Skocz do zawartości

polerka glowicy i tloka czy to cos daje???


api
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Junakiem zrobiłem bez problemów 60.000km w czasach gdy benzynę kupowało się od kierowców ZIŁów po 1 zł. za litr a ja dostawałem w szkole stypendium 650zeta miesięcznie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm... no fajnie tylko co to ma wspólnego z tematem

A to że Kobra musiał tuningować Junaka aby rozwinął 120 i zrobił nim aż 20.000km.

Nikt mu jednak nie powiedział że bezwzględny rekord prędkości w Polsce nadal należy do Junaka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rekordy w PRL-u trzeba traktować lużno. Junaczek rekordzista miał mocno ztjuningowany :D wydech, zamiast tłumika megafon, wyselekcjonowany z taśmy montażowej silnik i piękną obudowę, wyklepaną jednym młotkiem z jednego arkusza blachy. Tak jak DF rekordzista tak i Junak miał kilka swoich klonów aby nie zawstydzić władzy przy okazji rozsypki medialnego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Piotrze, ale czy to aby nie byla delikatna przerobka robiona przez klub Budowlani z pojemnoscia 500 ccm i w dodatku byl to silnik o dluzszym skoku tloka ?

Chcialbym zobaczyc egzemplarz Junaka 350, ktory daje na hamowni obiecywane w instrukcji 19 KM i szybkosc max 125 km/h.

I to nie na oryginalnym liczniku, gdzie jak napisal PGR linke mozna nasmarowac, ale naprawde.

Jak na razie nie bylo mi to dane, a troche juz na tym swiecie pozylem.

A polerka komory spalania i denka tloka glownie poprawia samopoczucie wlasciciela. Masa dobrej nikomu niepotrzebnej roboty.

Owszem poleruje sie korbowody w brytyjskich sprzetach uzywanych do wyscigow, jako ze zrobione sa z duralu i latwo sie urywaja.

Co do SR500 idacego 170 km/h - japonskie liczniki rownie ostro przeklamuja w gore jak junakowskie :D.

Uwierze jak zobacze ;)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to procentowo przekłamał o troche wiecej ale skoro wczensiej pokazywał ten sam licznik 145 a pozniej 168 to chyba jednak byla roznica w prędkości i to nie taka mała (chyba że przy okazji polerki zdążył się zepsuć W co jakoś dziwnie wątpie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem w trasę z 6 innymi motocyklami, japońskimi i włoskimi, wszystkie pokazywały ok.165km/h, to chyba za duży zbieg okoliczności? No chyba że wszystkie liczniki mają optymistyczne wskazania...?

 

A to że Kobra musiał tuningować Junaka aby rozwinął 120 i zrobił nim aż 20.000km

 

Nie rozwinął, a niejednokrotnie trzymał taką prędkość swobodnie całą 300km trasę jeżdżąc z innymi japoniami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim wieku powinienes wiedziec ze wszystkie sa optymistyczne.

Czym wyzsza szybkosc tym wieksze przeklamania, dochodzace przy max szybkosciach do 20%.

A tak by the way ile ta wspaniala SR ma koni, 70 ?

Bo single 50 konne jada 160 ale ani deka wiecej. I z niezbyt ciezkim jezdzcem. Moja 50 konna BSA ( 650 / 2 cyl ) ma klopot zeby pojechac 160 dluzej niz kilka minut, no ale to juz taka charakterystyka silnika.

I motocykl wazy 170 kg, czyli nie jest jakos specjalnie ciezki - waga mniej wiecej junakowa.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK! Można kwestionować wskazania prędkościomierza, i nie mam zamiaru dyskutować, ale odbiegamy od tematu. Nikt nie zauważa, że przeróbka jednak pomogła. Ku mojej uciesze :twisted: ...miło było zaskakiwać tym starociem kierowców współczesnych maszynek.

Bo single 50 konne jada 160 ale ani deka wiecej

???Słyszałeś np o Yamaha SZR 660? Singielek 650ccm, 48 KM, V maks:186km/h :D Ale pewnie powiesz: no tak , na papierze...pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego konkretnie. Jak dekiel to poprawi samopoczucie, ale korekta i polerowanie kanałów to i owszem. Z tym że nie należy przesadzać ze ssącym. Napełnianie mieszanką ma charakter turbulentny, dobrze jest zmatowić na koniec. Polerowanie grzybków zaworów i wystających części prowadnic jest bardzo zalecane. I dobrze pasować uszczelki do otworów, często są przesunięte i chropowate wewnątrz. Te szczegóły są dlatego tak ważne bo mieszanka zasuwa z prędkościami niedostępnymi dla wielu samolotów. Jest to bardzo prosty sposób na tuning. Znalezienie dodatkowych 10-20% mocy w silniku nie jest żadnym problemem w domowych warunkach, ale to dopiero pierwszy krok......Potem sprzegło, skrzynia, opony, światła, hamulce.

 

[ Dopisane: 14-01-2006, 03:05 ]

Często sprzęty są po przejsciach, przy remoncie usuwam wszystkie zadziory w komorze spalania aby nie powstawały samozapłony, poleruję denko tłoka i komorę spalania. Po takim pakiecie /plus kanały i zawory/ silnik staje sie kapryśny tzn. jak nie zapali od razu to łatwo zalać. Dlatego osobiście przykładam dużą wagę do instalacji elektrycznej. Nie używam przypadkowych przewodów niskiego napięcia, wszystkie możliwe połączenia na sztywno, końcówki lutowane. Akumulator, cewka, aparat zapłonowy muszą być sprawne na 100%. Finał - nawet weteran pali od pierwszego kopnięcia. Czasem kaprysi ok. ale naprawdę rzadko. Kilka razy zostawiałem na parkingu gości na nowych sprzętach i jest to przyjemne uczucie i satysfakcja że warto porządnie wyremontować motocykl bo potem się JEŹDZI. Dobra idę spać.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerowanie powierzchni komory spalania oraz tłoka, zawsze coś daje. Ale ile ?

Ciężko wyczuć.

Samo w sobie być może nikłe procenty, ale jeżeli tłok odbiera mniej ciepła oraz głowica, mają one mniejszą temperaturę, a to daje nam możliwość zwiększenia stopnia sprężania bez narażenia się na spalanie detonacyjne.

Gładkie powierzchnie mają o wiele mniejsza absorpcje, i emisje promieniowania cieplnego.

Zgadnijcie , czemu w termosie wewnątrz jest lustro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...