Wojt@s Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 najlepsze i najbardziej wytrzymałe są tłoki z maluszka, bo są odporne na bardzo wysokie temperatury ze względu na forme chłodzenia w 126p 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 jak co mam nominalne tłoki do Fiata 125p na 1 szlif wersja rozprężająca.A zabawa z wałkiem rozrządu? To przecież w 4t jest chyba ważne jeśli chodzi o charakterystyke. Jeśli nie to porsze mnie poprawić. (ale wiem że w enduro 4t wałkiem mozna duzo zmienić. "Ostrzejszy" wałek spowoduje przeniesienie mocy wyzej i coś jeszcze) no ale może się myle.. Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Najlepsze tłoki ze 126p , kupuj nie rzemieślnicze a fabryczne w polmozbycie .Co do tlokó z poloneza 1600 to bierz te czarne teflonowane ,majainny stop,lepszy i wytrzymalszy .Każdy mechanik zaleca je ponad tymi "srebrnymi " . Tak na dobrasprawę chyba stop tłoków malucha i poloneza nie rożni się zbytnio,dodatkowo tłoki te mają stalową wklądkę by nie puchly od temperatury ,są dobrze zowalizowane i o niebo lepsze od oryginalnych radzieckich . Tłoki od 126p pasujateż do urala 650 , trzeba jeno podfrezować w tłoku miejsce na gniazdo zaworowe i chyba zrobić próg ogniowy ,ale nie pamiętam dokłądnie .Kiedysan necie krazyłrysunek techniczny jak podpasować tłoki od malucha do urala .Ludzie chwalili sobie je za jakosć i długotrwałość. Fiat 125p i polonez 1600 majątłoki podobne,ale fiatów 125p jest kilka typów , chyba 79mm , 80mm . Wszystkie tłoki są średnicowo podobne ,ale dobierz tłoki tak by od sworznia do denka graly wymiary .Popularnym jest stosowanie używanych tłokó + nowe pierścienie.Zaletą tego jest ze tłok jest juzwygrzany i nie zmieni wymiarów (między innymi daje siepo to większy luz przy honowaniu bo tłok te 0,02 mm spuchnie ), jeśli robisz luz na 5 setek to najpierw wygrzej tłoki w piekarniku i dopiero daj z cylindrami do warsztatu .Dla polonezowskich luz wynosi 0,06mm dla "czarnych" i 0,04-0,05mm dla klasycznych . Osiem setek to wedle mnei za duzo, będzie żarło olej , ale szlifierzom opłąca sie robictaklie luzy bo nie ma reklamacji o zatarcia tłoka . Teraz z innej beczki, moment obrotowy.Emka dzięki cieżkiemu zamachowi i duzemu wykorbieniu ma spory moment . Stosowano kiedys takie dzikie patenty: silnik od urala 650 ale z wałem od emki .Do tego podklądki pod cylindry bo wykorbienie większe .Silnik parametrami był identyczny z ks750 i bmw r75 (skok tłoka i średnica cylindra) .Piec taki mial fajną charakterystykę i dobrze "dawał rade" Drugi patent tzw "kartofel" .Znaja go moze starci motocykliści... Kartery od urala bodajze, ale wał od emki i cylindry z głowicami od zundapa 600 .Super wygląd i praca silnika i wszystko podpasowuje bez przeróbek .Kiedys miałe mfotki tego wynalazku ,jak również foty silnika M72 ale z cylindrami i glowicami od ...JUNAKA .To dopiero wynalazek...ale tego nie polecam. Co do wyzszych krzywek na wałku rozrządu weźcie pod uwage szybsze wyklepywanie gniazd zaworowych i szybsze zużycie wałka (sprężyny mocniej naciskaja na popychacze, większe tarcie itd. Właściwszym byłąby korekta faz rozrządu z pozostawieniem wysokości krzywek bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Teraz z innej beczki' date=' moment obrotowy.Emka dzięki cieżkiemu zamachowi i duzemu wykorbieniu ma spory moment . Stosowano kiedys takie dzikie patenty: silnik od urala 650 ale z wałem od emki .Do tego podklądki pod cylindry bo wykorbienie większe .Silnik parametrami był identyczny z ks750 i bmw r75 (skok tłoka i średnica cylindra) .Piec taki mial fajną charakterystykę i dobrze "dawał rade"Drugi patent tzw "kartofel" .Znaja go moze starci motocykliści... Kartery od urala bodajze, ale wał od emki i cylindry z głowicami od zundapa 600 .Super wygląd i praca silnika i wszystko podpasowuje bez przeróbek . Co do wyzszych krzywek na wałku rozrządu weźcie pod uwage szybsze wyklepywanie gniazd zaworowych i szybsze zużycie wałka (sprężyny mocniej naciskaja na popychacze, większe tarcie itd. Właściwszym byłąby korekta faz rozrządu z pozostawieniem wysokości krzywek bez zmian.[/quote'] Prostszy byl patent mego kolegi z blokiem K750 + cylindry i glowice od BMW R75 oczywiscie potrzebne byly podkladki pod cylindry. Te wydumki mialy parametry moze troche lepsze od oryginalnego R75, czyli wiekszy moment w dole obrotow, ale nikt tego nie sprawdzal na hamowni wiec ciezko cos powiedziec. Ja nigdy do ruskich czesci nie mialem nabozenstwa, wiec mialem wsadzony silnik R75 w rame Kaski ze skrzynia Urala i oryginalnym dyfrem BMW 9 / 35 ( potem 10 / 36 ).Ciezko bylo natomiast przescignac charakterystyke KS 750, bo ten dzieki specjalnym czasom rozrzadu i jednemu gaznikowi mial bardzo duzy moment przy bardzo niskich obrotach i szarpal calym zaprzegiem z 3 osobami na pokladzie z drugiego biegu.W Mce przerobka walka, a specjalnie zwiekszanie wzniosow krzywek jest bez sensu, nie wytrzyma tego slaby materialowo uklad zaworow, gniazd i sprezyn - to co mozna zrobic to tylko zastosowac jak najlepsze komponenty do silnika zwiekszajac jego trwalosc i popracowac nad ukladem jezdnym (hamulce kola zawieszenie ) aby jezdzic troche szybciej i przyjemniej. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Przerobienie silnika Urala na ten z wałem od M72 polega jedynie na dopasowaniu owego wału w blok silnika oraz na podkłądkach pod cylindry, czy jest to jednak przeróbka na większą skalę i nie wystarczy kompletny silnika Urala (dajmy na to M63), wał od M72 i pare przeróbek? Jestem ciekaw ile rzyczy trzeba dokupić/dorobić, by wiedzieć ile mniej więcej kassy trzebaby w to władować. Prędzej czy później czeka mnie remont kapitalny, z łożyskami, szlifem i wszystkim co powinno się zrobić... Może taka mała wewnętrzna przeróbka wchodziłaby w grę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL-13 Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Czesc.Jakoś nikt nie pisze o ile jest większa waga tłoków z Poloneza od orginalnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 6 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 jest nieco większa chyba ,ale są przynajmniej wywazone ,ja dodatkowo wyważylem na wadze elektronicznej (jest nawet tam nadlew z którego sie zbiera material, taki cycek z boku . W emce masz tak ze dwa tłoki przeciwsobne,wiec jeśli waga większa to i tak jakoś to rozklądasie symatrycznie, chyba chodzi że drgania 1 rzędu siewyrównują czy coś.Ogólnie chodzi super na tych tłokach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2006 Cos tu jest troche o M72 , zamiennikach lozysk i innych: http://www.wolnywydech.riders.pl/main/ trzeba kliknac na motocykle i w opisach jest M72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 16 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Robert,a quiz o Tadeusza juz zdałeś? Kto ma największą głowę ? masz juz te rysunki techniczne kabla do klaksonu? "Cos tu jest troche o M72 , zamiennikach lozysk i innych: " -poporszę o prezyzyjne informacje,zwłąszcza kto jeszcze stosuje system GOST ;-) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 16 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2006 Zdaje sie ze system GOST jest wymagany w Rosji, Ukrainie, Bialorusi. Jezeli cos produkujesz to musisz uzyskac ich certyfikaty aby cos tam sprzedac. http://www.polcargo.gda.pl/gost.php A oryginalne ruskie lozyska maja wlasnie takie dzikie oznaczenia wg tego systemu, wiec nie wiem w czym tkwi problem :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boronet Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 witam ja mam do was pytanko czy ktos posiada moze rysunki techniczne czesci do m-72. Moze ktos ma w formie elektronicznej to ja bym poprosil :P bo szukam na necie ale znalesc nie moge. moze bysmy stworzyli jakas obszerna CD na ktorej bylo by wszystko co zwiazane z m-72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 25 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 podaj maila to Ci wyśle ,ale najlepiej kupić na papierze, bo z kompem do garażu nie połazisz...moj mail [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boronet Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 oki wielkie dzieki za te rysunki a tak jeszcze wracajac do tematu moze ktos z forumowiczow posiada wymiary do zrobienia DREWNIANEJ KRATY DO KOSZA. Wymiary tego elementu bo zamierzam sam sobie cos takiego zrobic :P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 25 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 na allegro koszt ok 60zł ,ale jak masz taśme stalową nawet od palet pakunkowych , policzysz ilość szczebli , zmierzysz szerokosć wózka i do dzieła - jak pomylisz sie o 1 szczebel lub o 1cm to wielkiej biedy nie masz, ale dlaczego masz sie pomylić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 3 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2006 co do wałka rozrządu: podczas zimowego remontu okazało się, że mój się kfalifikuje do wymiany..udało mi się dotrzeć do firmy naprawiającej i tuningującej wałki, zleciłem przesunięcie momentu obrotowego w górę (troszkę pochopna decyzja, bo śmigam z koszem :-/ ).. Z tego co wymierzyłem wałek przed i po, to wznios krzywki jets o 0,3mm mniejszy, ale są dłuższe i przesunięte czasy otwarcia (276 st / 276 st /0,4 <-- cokolwiek by to oznaczalo ;] ). Luz zaworowy kazali ustawic fabryczny.Wrazen z jazdy jeszcze niemam, bo ziiiima u mnie, ale jak tylko wyjade - napewno dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.