gossy Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 CzescDzisiaj po 2 tygodniach odwiedzilem moje Viaderko (garaz blaszak, zimny ale suchy) i znowu znalazlem mala plamke plynu chlodz pod moto.Rozkrecilem polowe oslon i nie znalazlem zadnych wyciekow (tzn organoleptycznie obmacalem chlodnice, krocce i przewody gumowe). Uruchomilem silnik, zagrzalem go porzadnie az do zalaczenia sie wentylatora i ... nic, sucho bez wyciekow. Profilaktycznie podokrecalem opaski na wezach i co dalej ?? Mieliscie juz taki przypadek ?? Czy jest mozliwe ze wysoka ujemna temperatura powoduje jakies nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia???Aha - powtorzylo sie to juz drugi raz i tylko podczas zimowania, w sezonie jest OK, nie ma wyciekow, plynu nie dolewam. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 może się skropliły jakieś opary w zbiorniczku wyrównawczym i przy niskiej temperaturze przez odpowietrznik poleciałyco prawda płyn nie powinien parować, ale zawsze jest w nim woda i moze sie wytrącić przy mroziejak to jest mała plama, to nie ma co się przejmować, gorzej jak będzie zalana podłoga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gossy Opublikowano 29 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Plama jest mala - kolor taki jak plyn (lekko zielony), poziom w zbiorniczku wyrownawczym bez zmian. Edit 18.55 ----->Sprawdzone 4 godziny pozniej - jest sucho, czyli jest wyciek jak temperatura jest bardzo niska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Nie wiem w jakich warunkach stoii moto (chodzi o temp.) W aucie podczas morzów -25 do -30st.C w auacie pociekło mi z łączy chłodnicy. Teraz jak sie ociepliło jest oki. Prawdobodobnie na skutek silnego mrozu materiał się ścisnął i powstały małe szczeliny przez które nastąpił wyciek. To tylko moje domysły, ale może trafne.Poza tym jak masz mały wyciek, to na ciepłym silniku ciężko zlokalizowć, gdyż płyn od razy odparowuje/wysycha. Proponuję dłużej poobsrewować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 moze juz uszczlki pompy wody siadaja zobacz pod pompe wody powinna na jej spodzie byc mala dziurka zobacz czy to z niej nie cieknie Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gossy Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 No to dlaczego nie leci jak jest cieplo???? Pompa wody i uszczelki sa OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Bez paniki. Zawsze powtarzam że nie powinno się do płynu chłodzącego dolewać wody mimo że na opakowaniu producent tak zaleca.Tylko koncentrat. Jest możliwe że po zakończonej trasie skropliła się woda w przewodzie odpowietrzenia zbiorniczka. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 a co jak producent moto zaleca mieszanke 50/50% ?? lac czysty koncentrat czy mieszac z woda :?: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 Cena płynu nie powala na kolana i ja nigdy nie dolewam wody.A druga sprawa to woda wodzie nierówna.Jak koniecznie ktoś chce długo jezdzić to może dolewać wodę destylowaną, odmineralizowaną możliwą do kupienia w aptekach po ponad 20 zeta za litr. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 12 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2006 A nie jest przypadkiem tak, że mieszanka wody z płynem lepiej odprowadza ciepło? Miałem problem z chłodzeniem CBR i po rozwodnieniu płynu (destylką oczywiście) temperatura w moim mniemaniu spadła.:roll: Chłodzenie znacznie poprawiło się dopiero po wymontowaniu chłodnicy i wypłukani ok 2kg insektów spomiędzy blaszek... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jumbojack Opublikowano 22 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2006 Cena płynu nie powala na kolana i ja nigdy nie dolewam wody. A tak przy okazji - co jaki czas/przebieg należy wymienić płyn chłodzący?Ja nie wymieniałem płynu od kupna sprzęta w 2003 roku (nowe moto). W tej chwili mam przejechane 27000 km. W Instrukcji jest napisane, że wymieniać co 2 lata.Doradź, co sądzisz. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Tak jak napisali w serwisówce co 24 miesiące należy wymienić płyn chłodzący i płyn hamulcowy.Temat drugi odpada bo płyn wymieniam w serwisie podczas każdej wymiany klocków hamulcowych.Po pewnym czasie przegrzany płyn traci swoje własności odporności na zamarzanie ale najgorsze jest że wydzielają sie lub wytrącają kryształki podobne do ziaren piasku i krążąc w obiegu mogą uszkodzić reperaturę pompy wody. Bardzo częsty przypadek w KAWASAKI serii GPZ lub Hondzie CX500. [ Dopisane: 23-02-2006, 11:07 ]ps. w tym drugim przypadku pompa jest naprawialna bo w GPZ całość do wymiany. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Nie wiem Piotrze o jakiej wodzie za 20 zł mówisz 8) . Demineralizowana (a o to chodzi, by się nie odkładał kamień, rdza itp) kosztuje kilka złotych za 5 litrów. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Jedyną dobrze odmineralizowaną wodę można kupić w aptece a ona kosztuje ok. 20 zeta za litr.Te wszystkie tzw. wody destylowane to kranówa a jak nie wierzycie to można zrobić test wody na twardość i przekonać się ile syfu w niej jest. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 http://www.wodadest.com.pl/o_wodzie.php Nie wiem czy warto jest zaczynać dyskusję, ale tutaj jest trochę napisane o procesach oczyszczania wody itp. Jak dla mnie taka "kranówa" za kilka zł, jest wystarczająca do chłodnic, nikt nie będzie z niej zastrzyków robił. http://www.organika.com.pl/motoryz/autok/demi.html A jak ktoś ma wątpliwości, zawsze można kupić płyn gotowy do zalania (zawierający wodę, tylko nie ma wtedy probemu jaką :-)). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.