Skocz do zawartości

Wstawienie szerokiej opony do rosyjskiego boxera.


Gothcrust
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dragi jezdza z oponami o szerokosci 300, ale nie sa to Dniepry pedzone walem. Przekladnia, jakiej bys nie planowal zrobic nie skonczy sie na koszcie materialow - zrobienie jakichkolwiek kol zebatych to rowniez obrobka cieplna i tanie to nigdy nie bedzie.

Kiedys, gdy bylem mlody i glupi tez myslalem ze wszystko mozna zrobic i teoretycznie to prawda, pytanie tylko po co ?

W pewnym momencie ekonomia sie klania, nie mowiac o trwalosci takiego rozwiazania.

Rowniez zadne ustawianie walka pod katem nie zda egzaminu - on ledwo daje rade gdy pracuje w osi.

Materialy z ktorych Dniepra robia sa tak slabe, ze nie mozna bazowac na nich zadnych przerobek. Prosta zmiana silnika na BMW 750 powodowala sypanie sie wszystkich elementow napedu, przy roznicy mocy okolo 10 KM.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przesunięcie silnika jedynie zostaje?

 

 

Materialy z ktorych Dniepra robia sa tak slabe, ze nie mozna bazowac na nich zadnych przerobek

No tu się Adamie nie zgodzę. Tzn wiem, ze to słabe materiały.Ale wejdz na biker.ru chociazby, i zobacz co ruscy robią z bokserów. Podobnie ukraińcy, białorusini, a i przecież u nas w kraju jeżdzi tego cała masa - dragów, chopperów itp. Robionych zarówno z M-72, Kasiek, jak i nowszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie sa ich przebiegi miedzynaprawcze oraz awaryjnosc sprzetu po tych tuningach?

 

Oczywiscie jezeli podejdziesz profesjonalnie do sprawy (czyt. wydasz full kasy), zastapisz oryginalne ruskie gowno (chodzi mi o biezaca produkcje) elementami z odpowiedniego materialu i odpowiednim wykonaniu to sprzet powinien sprawowac sie calkiem niezle.

A jak zrobisz tuning z wszystkiego co sie nawinie, powiedzmy w garazu, aby tylko sie "krecilo" no to mozesz daleko nie zajechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.avtoindex.com/foto/postcards....c46d074b70a5399

 

Ural_zgora, ja tego nie wiem, jak sobie kupię translator polsko-rosyjski i przetłumaczę http://www.oppozit.ru/index.php , to ci powiem :D . I nie pytaj mnie, to ja się pytam, bo od 10 lat nie jeżdziłem na motocyklu, i nawet jednego znajomego z ruskiem nie mam w tej chwili. :?

 

Ja nie chcę robic "tuningu" na zasadzie wolny wydech+wolny wdech+sprężenie silnika+koszmarne odlewy w silniku i niedoróbki a co mi tam, pyta, łycha i paka 20 na budziku :lol: . Wszystko o co sie pytam to wstawienie szerokiego koła. Silnik "jedynie" chcę usprawnic do stopnia w jakim powinien się znajdowac dobrze wyprodukowany Dniepr. Czyli Pipcyk się kłania.

 

[ Dopisane: 02-02-2006, 14:21 ]

Taa....To dziękuję za liczne i fachowe porady... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam wrzuconą 170 na sztywny tył. problem rozwiazałem zakańczając wałek z obu stron przegubem krzyżakowym. co pozwoliło zniwelować zbyt duży kąt natarcia i pękanie tej nędznej gumy. oponki mam dunlopy. pozostaje około 4-4mm odstępu między kantem opony a wałkiem. wszystko dziła poprawnie. jak narazie. zainteresowanym moge zarzucić foto.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odsunąłeś przekładnię główną w prawo i pozbyłeś się gumowego przegubu. Pomysł niezły. Ciekawe jak by to wyszło przy resorowaniu, oczywiście po wykonaniu nowego wahacza pod przesuniętą przekładnię.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobić przekładnię i wcale nie trzeba projektować nowych kół zębatych. Wystarczy dobrać się do skrzyni (no powiedzmy dwóch aby mieć takie same zębatki) biegów z samochodu. Przecież tam są przenoszone większe moce. Obudowę też da się zrobić. Trzeba tylko wyfrezować gniazda pod łożyska, a z drugiej strony pod simmeringi. Widziałem coś takiego w samie na zapku i ruskiej skrzyni. Koszta nie mordują...

I radze pooglądać rosyjskie strony motocyklow. Bo tam chłopaki mają dużo gorszy dostęp do dobrych materiałów, a mają fantazję i czasem robią na prawde cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie bic piany niepotrzebnie, ale to odsylanie do rosyjskich stron internetowych i tego co jest na nich pokazane jest srednio efektywne.

Po pierwsze wszystko na zdjeciach wyglada lepiej niz w rzeczywistosci, po drugie zdjecia nic nie mowia o wytrzymalosci i odpornosci na zuzycie zastosowanych rozwiazan.

Mialem bliski kontakt z Dnieprem przez 2 lata i chodzil dopuki ja przykladalem do niego reke a wlasciciel smarowal troszke kasa.

Jak przestalem sie do niego dotykac to stanal i zostal sprzedany w stanie "niechodzacym". Mialem okazje uczestniczyc w remoncie silnika i dyfra, przy okazji stwierdzilem ze materialy z ktorych wykonano "nowe" czesci zamienne lezaly blizej masla niz stali i wymagaly duzej uwagi zeby nie zniszczyc ich w trakcie skladania. I byl to Dniepr chyba MT10 przyslany do Kanady w poczatkach lat 80 tych.

Tak ze mam swoje zdanie oparte na konkretnym doswiadczeniu i nie sadze zebym je zmienil.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez przychylam sie do zdania Adama, jezeli chcesz jezdzic zaloz najszersza mozliwa opone bez przerabiania napedu. Jezeli juz bardzo chcesz to zacznij od zmiany serducha i skrzyni na BMW z walkiem i dyfrem, dopiero wowczas mysl o przerobkach o ile bedziesz na nie maial jeszcze szelesty....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...