Skocz do zawartości

przednie zawieszenie


Wazzabii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

lagix0nc.th.jpg

 

czerwoną strzałką zaznaczyłem coś co przypomina zabezpieczenie tego kapsla (tak ja w kmx'e), wciścij ten kapsle i wyciągnij zabezpieczenie, ostrożnie bo może wyskoczyć

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyjzalem sie dokladniej i wyglada to na druciane zabezpieczenie kapsla. Trzeba by wcisnac kapsel np trzonkiem mlotka, a drut wydlubac z jego rowka srubokretem. Nie powinno byc to trudne gdy zlikwidujesz cisnienie sprezyny przez wcisniecie kapsla. Najpierw to a potem sruba imbusowa na dole.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sruba imbusowa trzyma taki jakby pret w srodku nosny, ktory blokuje zeby laga sie nie wyciagala nadmiernie, ale jak odkrecilem srube to wylecial olej i sie bardziej rozciagnela ale nie chce wyjsc dalej, a tego kapsla to nawet mlotkiem nie dalo sie wbic do srodka ;/ zalalem plynem hamulcowym i mam nadzieje ze rdza ktora tam jest zniknie i wtedy pusci

przy kapslu jest rzeczywiscie blokada, bo wczoraj sie dokladniej przygladalem, tylko nie wiem czy nie trzeba tego oddac do jakiegos warsztatu zeby mi to zrobili bo gdy probuje wpic kapsel to mi laga sprezynuje i amortyzuje uderzenie, bo standardowe wciskanie nic nie daje bo jest przyrdzewiale troche i nie puszcza, nie jest do tego potrzebna jakas prasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zrobisz uderzajac w to mlotkiem - ja bym postawil lage na ziemi, albo zamocowal ja w imadle z miekkimi nakladkami na szczeki, lapiac ja w okolicach mocowania gornej polki. Potem zastosowal np mlotek, opierajac trzonek na kapslu a gorna polowa ciala opierajac sie na metalowej czesci mlotka, tak zeby ugiac troche sprezyne i miec wolne rece. Po ugieciu sprezyny wydlubuje zabezpieczenie z rowka.

Jezeli nie masz dostatecznego dostepu czy widocznosci gdy opierasz sie na sprezynie popros kogos zeby ci pomogl.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to widze ze troche zabawy przede mna, musze je wkrecic spowrotem w polki i ktos musi mi motocykl trzymac bo stoi na silniku na cegielkach,

 

zdam relacje jak mi poszlo

dzieki

pzdr.

 

[ Dopisane: 17-02-2006, 21:24 ]

wiec tak, rozebralem czesciowo lagi to jest wcisnalem kapsle, wyciagnalem blokady no i wyszly sprezyny, a teraz pytanko jak mam wyciagnac simeringi? bo ta rura nie chce wyjsc, nie wiem czy jest tam jakas blokada bo jak lekko szarpie to czuc ze metal o metal jakby uderzal

przed simeringami sa zgarniacze, nie wiem czy sa polaczone razem z simeringami czy sa osobno wbite, nie chce ich rozwalic chyba ze to koniecznosc bo jak wiem to nie da sie wybic simeringow bez uszkodzenia pierscienia ktory jest w nich, wiec nadaje sei po prostu do wyrzucenia, a dodatkowe koszty mnie przerosna, im wiecej sie tego naklada to tym pozniej wsiade bo kasy nie bede mial na benzyne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to wracamy - nikt nie mowil ze nauka w szkole hard knocks ( twardych kuksancow ) bedzie latwa.

Jakbys przeczytal dokladnie moj post to wszystko jest tam napisane - teraz jak wyjales sprezyny nastepnym krokiem jest wziecie lag do warsztatu i wykrecenie srob imbusowych z dna lag - pamietaj ze chodzi o uzycie klucza pneumatycznego.

Bez niego trzeba robic przyrzad do trzymania dampera.

Jak sruby beda wykrecone to mocujesz lage w imadle, lub w polkach i kilka razy mocno uderzasz / pociagajac czesc ruchoma ( slajder / golen )w dol. Wybijesz w ten sposob gorna tuleje ze slajdera i cala laga da sie rozebrac. Obejrzyj dokladnie gdzie mocowane i jak ulozone sa poszczegolne elementy, zeby nie pomylic nic przy montazu - najlepiej zrob zdjecia cyfrowka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sruby te z dolu juz wyciagnalem, czy chodzi o jakies w srodku?

 

tutaj mam schemacik od DR100?

 

85DR10030.gif

 

mam po prostu obawy zeby czegos nie zniszczyc, bo robie tak jak piszecie, czyli szrpnalem to kilka razy i nie drgnelo, a wykrecilem ze srodka wszystko (sprezyna, tuleja dystansowa), zlalem olej, no i wydaje mi sie ze jak szarpie golen to musi wyjsc tez zgarniacz i simering, a tam jest chyba jakas zawleczka zeby nie wylecialy,

czy sie myle moze

 

sorry ze zadaje takie glupie pytania, ale pierwszy raz to rozkladam i nie wiem czy moze stawiac takie opory bo jak na raize to poszlo gladko, wymienialem tylko w JAWIE TS z kolega, a to ma inna budowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img344.imageshack.us/my.php?image=p...=pdr00269ri.jpg

 

chodzi o to narzedzie z prawej dzieki ktoremu przytrzymujesz tloczysko.

 

o to sposob dorobienia klucza

 

http://img315.imageshack.us/my.php?image=p...=pdr00273fb.jpg

 

Tez bede sie za to zabieral. A probowales odkrecic tloczysko z zalozona sprezyna???

 

EDIT: nad uszczelniaczem olejowym jest pierscien sprezynujacy ktory blokuje simering

 

http://img217.imageshack.us/my.php?image=p...=pdr00258sq.jpg

 

numer 10 to ten pierscien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne glupie i dolujace pytanie, ta sruba imbusowa ktora jest na dole normalnie sie wykrecila i to cos w srodku (dumper) lata, ale nie moge wyciagnac ter rury nosnej z golenia bo cos blokuje przy simeringach,

 

i czy to sie zgadza z tym jak powinno byc, bo jak tak to ide zabrac sie za zrobienie tego klucza, ale kurde ja ta srube z dolu wykrecilem jak byly jeszcze sprezyny, bylo przycisniete i poszla gladko, wiec moze sie nie rozumiemy albo ja nie rozumiem czegos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tloczysko odkreciles. Teraz zdjac pierscien blokujacy simering a jak to juz zrobiles to z tego co wyczytalem trzeba pare razy szrpnac bo simering siedzi w gniezdzie i on jeszcze stawia opor.

 

Jako ze to czysta teoria w moim wykonanie takze niech ktos sie jeszcze wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zdjac pierscien blokujacy simering

tego nie widac, na dzien dobry mam zgarniacz, mam go zepsuc i wydlubac bo jak znam zycie nie da rady go nieuszkodzic, i dopiero pod tym jest ten pierscien blokujacy, a takie zgarniacze to kurde kolejne 25zl :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takie zgarniacze to kurde kolejne 25zl

Jak nie więcej' date=' do mojej Hondy 50-60zł kosztują :?

na dzien dobry mam zgarniacz' date=' mam go zepsuc i wydlubac bo jak znam zycie nie da rady go nieuszkodzic[/quote']

W moim przypadku użyłem zakrzywionego na końcu śrubokręta. Podważyłem z jednej strony i zgarniacz wyszedł. Mój i tak już był do wywalenia, więc nic nie straciłem, jednak u Ciebie szkoda byłoby go zniszczyć. Chociaż ja innego sposobu nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...