Skocz do zawartości

Siakis wyciek :(


gossy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Dzisiaj po 2 tygodniach odwiedzilem moje Viaderko (garaz blaszak, zimny ale suchy) i znowu znalazlem mala plamke plynu chlodz pod moto.

Rozkrecilem polowe oslon i nie znalazlem zadnych wyciekow (tzn organoleptycznie obmacalem chlodnice, krocce i przewody gumowe). Uruchomilem silnik, zagrzalem go porzadnie az do zalaczenia sie wentylatora i ... nic, sucho bez wyciekow. Profilaktycznie podokrecalem opaski na wezach i co dalej ?? Mieliscie juz taki przypadek ?? Czy jest mozliwe ze wysoka ujemna temperatura powoduje jakies nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia???

Aha - powtorzylo sie to juz drugi raz i tylko podczas zimowania, w sezonie jest OK, nie ma wyciekow, plynu nie dolewam.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się skropliły jakieś opary w zbiorniczku wyrównawczym i przy niskiej temperaturze przez odpowietrznik poleciały

co prawda płyn nie powinien parować, ale zawsze jest w nim woda i moze sie wytrącić przy mrozie

jak to jest mała plama, to nie ma co się przejmować, gorzej jak będzie zalana podłoga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakich warunkach stoii moto (chodzi o temp.) W aucie podczas morzów -25 do -30st.C w auacie pociekło mi z łączy chłodnicy. Teraz jak sie ociepliło jest oki. Prawdobodobnie na skutek silnego mrozu materiał się ścisnął i powstały małe szczeliny przez które nastąpił wyciek. To tylko moje domysły, ale może trafne.

Poza tym jak masz mały wyciek, to na ciepłym silniku ciężko zlokalizowć, gdyż płyn od razy odparowuje/wysycha. Proponuję dłużej poobsrewować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze juz uszczlki pompy wody siadaja zobacz pod pompe wody powinna na jej spodzie byc mala dziurka zobacz czy to z niej nie cieknie

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paniki. Zawsze powtarzam że nie powinno się do płynu chłodzącego dolewać wody mimo że na opakowaniu producent tak zaleca.

Tylko koncentrat. Jest możliwe że po zakończonej trasie skropliła się woda w przewodzie odpowietrzenia zbiorniczka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jak producent moto zaleca mieszanke 50/50% ?? lac czysty koncentrat czy mieszac z woda :?:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena płynu nie powala na kolana i ja nigdy nie dolewam wody.

A druga sprawa to woda wodzie nierówna.

Jak koniecznie ktoś chce długo jezdzić to może dolewać wodę destylowaną, odmineralizowaną możliwą do kupienia w aptekach po ponad 20 zeta za litr.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A nie jest przypadkiem tak, że mieszanka wody z płynem lepiej odprowadza ciepło? Miałem problem z chłodzeniem CBR i po rozwodnieniu płynu (destylką oczywiście) temperatura w moim mniemaniu spadła.:roll: Chłodzenie znacznie poprawiło się dopiero po wymontowaniu chłodnicy i wypłukani ok 2kg insektów spomiędzy blaszek... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cena płynu nie powala na kolana i ja nigdy nie dolewam wody.

 

A tak przy okazji - co jaki czas/przebieg należy wymienić płyn chłodzący?

Ja nie wymieniałem płynu od kupna sprzęta w 2003 roku (nowe moto). W tej chwili mam przejechane 27000 km. W Instrukcji jest napisane, że wymieniać co 2 lata.

Doradź, co sądzisz.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisali w serwisówce co 24 miesiące należy wymienić płyn chłodzący i płyn hamulcowy.

Temat drugi odpada bo płyn wymieniam w serwisie podczas każdej wymiany klocków hamulcowych.

Po pewnym czasie przegrzany płyn traci swoje własności odporności na zamarzanie ale najgorsze jest że wydzielają sie lub wytrącają kryształki podobne do ziaren piasku i krążąc w obiegu mogą uszkodzić reperaturę pompy wody. Bardzo częsty przypadek w KAWASAKI serii GPZ lub Hondzie CX500.

 

[ Dopisane: 23-02-2006, 11:07 ]

ps. w tym drugim przypadku pompa jest naprawialna bo w GPZ całość do wymiany.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną dobrze odmineralizowaną wodę można kupić w aptece a ona kosztuje ok. 20 zeta za litr.

Te wszystkie tzw. wody destylowane to kranówa a jak nie wierzycie to można zrobić test wody na twardość i przekonać się ile syfu w niej jest.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.wodadest.com.pl/o_wodzie.php

 

Nie wiem czy warto jest zaczynać dyskusję, ale tutaj jest trochę napisane o procesach oczyszczania wody itp. Jak dla mnie taka "kranówa" za kilka zł, jest wystarczająca do chłodnic, nikt nie będzie z niej zastrzyków robił.

 

http://www.organika.com.pl/motoryz/autok/demi.html

 

A jak ktoś ma wątpliwości, zawsze można kupić płyn gotowy do zalania (zawierający wodę, tylko nie ma wtedy probemu jaką :-)).

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...