api Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Czy wypolerowanie glowicy i tloka daje lepsze osiagi? Slyszalem na ten temat mieszane opinie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Wypolerowanie nic Ci nie da, z tego co słyszałem powierzchnia tłoka specjalnie u góry jest karbowata aby lepiej odprowadzać ciepło.Pozatym na tłoku i głowicy podczas spalania osadza się nagar, więc poleroanie ma mały sęs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Wypolerowanie nic Ci nie da, z tego co słyszałem powierzchnia tłoka specjalnie u góry jest karbowata aby lepiej odprowadzać ciepło.Pozatym na tłoku i głowicy podczas spalania osadza się nagar, więc poleroanie ma mały sęs. Nie tędy droga - owszem bardziej chropowanta powierzchnia przejmuje więcej ciepła ale dzieki temu wiecej ciepła odbieramy z procesu spalania czyli mniej energii przekłada się na energię mechaniczną - efekt niższa sprawność i większe nagrzewanie elementów silnika - i jedno i drugie nie jest korzystne. Tak więc polerka jak najbardziej wpływa korzystnie na pracę silnika ale zmiany są tak minimalne, że prawdopodobnie ich nie odczujesz. Ponadto nagar nie "chwyta" tak szybko gładkiej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
api Opublikowano 10 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 z tego co slyszalem wypolerowana na tzw lustro powierzchnia glowicy i strony wewnetrznej tloka spowoduje to iz wiecej mieszanki zostanie spalonej i co zaowocuje lepsza dynamika?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 z tego co slyszalem wypolerowana na tzw lustro powierzchnia glowicy i strony wewnetrznej tloka spowoduje to iz wiecej mieszanki zostanie spalonej i co zaowocuje lepsza dynamika?! Polerowane i korygowane kanały dolotowe owocują lepszym napełnieniem cylindra i taką korzyscią jaką napisałeś. Polerowanie głowicy i denka tłoka nie ma wpływu na ilość spalonej mieszanki - no może z wyjatkiem chwili tuż po rozruchu kiedy to paliwo może się częściowo skraplać na chropowatych zimnych elementach silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Polerowanie denka tłoka zmniejsza osadzanie się nagaru, ponadto element wypolerowany ma mniejszą powierzchnię niż chropowaty. Zatem mniejsze jest oddawanie ciepła do tłoka i głowicy, zatem wieksza sprawność silnika. Tłok powinien odbierać jak najmniej ciepła od spalanej mieszanki, tak samo jak głowica. O ile w dwusuwie polerka komory spalania trwa kilka chwil, o tyle w czterosuwie jest pracochłonna. W warsztacie Jacka Chojnackiego w Nadarzynie, gdzie rasuje się i przerabia silniki do sportu, polerują. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Polerowanie kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy powoduje lepsze napełnianie komory spalania. Samą obróbką mocy znacząco się nie powiększy, ale poprawi sie kultura pracy i przebiegi krzywej mocy i momentu. Mówię tu o silnikach samochodowych, gdzie jest spory margines poprawy. W silnikach motocyklowych nie wiem czy mozna coś poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 W silnikach motocyklowych nie wiem czy mozna coś poprawić. Zalezy od silnika. Junak napewno na takim zabiegu zyska (plus korekta kształtu kanałów) a GSXR 1000K4 raczej niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Na pewno pomoze ale wlascicielowi junaka, jego samopoczuciu i psychice...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
api Opublikowano 11 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 wiec teraz ostatnie pytanie: jestem posiadaczem suzuki ts z silnikiem mninarelli AM 4 50ccm-mam polerowac czy nie!? :?: Odrazu z gory z pomoc dziekuje! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Dużo roboty nie masz... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Poleruj co Ci szkodzi do wiosny zdążysz tylko nic po drodze nie zepsuj i będzie GIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Ja w zeszłym sezonie wypolerowałem głowicę i wszystkie kanały, oraz okno wydechowe. Poprawiła się moc w górnym zakresie obrotów no i na pewno nagar sie nie osadzi na głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Ja podczas remontu walnąłem sobie polerke głowicy. Zmian nie odczułem (wiadome w tego typu silnikach) ale jak coś to się wszystkim chwalę... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 W aucie mam delikatnie obrobioną głowicę. Poprawiła sie kultura pracy, no i hamownia pokazała nieznaczny wzrost :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.