wueska Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 oj przestańcie pieprzyć .. jeszcze niedostałem nie chromowanego pierscienia w sklepie... Sęk wtym ze chrom chromowi nie równy... zalezy jaki to chrom.. techniczny czy zwykły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 CZ cross rok produkcji 1972 dwa chromowane pierścienie. Ja tam nic dziwnego w tym nie widze. a Teraz kupne nowe pierscienie niby tez chromowane, po sezonie są wyłechtane jakby latały z 3 lata, takie to teraz chromy, naszczescie mam jeszcze parenascie zapasowych z dawnych lat :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 taki pierscień sie troche inaczej wykonuje;) Dawniej .. zeby było jak najtaniej chromowało sie pierscień żeliwny.. teraz sam pierścień wykonuje sie z plastycznego zeliwa i chromuje tylko powierzchnie robocza. Dlatego po wyjechaniu chromu pierścień leci w oczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 czeee Dawniej .. zeby było jak najtaniej chromowało sie pierscień żeliwny.. teraz sam pierścień wykonuje sie z plastycznego zeliwa i chromuje tylko powierzchnie robocza Chwilunia ... ja tu czegos nie kumam 8O Co to jest "plastyczne zeliwo"? I weno mi tak łopatologicznie wyjasnij jeszcze raz roznice pomiedzy tą dawniejsza technika wykonywania pierscieni a obecna ... bo nijak nie mogę skumac o co Ci chodzi . pozdrawiam herflik ps. ja np. nie widzialem zeby pierscien był chromowany inaczej jak na powierzni roboczej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 WSK 175 górny pierścień chromowany (oraz inne wiatry 2).MZ górny pierścień chromowany... nieiwem czym tu sie podniecac.. Ja sie nie podniecam chromowanymi pierscieniami, tylko iloscia bzdur jakie sa pisane w tym temacie. Najwyrazniej moderatorzy z Mechaniki nie zagladaja do dzialu 2 suwow i potem roznorakie legendy ida w swiat.Musze napisac do Pipcyka zeby to poczytal - dobry material do poduszki dla technologa i materialowca.O tym ze chrom jest miekki i plastyczny dowiedzialem sie pierwszy raz w zyciu, a zyje juz kilka lat na tym swiecie i choc technologie metali mialem jakies 36 lat temu to jeszcze niektore rzeczy z niej pamietam.Jednoczesnie dziekuje ural_zgora za zamieszczenie tabeli twardosci i opisu tego metalu - pozwolilo mi to znowu poczuc ze zyje w normalnym swiecie a nie w " krainie czarow".Kilka firm w US zajmuje sie obrobka tak egzotycznego metalu jak tytan - opowiadac ze w czasach glebokiego PRL taka firma jak SFM miala dostep czy mozliwosci obrobki tego metalu, to jest lepsza bajka niz ta o Krolewnie Sniezce. SFM mial podstawowa trudnosc z uzyskaniem rur stalowych do produkcji ram, ktore by nie pekaly pod wlasnym ciezarem, czy wibracjami silnika, o tytanie nie jestem pewien czy wiedzieli ze istnieje.Wrocmy na chwile do pierscieni chromowanych - to co piszesz o technologii ich wykonania wyraznie pokazuje ze myslimy o zupelnie roznych pierscieniach. Chromowanie zeliwa chromem technicznym to jest tak jak maly Jasio wyobraza sobie ze takie pierscienie powstaja, a moze jest to technologia polskich rzemieslnikow.Japonski pierscien "chromowany" - a lezy tu wlasnie przede mna jeden z silnika mego Suzuki jest po prostu ciety z rury stalowej z wysoka zawartoscia chromu.Wlasciwie po polsku powinien nazywac sie chromowy, a nie chromowany.Z tego rowniez wynika ze rura o wlasciwej ilosci tego metalu w stali powstaje w hucie - i w zakladzie wytwarzajacym pierscienie jest tylko cieta aby otrzymac pozadany ksztalt i grubosc. Pierscienie tego typu sa bardzo odporne - moje np po przchodzeniu ok 50 tys km w moim Suzuki dalej zachowaly wlasciwe luzy na zamkach, a wymienione zostaly przeze mnie wzwiazku z wymiana tlokow na WISECO - wieksza srednica i stopien sprezania.Jak to sie ma do polskich " chromowanych" pierscieni, ktore wytrzymuja pare tys km ???Oczywiste jest rowniez ze takich pierscieni nie moze wykonac polski rzemieslnik, bo skala jego produkcji jest o wiele za mala aby bylo go na cos takiego stac.To tyle w tym temacie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 plastyczne zeliwo... już wyjasniam.. porostu pierscień jest wykonany na żeliwie o mnieszej twardości.. zeczywiscie plastyczne zeliwo.. zabrzmiało troche głupio co do Adama.... to nas uświadomiłeś ... o co w tym wszystkim chodzi..skorozakończylismy jeden temat.. to teraz... pytanie czy warto kupowac taki pierścień... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Decyzja nalezy do Ciebie :notworthy: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 plastyczne zeliwo... już wyjasniam.. porostu pierscień jest wykonany na żeliwie o mnieszej twardości.. zeczywiscie plastyczne zeliwo.. zabrzmiało troche głupio co do Adama.... to nas uświadomiłeś ... o co w tym wszystkim chodzi..skorozakończylismy jeden temat.. to teraz... pytanie czy warto kupowac taki pierścień... Co do zeliwa plastycznego to nie slyszalem o takiej odmianie. Slyszalem natomiast o zeliwie perlitycznym i zapewme o to to sie rozchodzi. Z tego byly robione pierscienie do starszej generacji silnikow. A obecnie, tak jak Adam wszystkim bardzo dobrze wytlumaczyl, technologia poszla do przodu i robi sie ze stali z duza zawartoscia pirewiastkow stopowych (np chrom) tworzacych strukture bardzo odporna na scieranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 nie ... tłumacyzłem o co mi chodzi chodizło mi o żeliwo z małązawartoscia wegla.. (co tez jest kwestją sporną) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Slyszalem natomiast o zeliwie perlitycznym i zapewme o to to sie rozchodzi. Z tego byly robione pierscienie do starszej generacji silnikow.No właśnie , i takie pierścienie były stosowane oryginalnie w silnikach przeznaczonych dla seryjnej produkcji (oczywiście nie wysilonych typu wsk mz) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 nie ... tłumacyzłem o co mi chodzi chodizło mi o żeliwo z małązawartoscia wegla.. (co tez jest kwestją sporną) Jak bys mial sklad tego zeliwa "plastycznego", nie wiem z jakiejs ksiazki czy czegos (skad biezesz te informacje) to zapodaj, bo jestem ciekaw co to za zeliwo. :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 człowieku.. wex ty sie odemnie odczep... mówie ze sie pomyliłem... mówie ze złe określenie.. długo mnie jeszcze bedziesz beształ... chodziło mi o miękkie żeliwo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 to są ksiązki pod tytulem,,Nabij sobie posta " nie no looz dajcie mu spokuj kazdy sie czasem myli ja tez :notworthy::P:PCo do pierscieni to nie wiem ale jak moj starszy wymienial pierscienie w japonczyku chyba nawt w kawasce to go wyginalem w petelke i sie nie lamal ale nie wiem z czego byl zrobiony:P ale to tylko pierwszy a reszta juz normalnie sczelala:PMoim zdaniem to zalezy od silnika w jakich warunkach ma pracowac na jakich obrotach zalezy od marki np motocykla od roku produkcji tez:P :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 wueska nie unos sie tak. Jezeli by bylo wszystko jasno napisane to bym nie mial "glupich pytan". miekkie zeliwo :?: Ale dobra nic juz od Ciebie nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Może jeszcze coś dorzuce :mrgreen: nie ... tłumacyzłem o co mi chodzi chodizło mi o żeliwo z małązawartoscia wegla.. (co tez jest kwestją sporną) Wueska się pomylił i nie miejmy mu tego za złe, ale chyba wiem dlaczego.Bowiem ,gdy dodamy do stali (jako pierwiastek stopowy) więcej węgla , to jego granica plastyczności się wydłuży.Głównymi składnikami stali jest żelazo i węgiel (tak samo jak i żeliwa) . Stal zanim powstanie przed obróbką plastyczną jest staliwem. Żeliwo daje się dobrze obrabiać , tłumi drgania , zachowuje stabilność wymiarów , ale nie jest tak plastyczne jak stal.Istnieje kilka odmian żeliwa-ale rzadnego miękkiego czy plastycznego nie ma.Poprostu pomyłki się zdarzają, ale jak to się mówi człowiek uczy się na błędach. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.