darekk1200lt Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 posiadam bmw k 1200 lt i mam problem jaki nalac olej do silnika (smarowanie skrzyni biegow osobne) czy syntetyk czy mineral w BMW mowia ze mineral jest wystarczajaco dobry w takim razie po co prodzukuje sie i zaleca syntetyki??? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Syntetyki są o tyle lepsze że lepiej się sprawują w większym zakresie temperatur a poza tym dłużej trzymają swoje pierwotne parametry no i większość ma lepsze właściwości myjące.Skoro jest to nowy motocykl to lałbym syntetyka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Jeśli masz nowe lub o niskim przebiegu BMW (niski tzn poniżej 100 - 150 tys. km) stosuj pełen syntetyk. Chyba że nie jesteś pierwszym jego właścicielem, to wtedy zorientuj się na czym poprzednik jeździł. Jeśli jest to niemożliwe zacznij od semisyntetyka. Podaj szczegóły moto... przebieg stan silnika itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Ja do swojego R1100R zalewam syntetycznego Arala 5W-40 lub 10W-50 (nie pamiętam - uwiąd starczy :buttrock: ) Kupiłem go, kiedy miał przebieg 29 000 km, w tej chwili ma 43 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 A pamiętasz Michał, jak w sytuacji kryzysowej na wyjeździe dostał pół litra syntetycznego Lotosa? I też nic się nie stało, bo niby co miało by się stać od dobrego oleju. Dawaj śmiało syntetyka :-). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 pewnie ,ze nic sie nie stanie bo czy jest to Lotos czy jakis lepszy olej to przeciez Lotos tez spelnia normy i specyfikacje tyle tylko ,ze sa pewne widelki i oleje lepszych marek maja poprostu lepsze parametry co nie znaczy jednak,ze jakis Lotos strasznie odbiega jakosciowo. Teraz sa to zblizone wartosci.POZDRAWIAM [ Dopisane: 11-01-2006, 15:36 ]:buttrock: :D :D :buttrock: :buttrock: :buttrock: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Pawel, BMW bywają wrażliwe na oleum. Ja się dużo nakombinowałem zanim trafiłem dobry olej do MOJEGO silnika, czyli BOXER 4V. Przeszedłem przez syntetyki, semisyntetyki i minerały. Najlepszy jest dla mojego silnika (podkreślam mojego) semisyntetyk 15W50. Na pełnym syntetyku letko głośno klekotał rozrząd (a był dobrze wyregulowany), na minerale (oryginał BMW produkcja Castrol, 20W50) cisza była, tylko że jak później zmieniłem na semisyntetyka, to Becia odpalała łatwiej, i sprawiała wrażenie mientkszej i letszej pracy (mam ją od XI 2000 r, to i ją trochę znam).Sumując, trzeba próbować który olej dla danego silnika jest lepsiejszy. Bo to że oliwa jest minerał, semisyntetyk czy full syntetyk to nie znaczy że jest gorsza czy lepsza. Problem jest czy dany silnik woli dany rodzaj oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 a ja sie podepne pod temata co wlac do KLR 650 z 88 teraz mam polsyntetyk 10W40 zuzycie oleju jest rozne srednio 600ml na 1000 km czasem i wiecej, zalac olej mineralny i gesciejszy :?: czy zostawic jak jest :?: bedzie to olej Motula tylko teraz jaki bo typow jest duzo :roll: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pac1man Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 zalezy ile masz przebiegu tym swoim moto jak juz szafa zagrala ponad 70tys myslalbym o mieralce 15w40.Castrol to chyba najlepszy olej motocyklowy jest wedlug mnie w samochodach tez sie generalnie go leje a to cos znaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 zalezy ile masz przebiegu tym swoim moto jak juz szafa zagrala ponad 70tys myslalbym o mieralce 15w40.Castrol to chyba najlepszy olej motocyklowy jest wedlug mnie w samochodach tez sie generalnie go leje a to cos znaczy. heh stweirdzenia 'przebieg= mineralny' przestałem byc taki pewien jesli chodzi o moto... pare dni temu w serwisie suzuki, zapytałem czy rzeczywiście muszę lać juz mineralny po 13latach i 60k km... powiedział mi mechanik,ze to nei samochód- silniki moto podobno nie wykazują takiego zuzycia,wiec śmiało mozna lać syntetyki...dla porównania rzekł,ze gdyby to była beczka z 76... to jasne ze minerał,ale moto... też interesuje mnie stwierdzenie : WYSTARCZAJĄCO DOBRY... nie chcę lać - wystarczająco- chcę lac taki, który NAJLEPIEJ zabezpieczy mi silnik... (marudzę?) w innym temacie doczytałem się,ze ludzie leją oleje o inych parametrach i jest ok... to czemu producent sugeruje taki a nie inny?(nie zalezy mu na trwałości? )... w serwisówce mogłoby pisac: WYSTARCZY np 10w40,ale NAJLEPSZY 20W50... no i też inne pytanie się pojawia: czy mechanik-tak jak np dentysta- nie mając interesu w tym,zeby sprzęty chodziły bezawaryjnie(w końcu traci klientów), może doradzać źle- lub po prostu gorzej ...<teorie spisku :)> pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Witam - jesli chodzi o mechanikow w SERWISACH - ( bez obrazy ) ale ja im nie wierze!!! Mialem takie tam rozne przejscia...A co moge powiedziec na Twoj temat: jezeli silniczek nie jest zbyt mocno zuzyty to mozna zalewac syntetyczny - albo zeby bylo bezpieczniej polsyntetyczny - ale musisz sprawdzic co poleca producent do motocykla z tego roku bo spotkalem sie z opisami,ze nawet do nowego moto z lat dawniejszych zalecano mineralne oleje bo wczesniej takie stosowano i konstrukcja silnika do takich jest przystosowana!( sprawdz to koniecznie ) bo to,ze syntetyczne oleje sa lepsze to nie znaczy,ze do twojego moto jest taki zalecany - a i pamietaj bierz poprawke na mechanikow z serwisow bo czesto potrafia tylko wymienic olej itp a jesli juz cos sie zepsuje to kaza wymieniac pol silnika - tak jest najprosciej... najdrozej ale nie zawsze najlepiej! Oczywiscie nie wszyscy mechanicy w serwisach to partacze - sa tez DOBRZY Fachowcy.POZDRAWIAM i przepraszam jesli kogos urazilem moja wypowiedzia ale ja mialem przejscia w serwisie Yamahy w Lodzi i Radomiu... :idea: [ Dopisane: 17-01-2006, 18:20 ]Ps. nigdy nie oddajcie swojej Yamaszki do serwisu w LODZ - to sa prawdziwi partacze!!!Dziwie sie,ze Yamaha POLSKA z Warszawki nie odbierze im autoryzacji :roll: POZDRAWIAM WSZYSTKICH milosnikow MOTO :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 no dobra mopja kawa ma przebieg ogolny blizej nieznany licznikowo 40 .000 .Ale 10.000 tys Km temu remontowalem góre tuleja cylindra ,pierscionki, tlok zostal ten sam nominal, uszczelniacze zaworowe ,dotarcie zaworow w gniazdach KLR lubi olej teraz mam 10W40 polsyntetyk zuzycie zazelzne od nakrecania manety srednio 600 ml/1000 czasem mniej czasem wiecej mam mozliwosc zalania olejem do konserw full syntetik 5W40 Castrola do konserw olej z najwyzszej poly klopot ze olej zdeka zadki i full syntetik a nagaru pewnie juz sie troszke osadzilo po tych 10.000 wiec zastanawiam sie co wlac jakies porady :?: obstawiam na 15W40 lub 20W40 polsyntetyka albo minerala.Wedlug manuala mge zalewac olejami SAE 10W40 , 20W40 ,10W50 20W50 najbardziej uniwersalny to 10W40 i 20W40 bo mozna uzywac od -10 do +40 +50 pozostale juz nie sa tak "elastyczne " Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 do nowego moto z lat dawniejszych zalecano mineralne oleje bo wczesniej takie stosowano i konstrukcja silnika do takich jest przystosowana!( sprawdz to koniecznie ) bo to,ze syntetyczne oleje sa lepsze to nie znaczy,ze do twojego moto jest taki zalecany - Ale olej syntetyczny to nie są jakieś cuda-jak masz zalecany np.mineral 20W40 to czemu np.nie miał bym wlać syntetyka 15W50??Syntetyk dłużej zachowuje swoje pierwotne parametry,mniej odparowuje,większosć ma troche więcej dodatków myjących.Jak lepkośc w miare odpowiada,klasa jakości to nie wiem czemu niby do nowego silnika miałby być lepszy mineralny(poza ceną). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekk1200lt Opublikowano 17 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 mam przejechane 14 (czternascie) tysiecy kilometrow i chce zastosowac castrol rs 10 w 60 i mysle ze bedzie dobrzepozdrawiam wszystkich motocyklistow i motocyklistki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 17 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2006 Ja wiem że jak moto ma przebieg powyżej 70-60 tys. trzeba przejśc na olej mineralny 20 W-50 lub podobny. Oczywiściemusi to być typowy olej motocyklowy,tam gdzie ten sam olejsmaruje silnik ,skrzynkę i sprzegło.W większości jak do moto odużym przebiegu leje się olej 5W lub 10W to może się rozszczelnić silnik i to mocno,a nie daj Boże podczas jazdy sie to stanie to wtedy wiadomo.Jak mamy do czynienia z silnikiem z hydrauliczną samoregulacją zaworów to wtedy nie można lać minerała.Trzeba lać 5W lub 10W no i pilnować kontrolki ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.