Skocz do zawartości

polerka glowicy i tloka czy to cos daje???


api
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wypolerowanie nic Ci nie da, z tego co słyszałem powierzchnia tłoka specjalnie u góry jest karbowata aby lepiej odprowadzać ciepło.

Pozatym na tłoku i głowicy podczas spalania osadza się nagar, więc poleroanie ma mały sęs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypolerowanie nic Ci nie da, z tego co słyszałem powierzchnia tłoka specjalnie u góry jest karbowata aby lepiej odprowadzać ciepło.

Pozatym na tłoku i głowicy podczas spalania osadza się nagar, więc poleroanie ma mały sęs.

 

Nie tędy droga - owszem bardziej chropowanta powierzchnia przejmuje więcej ciepła ale dzieki temu wiecej ciepła odbieramy z procesu spalania czyli mniej energii przekłada się na energię mechaniczną - efekt niższa sprawność i większe nagrzewanie elementów silnika - i jedno i drugie nie jest korzystne. Tak więc polerka jak najbardziej wpływa korzystnie na pracę silnika ale zmiany są tak minimalne, że prawdopodobnie ich nie odczujesz. Ponadto nagar nie "chwyta" tak szybko gładkiej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co slyszalem wypolerowana na tzw lustro powierzchnia glowicy i strony wewnetrznej tloka spowoduje to iz wiecej mieszanki zostanie spalonej i co zaowocuje lepsza dynamika?!

 

Polerowane i korygowane kanały dolotowe owocują lepszym napełnieniem cylindra i taką korzyscią jaką napisałeś. Polerowanie głowicy i denka tłoka nie ma wpływu na ilość spalonej mieszanki - no może z wyjatkiem chwili tuż po rozruchu kiedy to paliwo może się częściowo skraplać na chropowatych zimnych elementach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerowanie denka tłoka zmniejsza osadzanie się nagaru, ponadto element wypolerowany ma mniejszą powierzchnię niż chropowaty. Zatem mniejsze jest oddawanie ciepła do tłoka i głowicy, zatem wieksza sprawność silnika. Tłok powinien odbierać jak najmniej ciepła od spalanej mieszanki, tak samo jak głowica. O ile w dwusuwie polerka komory spalania trwa kilka chwil, o tyle w czterosuwie jest pracochłonna. W warsztacie Jacka Chojnackiego w Nadarzynie, gdzie rasuje się i przerabia silniki do sportu, polerują.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy powoduje lepsze napełnianie komory spalania. Samą obróbką mocy znacząco się nie powiększy, ale poprawi sie kultura pracy i przebiegi krzywej mocy i momentu. Mówię tu o silnikach samochodowych, gdzie jest spory margines poprawy.

W silnikach motocyklowych nie wiem czy mozna coś poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...