Skocz do zawartości

Wszystko o Simsonie !


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mam bardzo wkurzający problem z moim simsonem. Mam duze problemy z zapalaniem na ciepłym silniku. Wygląda to tak: zapale moto koło południa na połówce ssania to odpala za drugim kopem. Wieczorem chce go odpalić to nie chce, ani bez gazu, ze ssaniem nic, pomaga tylko pych. Podobnie jest z ciepłym silnikiem - zatrzymie sie żeby np. pogadać z kumlem, po 20 min. chce go zapalić to nijak nie idzie, tylko na pych. Dodam że ja biorę na pych na jedynce bo moto zaskakuje tylko przy wysokich obrotach, na dwójce musiałbym dośc długo z nim lecieć :notworthy:

 

Iskrownik i magneto mam nowe, zapłon jest dobrze ustawiony, bo jak jeżdże to moto super idzie. Mam gaźnik Bing 17, co do regulacji, to moto na wolnych obrotach ładnie pyka, iglica jest ustawiona na 2 rowku od dołu. Kranik niedawno czyściłem, więc to wykluczam. Filtr paliwa mam w gaźniku, tez niedawno czyszczony, na wężyku nie mam. Świeca to iskra F70, ma może z 20 lat :notworthy:, mam ją bo na nowej iskrze F80 była mniejsza iskra niż na obecnej. Kolor świecy jest brązowy.

 

Parę rzeczy które zauważyłem:

Gdy zapalam na zimnym silniku na połowce ssania moto mocno kopci na niebiesko, po chwili sytuacja sie stabilizuje i przestaje kopcić (mieszanka dobra).

Parę razy odkręciłem świecę kiedy nie chciał zapalić. Była mokra, przetarłem ją szmatą to zapalił od pierwszego kopa - objawy takie jakby go zalewało.

 

Drugi problem to cewka od stopu i ładowania. Miernik ma zakłócenia i nie idzie sprawdzić napięcia (pisze, że jest, a nie ma) - żarówka podłączona bezpośrednio do jednego z dwóch kabli z tej cewki i masy nie świeci. Żarówka dobra, bo świeci na kablu od świateł. Iskrownik mam nowy, czy cewka mogła się spalić czy coś takiego, dodam, że użytkowałem moto przez pewien czas ze źle podłączonymi kablami (światła i stop miałem z jednej cewki, aku na razie nie mma zamontowanego), po przyciśnięciu stopu światła gasły. Teraz już mam wszystko dobrze. Czy takie użytkowanie mogło spowodowac uszkodzenie cewki? Jak sprawdzić czy cewka jest dobra? Iskrownik mam z agmotu jakby kto pytał. 6V instalacja, zapłon z przerywaczem.

 

Trzecie pytanie to to jak wygląda prostownik do simsona do ładowania akumulatora - taki kwadrat z 4 złączami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zwiekszyc nieco (nie full tuning) moc simsona. Ale żeby szybciej jezdzil potrzeba przeciez zmienic zebatke. We współczesnych japoncach zmienia sie tylna, ale słyszałem ze w simach zmienia się przednia. Czy tak?

 

Ile powinna kosztować zebatka, chciałem wiedzic zeby mne nie zrobili w balona (allegro) albo zebym nie kupil gówna.

 

Gdzie najlepiej nabywać takie czesci? allegro czy sa tansze miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie części masz tu: www.agmot.pl. Jakość części jak dla mnie jest dobra, warto dopłacić i wybierać te oryginalne np. linki. Jedyny minus to 15 zł za przesyłkę za pobraniem, ale jak się weźnie więcej części to i tak tanio wychodzi. Ja mam od nich kupe rzeczy - zapłon 6V z przerywaczem, magneto, opone na tył heidenau, filtr powietrza, tylną oś itp. itd. i są ok. Taka zebatka kosztuje tam 5 zł, ja na miejscu kupowałem za 12, ale nie będę zamawiał paczki za 5 zł. Co do ilości ząbków to zależy co chcesz - jesli moc to musisz zmniejszyć, a prędkość to zwiększyć ilość ząbków. Ja jeździłem na 13 przez pewien czas (myślałem, że jest 15 czyli taka jak była fabrycznie) - simson mi jechał 50 - 55 km/h, ale wkręcał się bardzo szybko. Kupiłem 15 to jedzie gdzieś 60 - 65 km/h, przy czym czuć, że są dłuższe biegi - lepiej się przeciąga :biggrin: Jeśli chcesz przełożenia na prędkość to kup 16, wiem, że jeżdżą też na 17, ale mi się wydaje, że simson będzie wtedy trochę słaby przy podjeżdżaniu pod jakieś górki itp., ale prędkośc też trochę wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opowiedz BArt_X.

 

Rzeczywiście w agmoncie jest wiecej, i nawet taniej. Policzyłem założenia naprawy jakiegos simsona tuż po kupnie, chetnie kupie zatarty zeby taniej bylo.

 

Rzeczy które chciałem wymienic:

zestw tuningowy (cyl, tłok, pierścienie, sworzeń, zabezp, bez korbowodu) 110,00

głowica dla 70ccm 35,00

zebatka 16z 5,00

linki (gaz heble i sprzelo) 20,00

swica 6,50

łozyska wału i korbowobu 34,00

akumulator 32,00

wylacznik stop (z załoznia trza wymienic) 10,00

filtry (powietrze na stozek i paliwo) 30,00

olej w skrzyni 26,00

kpl uszczelek 3,00

przesylka 5,00

RAZEM ~316zł

 

A teraz mi powiedzcie czy sie czasem nie przeliczylem, czy moze zapomnialem o doliczeniu 50% zapasu...

 

Tarcze sprzegla tez trzeba "z reguły" wymieniac??

 

Powiedzcie mi jak to jest z heblami (i piastami) w simsonie. Jak często się psują, należałoby je wymieniac? Mój egzemplarz po przeróbkach ma leciec 85...90km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem ze zdjeciem koła w simsonie, jak pukałam w ośke to niby sie wysuwała wzgledem zębatki ale wzgledem bebna wcale sie nie rusza. I nie wiem czy jest może jakiś specjalny sposób na zdjecei tego koła czy mam dalej tak próbować?? Napiszcie czy u was tęż tak jest albo jak mam to zrobić kilka godzin sie już nad tym głowiłem:banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ośka nie odkreca sie z obu stron moze czegoś nie odkreciłeś i jak wybijasz ośke to stukaj przez nakretke bo inaczej rozklepiesz koniec ośki i pózniej nie nakrecisz nakretki

Edytowane przez Majsters51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylknie koło i już troche to rozklepałem ale szlifierką zeszliwowałem i powinno wyjść, bo to tam gdzie trzyma sie zębatka przechodzi tylko sie blokuje od strony bębna>

bo ośka jest już schowana od strony zębatek a od drugiej wcale nie wyszła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprubuj ośke wyciągać złap czym ja mocno a nastepnie wez np; długi mocny srubokret i przesadz go przez szprychu aby wybić ośke, albo oska w tylnej zebatce sie zaklinowała bo oska jest rozklepana nawet minimalnie i juz przez łozysko nie przejdzie musisz ja starannie obszlifować a pózniej kup nowa ośke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprubuj ośke wyciągać złap czym ja mocno a nastepnie wez np; długi mocny srubokret i przesadz go przez szprychu aby wybić ośke, albo oska w tylnej zebatce sie zaklinowała bo oska jest rozklepana nawet minimalnie i juz przez łozysko nie przejdzie musisz ja starannie obszlifować a pózniej kup nowa ośke

tak zrobiłem ale ta ośka tylko sie wbija na głebokość 1 cm

a tak w ogóle to przed chwią usłyszałem że simon ma niby 2 oski w tylnim kole czy to prawda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręc śrubę tylko po lewej stronie (patrząc od tyłu). Wyjmij taką blokade również po lewej stronie koła i przesuń koło w lewo aby wyszło z takiego jakby sprzegiełka gumowego i powinny wyjść. A jeżeli masz problemy to zapodaj moze jakieś foty, albo cuś.

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam z lewej strony nie ma nakretki jeśli o to ci chodzi jest normalna śruba i jak nią krece to ona sie nie wykreca. A gdzie jest to zabezpieczenie?? Jeszcze sie pobawie a zdjecia postaram sie jeszcze dzisiaj zamieścić

 

ok już udało sie te koło wyjąć nie zauważyłem że wahacz sie odchylił i nie trzymał już ośki i jak kreciłem drugą to wcale sie nie wykrecało

 

dzieki za pomoc

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...