Gothcrust Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Witam. Szersza opona niż 170 jest wg mnie bez sensu, więcej będzie po prostu spowalniac motocykl (dobrze myślę?). W końcu to tylko dopracowany Dniepr.Jednak i tak taka 170 to kawał gumy, i zastanawiam się jak by to upchnąc. Decyzję o budowie nowej ramy podjąłem już dawno, będzie to rama sztywna. Umożliwi mi to zastosowanie rozwiązania podejrzanego na ruskich stronach. Przesunięcie silnika w prawą stronę nie wchodzi w rachubę, zaburzyłoby to prowadzenie motocykla. Tak więc jedynym rozwiązniem jest zbudowanie przełożenia, które przesunie wał kardana w stosunku do pierwotnego umiejscowienia o wymaganą liczbę cm. Oto to rozwiązanie : _____________ [ ] I----ORYG.KARDAN ---[ SILNIK I I [_____________] KOŁO -------------------I * * Przeniesienie wg mnie za pomocą wałka , nie za pomocą łańcucha czy pasów zębatych. [ Dopisane: 30-01-2006, 18:15 ]Oj nie wyszło..... :oops: Chodzi o to - wałek skrócony wychodzący z silnika pod kątem prostym połączony z wałkiem wstawionym, a ten z wałkiem łączącym się z tylnim kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Kardan żadnego wału nie wymyślił. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Kardan żadnego wału nie wymyśliłPrawda panowie, prawda...Chodzi o to - wałek skrócony wychodzący z silnika pod kątem prostym połączony z wałkiem wstawionym, a ten z wałkiem łączącym się z tylnim kołem.To wychodzą ci teraz trzy wałki ??? Wyjaśnij to może trochę bardziej obrazowo.... A czym chcesz je połączyć, bo nie kumam....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 http://www.sanatorium-krasnobrod.pl/www/ga...galerie2/36.jpgmoże tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 http://www.sanatorium-krasnobrod.pl/www/galerie2/36.jpg Dokładnie o to mi chodzi, tylko za pomocą wałka. [ Dopisane: 31-01-2006, 01:14 ]Odpada wóczas problem z napinaczem łańcucha (którego ten, z....y w gruńcie żeczy motocykl, nie ma). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Drogi Gothcrust - to jest kompletna mechaniczna bzdura.Pierwsza - wstawianie grubszej opony, druga - robienie tego mechanizmu napedowego. Uwierz mi na slowo :D Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Mimo iz twoje posty zawsze tchną wiedzą i spokojem - pozwolę sobie nie uwierzyc :D . wstawianie grubszej oponyCóż w tym bzdurnego?robienie tego mechanizmu napedowego.A możesz mi wyłuszczyc dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Grubsza opona z tylu utrudni tylko skladanie sie w zakret, co i tak staje sie problemem po zalozeniu dluzszego przodu - jak gdyby podwojnie poprawiasz stabilnosc moto w jezdzie na wprost, ale rowniez podwojnie utrudniasz skladanie w zakrety.Przerobka walu napedowego w sposob pokazany na zdjeciu i z uzyciem walka bedzie albo bardzo kosztowna ( jezeli ma byc dobrze zrobiona ) bo wymaga kol zebatych stozkowych, takich jakie stosowane sa w napedzie walka rozrzadu tkzw walkiem krolewskim i rozwiazania ukladu smarowania do nich, albo przy zastosowaniu polsrodkow jak zastosowany na zdjeciu lancuch bedzie powodowalo duze luzy w przeniesieniu napedu co jest bardzo nieprzyjemne w momentach odjecie i pozniej dodanie gazu i nie bedzie miec odpowiedniej wytrzymalosci.Ja bym po prostu uzyl najgrubszej mozliwej opony bez ruszania czegokolwiek w ukladzie przeniesienia napedu ( ktory i tak nie jest najmocniejszy ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Dokładnie o to mi chodzi, tylko za pomocą wałka. A jak ten walek bedzie zamocowany ? :D Aby cos takiego zrobic musialbys stworzyc cala przekladnie (obudowe, walek, dwie pary kol zebatych stozkowych, odpowiednie ulozyskowanie) - wiesz ile takie cos moze kosztowac ? A pozatym musialbys miec miejsce w ramie na zamontowanie tego, badz tez przerobic skrzynie i zespolic z ta przekladnia. Nalezaloby przeliczyc te kola zebate i wtedy okaze sie mniej wiecej jakich rozmiarow bedzie ta przekladnia. Ale samo wykonanie tego bedzie ciebie kosztowac tyle 8O , nie wspominajac juz o tym ze dodatkowa przekladnia to dodatkowe staty mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 a sercem owego tworu ma byc silnik dniepra :roll: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Szeroka opona, o ile bedzie miala odpowiednio wysoki profil nie utrudni składania w zakręty. Nie mówie o jakiejś typowo czoperowej oponie, ale np. o D208. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Bardzo proszę mnie tu szanowni państwo nie rozmieszac krytykowaniem rozmiaru opony, bo sa dragi na 300 i jeżdżą. :D Natomiast co do przekłądni. Nie będzie mnie to wiele kosztowac, tyle co koszt materiałów. O wiele bardziej martwi mnie utrata mocy w tym niewyżyłowanym silniku (kazdy konik się liczy) Oczywiscie łańcuch, jak na zdjęciu, odpada. Wstawic jak najszerszą oponę - w moim Dnieprze to 130...I tak trze o wałek. Miernie po prostu. Musi byc wieksza. Jak inaczej można to rozwiązac? Może puścic jakoś wałek bokiem, na skos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 Natomiast co do przekłądni. Nie będzie mnie to wiele kosztowac, tyle co koszt materiałów. O wiele bardziej martwi mnie utrata mocy w tym niewyżyłowanym silniku (kazdy konik się liczy) Oczywiscie łańcuch, jak na zdjęciu, odpada. OK ktos Ci dorobi to wszystko za free. Tyle ze trzeba to najpierw policzyc, zrobic jakies rysunki :D A to nie jest takie latwe jak piernac w kij i zrobic parasol. Co do walka pod katem to zalezy ile stopni bedzie mial ten kat, pod jakim katem beda pracowaly przeguby? parametr ten musi byc w granicach dopuszczalnych dla danego zestawu przegubow (im wiekszy kat tym szybciej zuzyja sie przeguby) No i rama nie moze przeszkadzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 31 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 a pierdnięciem w kij łatwo jest zrobic parasol :D ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2006 A wracajac do przekladni zebatej to ja bym zamiast tej "podwojnie" stozkowej zastosowal zwykla przekladnie czolowa z kolami walcowymi (najlepiej o zebach srubowych). Nie wiem jakie tam potrzebujesz "odsuniecie" ale musiala to by byc przekladnia o trzech kolach - aby kierunek obrotow byl taki sam na we jak i na wy, tzn walek glowny ze skrzyni polaczony z pierwszym kolem zebatym, pozniej kolo posrednie i kolo wyjsciowe polaczone z przegubem walu napedowego. Calos oczywiscie ulozyskowana i zamknieta w pieknej obudowie :DTo tylko takie teoretyczne rozwazania.A sprawnosc takiej przekladni to okolo 0,97 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.