania i to wszystko. W motocyklu uzywanym turystycznie (trasy rzedu kilka czy kilkanascie tysiecy km) poziom sprezania nie ma dla mnie zadnego znaczenia. Nie jezdze nim szybciej niz 100km/h, moc nie ma tu nic do rzeczy. Ale niech kazdy sobie dociera, jak chce. A ty, Greedo, wiesz co.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 ... jak chcecie docierac na ostro - prosze.. ale przejedzcie tym motocyklem kilkadziesiat tysiecy km i potem cos napiszcie.. bo poki co wiekszosc postow jest tutaj w duchu "przejechalem ostro dotartym sprzetem juz 1000km i jest super" - oczywiscie teraz przesadzam, ale po prostu to mnie nie przekonuje.. pozdrawiam Mówisz jakbyśmy byli heretykami :icon_rolleyes: Ja zrobiłem docieranie wg zaleceń fabryki, teraz zrobię wg metod Pana Adama to zdam Ci relacje :wink: W motocyklu uzywanym turystycznie (trasy rzedu kilka czy kilkanascie tysiecy km) poziom sprezania nie ma dla mnie zadnego znaczenia. Nie jezdze nim szybciej niz 100km/h, moc nie ma tu nic do rzeczy. Ale niech kazdy sobie dociera, jak chce. A ty, Greedo, wiesz co.. A czy wiesz, że oprócz mocy poziom sprężania wpływa też na moment obrotowy, spalanie i ogólną kondycję silnika ? Pewności nie mam ale przy słabszym sprężaniu zacznie Ci się odkładać nagar z niespalonego paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yeuop Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Mówisz jakbyśmy byli heretykami :icon_rolleyes: Ja zrobiłem docieranie wg zaleceń fabryki, teraz zrobię wg metod Pana Adama to zdam Ci relacje :wink: A czy wiesz, że oprócz mocy poziom sprężania wpływa też na moment obrotowy, spalanie i ogólną kondycję silnika ? Pewności nie mam ale przy słabszym sprężaniu zacznie Ci się odkładać nagar z niespalonego paliwa. No i git. Niech kazdy dociera po swojemu. Tyle tylko, ze tak naprawde roznic pomiedzy obydwoma sposobami nie ma bardzo jak sprawdzic. Jedynym rozwiazaniem byloby kupienie dwoch identycznych nowek, kazda dotrzec na inny sposob, a potem by te motocykle razem przejezdzily np. 50 tys. km. Wtedy rozebrac, pomierzyc, zwrocic uwage na zuzycie paliwa, oleju, ogolny stan roznych wnetrznosci silnika itd. Wtedy takie rozwazanie ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 (edytowane) Ja swojego DRa tak docierałem i różnica była kolosalna. Więc nie gadaj głupot :bigrazz: Nie mówiąc o tym że nie żarł i nadal u nowego właściciela nie żre oleju w ogóle. Edytowane 11 Listopada 2010 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.