Skocz do zawartości

Wszystko o Simsonie !


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy właściciele Simków polecam sklep z cześciami szczegóły na jego stronie stronie www.e-simson.debno.net POLECAM!!! :P

 

Witam.

 

Mam taki problem z Simsonem S50 (1976r.). Wczoraj zacząłem go odnawiać i zauważyłem, że widelec ma luzy (rusza się w przód i tył). Na dole mocowanie jest poluzowane, nakrętka kręci się w obie strony ale się nie dokręca. Jak mogę to naprawić ?

 

Ponadto: jak zregenerować przedni hamulec ? Nie wiem co z nim jest, poprostu nie działa. Rozkręcenie, linka ?

 

Jak można podnieść zawieszenia w Simsonie ? Mam 190 cm i moto jest troche mały, a chciałbym sobie przypomnieć stare czasy i jazdę na Simku :clap:

 

Z góry dzięki !

z tyłu proponuje amory z mz etz 150 i jest super polecam

 

Wszyscy właściciele Simków polecam sklep z cześciami szczegóły na jego stronie stronie www.e-simson.debno.net POLECAM!!! :crossy:

z tyłu proponuje amory z mz etz 150 i jest super polecam

jhgfd

 

Mam problem w Simsonie. Wygląda to tak:

odpalam, simson chodzi. przejade się kawałek, zatrzymuje. i wtedy silnik nie jest w stanie utrzymać obrotów. musze ruszać manetką, żeby nie zgasł. jak puszcze manetke, za kilka sekund straci obroty i zgaśnie... co jest grane?

[/quota jaki ojej lejesz do bęzyny jesli jakiś tani nawet mixol to moze silnik sie zacierać jak sie nagrzeje poniewarz ma słabe smarowanie wiec proponuje olej sthill lub husqwqrna ja tez to miałem w swoim simku i przez to straciłem korbowód i pierścienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa problemy z moim simsonem. Pierwszy to brak światła stop - sprawdzałem czy żarówka świeci po przyłożeniu bezpośrenio do kabla z cewki i masy i nie świeci na dwóch kablach - tych z cewki co zasila stop i ładowanie. Miernik pokazuje, że napięcie jest i natężenie, żarówka dobra, ale w rezultacie nie działa. Mam nowy cały zapłon i magneto z agmotu. Czy możliwe, że cewka uległa uszkodzeniu?

 

A drugi problem to to, że jak simson się nagrzeje to zaczyna przerywać troszkę i dzwonić w silniku przy prędkości odpowiednio 45 km/h na 3 biegu (3 biegowy) i tak gdzieś 30 km/h na drugim (na 1 też, ale nie pamiętam przy jakiej prędkości, na pewno dzieje się to na jednakowych obrotach.). Czym takie szarpanie może być spowodowane? Czy może to być np. zły skład mieszanki czy coś takiego, albo źle ustawiony zapłon bo z zapalaniem tez jest róznie.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa problemy z moim simsonem. Pierwszy to brak światła stop - sprawdzałem czy żarówka świeci po przyłożeniu bezpośrenio do kabla z cewki i masy i nie świeci na dwóch kablach - tych z cewki co zasila stop i ładowanie. Miernik pokazuje, że napięcie jest i natężenie, żarówka dobra, ale w rezultacie nie działa. Mam nowy cały zapłon i magneto z agmotu. Czy możliwe, że cewka uległa uszkodzeniu?

 

A drugi problem to to, że jak simson się nagrzeje to zaczyna przerywać troszkę i dzwonić w silniku przy prędkości odpowiednio 45 km/h na 3 biegu (3 biegowy) i tak gdzieś 30 km/h na drugim (na 1 też, ale nie pamiętam przy jakiej prędkości, na pewno dzieje się to na jednakowych obrotach.). Czym takie szarpanie może być spowodowane? Czy może to być np. zły skład mieszanki czy coś takiego, albo źle ustawiony zapłon bo z zapalaniem tez jest róznie.

 

Pozdro

co do 2 problemu to zalerzy jaki masz zapłon czy zwykły iskrownik czy moduł jesli masz zwykly iskrownik to przyczyną morze być brudny przerywacz lub za duza pzrerwa (na przerywaczu) kolejna przyczyna moze byc poluzowany kondensator który nalerzy docisnąć, nastepnie cewki moga ocierać o koło magnesowe,nastepnie moze być spalona któraś z cewek zapłonowych w silniku lub ta pod zbiornikiem a co do dzwonienia to prawdopodobnie zuzyty tłok w którym sa rozklepane szczeliny na pierscienie a jesli masz głowice po szlifie to zawsze beda brzeczeć

i polecam załorzyc cewke z malucha starego typu na tej cewce jest super sprawdzone

 

Wszyscy właściciele simków jesli spali sie wam cewka wysokiego napiecia (ta pod zbiornikiem) to załurzcie cewke od malucha starego typu nawet jesli simson ma instalacje 6V ta cewka jest wieczna

Edytowane przez Majsters51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty ja ci napisałem o docisnieciu kondensatora:)

Pomyliłem się, chodziło oczywiście o kondensator :icon_razz: Ciągle mam problem z przerywaczami przez kondensator to już z przyzwyczajenia napisałem: przerywacz. Tak więc o co chodzi z dociśnięciem kondensatora? :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mialem jeszcze kiedys simka to tez mialem tak ze dostawal wysokich obrotow i byla to wina simeringa. To ze wymieniles simering nie oznacza ze on jest dobry ja wymienialem 2 razy simering i dalej to samo okazalo sie w koncu ze byly zle wymiary simeringow. One pasuja prawie wszystkie ale ja silnik zacznie chodzic to sie rozszerza i dostaje lewego powietrza dlatego zwroc uwage na ich rozmiary.

 

Ja kiedys jak miałem sima tez miałem taki problem, wymieniłem simmering i dalej gówno - to do mechanika, rozszczelnione były połówki silnika. Nie miałem juz siły na to, dałem 150zł i zrobnił wszystko na cacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem się, chodziło oczywiście o kondensator :) Ciągle mam problem z przerywaczami przez kondensator to już z przyzwyczajenia napisałem: przerywacz. Tak więc o co chodzi z dociśnięciem kondensatora? ;)

Jak wiesz w simku kondensator jest na wcisk i potrafi sie zluzować i wysunąć wiec wcisnij go lekko i juz

 

Właśnie rozpołowiłem silnik w simku i zauwarzyłem ze tłok jest z jednej strony bardziej wytary a korbowód napewno jest prosty a wał był ustawiany w warsztacie. Czym to moze byś spowodowane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Mam problem z moim Simsonem. :( Niedawno robiłem mu kapitalke. Na dotarciu zrobiłem dopiero 30 km. No i od samego początku jest tak jakby tłok puchł. No bo odpale go zimnego to idzie jako tako jechać ale tylko przez ok. 500 m. Po tym dystansie zaczyna przerywać, tracić moc i nie może wejść na obroty. Zapłon jest dobrze ustawiony, gaźnik też ale mimo to nie chodzi. Nie wiem co to może być? Może ten tłok? Jeśli możecie to pomóżcie bo chce pojeździć a się nie da i już mnie normalnie cos trafia…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem i okazało się, że miałem przerabiane szpilki na takie o większej średnicy i nowy cylinder miał mniejsze otwory i nie spasował. Pod wpływem ciepła robiła się przerwa no i lewe powietrze i nie szło jeździć. Zobacz czy masz wszystko szczelnie poskładane, simmeringi itp. Przez głupi błąd montażowy idzie narobić sporo problemów.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...