chrzan_007 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Ma ktos z was taki motor "Sokół" i moze powiedziec cokolwiek o tym sprzęcie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Miec to nikt go tutaj nie ma, ale w zamierzchlych czasach, gdy ciebie nawet jeszcze w planie nie bylo ja mialem 2 z ktorych powstal jeden jezdzacy.Byl to motocykl o sztywnej podwojnej ramie kolyskowej z przodem o podwojnym widelcu resorowanym sprezynami srubowymi w liczbie 6 i amortyzowanym podwojnym amortyzatorem ciernym. Kola o rozmiarze 19 cali z opponami 4.4 cala, silnik dolniak w ukladzie V o pojemnosci kolo 1000 ccm i mocy kolo 20KM, system olejenia otwarty z dodatkowa pompa na zbiorniku ( potem zmieniony na zamkniety ), zaplon najpierw z rozdzielaczem potem z podwojna cewka, instalacja 6V oparta na pradnicy 45 / 60 W Boscha ( potem Marciniaka ), hamulce mechaniczne bebnowe, sidlo kierowcy resorowane na sprezynach, a pasazera osadzone na resorowanym sprezynami bagazniku ( pomysl zabojczy )., Gaznik Zenith ( ja jezdzilem z duzym sukcesem na Pegazie ).Motocykl uzywany przede wszystkim w zaprzegu z wozkiem, ktorego rama montowana na przegobach kulowych i resorowana cwierc resorkami doprowadzala pasazera wozka wszybkim czasie do choroby morskiej.Kolo wozka i zapasowe takie samo jak w moto, bardzo wygodna gondola wozka.Szybkosc jazdy takiego zaprzegu to jakies 70 km/h, ale wygodniej jechalo sie chyba 60 z powodu bardzo mocnego ale wolnego przelozenia w przekladni lancucha glownego.Ja zwiekszajac zebatke zdawcza z 27 do 30 zebow uzyskalem na solowce szybkosc przelotowa kolo 80 km/h a max ponad 100, bez klopotow z podjazdami pod gore. Zuzycie paliwa na Pegazie solo bylo kolo 5l / 100 km, z wozem 7 / 10l na 100 km. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 dziedek mojego kolegi miał Sokoła ale go sprzedał gdy się o tym dowiedzieliśmy ruszyliśmy za nim żeby go odnaleść ale niestety ślad po nim zaginoł :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 oj w każdym gdzię tli się to marzenie tego Sokoła albo Bmw-R71.Takie małe marzenia. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pimpek Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 oj w każdym gdzię tli się to marzenie tego Sokoła albo Bmw-R71.Takie małe marzenia. 8) Jak mowisz ze take male marzenie to zalatw takiego sokoła koledze CHRZAN_007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteque Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Ile tych motocykli zostało jeszcze przy życiu? Nie sądze żeby ktoś się teraz ukrywał z takim motocyklem więc ludzie 'z branży' pewnie wiedzą. Ciekawe czy jest motocykl który osiąga wyższe ceny. Za Sokoła to już chyba koło 100 tysięcy są gotowi ludzie dawać. Może przesadzam ale wydawało mi się że jakiś czas temu na allegro właśnie tylko oferowano... Jesli się mylę to przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 11 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2006 była też wersja sokoła z silnikiem w układzie bokser, podobno najlepsza wersja jaka wyszła, pełna nazwa tego modelu to Sokól 1000 M111 ( lub MIII ), pod obydwoma nazwami krył sie ten sam motocykl. Dokładniekjszy opis znajdzies w Świecie Motocykli, numer chyba 2/05 A co do sokołów, fascynaci tych jednosladów przewidują, że na terenie polski może znajdować sie jeszce kilkadzisiąt tych starych motocykli, zapomnianych w starych szopach i stodołach.Kiedyś w to niewierzyłem, ale 4 lata temu znajomy wujka w jednej spod Włodawskich wsi kupił za "flaszke" starą WLK-ę z okresu wojny, która w niewyjaśniony sposób trafiła na front wschodni i przeczekała ponad 50 lat, aby znowu ożyć. Na jej szczeście nie została przetobiona na żadna maszyne rolniczą ani nie została sprzedana na części. :D A więc poszukiwania czas zacząć :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Chyba cos pomyliles kolego z tym Sokolem w ukladzie bokser ( cylindry przeciwsobne jak 2 garowe BMW ).Nigdy takiego nie bylo, natomiast Sokol 1000 M 111 to ten o ktorym tutaj mowimy.Jeszcze kilka szczegolow, o ktorych nie napisalem w poprzednim poscie:Skrzynia 3 biegowa ze zmiana reczna po prawej stronie zbiornika w zwiazku z tym pokretlo gazu umieszczone bylo po lewej stronie kierownicy, natomiast pokretlo z prawej strony sluzylo do ustawiania zaplonu. Naped z silnika na sprzeglo przekazywany byl przez wielkie kola zebate o skosnych zebach, ktore praktycznie sie nie zuzywaly, sprzeglo wielotarczowe mokre zamkniete bylo razem z kolami przeniesienia napedu w szczelnej, wypelnionej olejem obudowie, a wyciskane bylo pedalem umieszczonym po lewej stronie silnika. Ten pedal mial amortyzator cierny, ktory w teorii mial go utrzymywac w jednej pozycji, ale zwykle nie dawal rady - trzeba wiec bylo duzego wyczucia aby jezdzic tym motocyklem solo - tak jak ja to robilem.Ogolnie motocykl byl koncepcyjnie b. bliski Indiana z owych lat, choc nie byl kopia - dolozono do tego przod skopiowany z HD + niemiecki osprzet elektryczny, o wiele lepszy od amerykanskiego. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 (...)trzeba wiec bylo duzego wyczucia aby jezdzic tym motocyklem solo - tak jak ja to robilem(...)Kiedys bylo to mozliwe, przy dzisiejszym ruchu prawie niewykonalne wydostanie sie poza miasto :D . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Mnie ciekawi jak wygladało ruszenie ze skrętem w lewo i manewry przy małej predkosci? Chyba wymagało to sporej praktyki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mła Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 natomiast pokretlo z prawej strony sluzylo do ustawiania zaplonuzapłon regulowany ot tak, poprzez pokrętło ?? moze mi ktos pojaśnić po co to ?? czy tak czest o się rozregulowywał ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Chyba cos pomyliles kolego z tym Sokolem w ukladzie bokser ( cylindry przeciwsobne jak 2 garowe BMW ). Nigdy takiego nie bylo' date=' natomiast Sokol 1000 M 111 to ten o ktorym tutaj mowimy[/quote']Bez bicia przyznaje sie do pomyłki, najierw pisze że został zerżnięty z Indiana i Harleya a potem pisze że ma boksera.Pomyliłem go z Zundappen Saharą o którym dzień wczesniej czytałem w Świecie Motocykli. Cóż każdemu sie może zdażyć. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 natomiast pokretlo z prawej strony sluzylo do ustawiania zaplonuzapłon regulowany ot tak' date=' poprzez pokrętło ?? moze mi ktos pojaśnić po co to ?? czy tak czest o się rozregulowywał ??[/quote'] Podobnie chyba jak w Harym WL manetka sluzyla do przestawiania zaplonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 Oczywiscie, przedtem nim zastosowano w ukladach zaplonowych regulacje mechaniczna ( rozchylajace sie ciezarki na ktore dzialala sila odsrodkowa ) i podcisnieniowa, typowym sposobem regulacji zaplonu byla dzwigienka na kierownicy, lub jeszcze dawniej pokretlo polaczone linka z aparatem zaplonowym i przesuwajace go w pewnym zakresie katowym w stosunku do ustawienia krzywki zaplonowej.Do zapalenia silnika opozniales zaplon, a potem przyspieszales w zaleznosci os obrotow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matizz Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 heyprosiłbym o pare zdjec sokoła 1000 i 600 :D będe bardzo wdzięczny :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.