Jump to content

Recommended Posts

Odnośnie punktu drugiego chciałem już polecać "Motocyklistę doskonałego", ale doczytałem do końca i wychodzi, że najnowsze wydanie "Prawa o Ruchu Drogowym" spełni Twoje wymagania ;) Łatwo znajdziesz za darmo w Internecie.

Lepiej czytać aktualne, bo to, że stare wydanie, może niestety wyjść w praktyce :/

 

A co do punktu pierwszego? Jaki naked / ścigacz byłby fajną zabawką? Przypominam - do 125ccm, podobają mi się Aprilki, Yamaszki i Hondziny ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy, ile PLN w kieszeni. Jestem identycznego wzrostu jak ty i jak się przejechałem gościnnie CBR 125 to wyglądałem dość śmiesznie. Miejsca to tam za dużo nie było i kiepsko widzę podróż we 2 osoby. Pasażer komfortu tam nie zazna. Domyślam się, że te wszystkie RS125, Cagivy Mito czy inne YZF-R125 są podobnej wielkości i siedzenie dla pasażera to takie raczej symboliczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

YZF-125R ma wyższy tył niż RS 125 przez co pasażer leży na baku, do tego siedzenie jest cholernie twarde, więc jeżeli chodzi o jazdę w 2 osoby, to Aprilia jest wygodniejsza. Nie wspomnę już o różnicy w mocy, która jest ZDECYDOWANIE odczuwalna podczas jazdy z pasażerem. NSR 125 ma wygodny tył, może nawet wygodniejszy niż w RS. O Cagivie się nie wypowiadam, bo nie siedziałem, ani nie wiozłem nikogo na tym motocyklu.

Edited by VinAlucard

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli brać pod uwagę Arprilki i NSR'ki?

A szkoda, że wykluczamy YZF i CBR. A co do jazdy w pojedynkę? Jakiego nakeda jeszcze polecicie?

Edited by Deplay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deplay. Trochę Twoje wymagania są wykluczjące się. Naked o sportowym wyglądzie, który m.in. da radę po lesie. Do tego ma ryczeć (czego chyba żadna 125 nie robi). Jeśli chcesz w miarę wygodny sprzęt do podróźy dla 2ch osób i jesteś dość wysoki, to spójrz na Varadero 125. Nie wygląda sportowo i nie ryczy, ale resztę wymagań chyba spełnia. Do tego nie będziesz na tym wyglądał jak na rowerku dla dzieci.

 

Pozdr.

F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mz 125 , da rade po lesie w trasie też. Sportowy wygląd to nie tylko jak z motoGP.


Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>SV650>FZS1000>Versys650

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się chce to wszystko w terenie daje radę. Z młodu na cbr 600 setkę w lesie przekroczyłem:) Podstawa trzymać prędkość min. 40 km/h.

Tak poważnie to bierz nsr.

 

 

CBR125R w teście porównawczym W Motocyklu 05/2005 wygrała z Aprilią RS, Cagiva Mito i Derbi GPR

 

 

Ach te niemieckie testy. Pewnie policzyli punkty na zużycie paliwa i cenę nówki, dodatkowo pewnie zdławione wersje. Przecież wystarczy popatrzeć na osprzęt tych motocykli, gdzie tam cbr do któregokolwiek z porównywanych motocykli, nie ta liga.

Edited by heniek128

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Bardzo długi czas zbierałem się i unikałem tematu motocykli, jakoś tak poprostu bałem się szybszych maszyn (głównie interesują mnie właśnie takie o sportowym charakterze). Pasja niestety nie ginie i wręcz żąda ode mnie działań. Postanowiłem więc, że na początek zaczne na jakichś bocznych drogach lub poza miastem szkolić się i przyzwyczajać do prowadzenia motocyklu. Stąd też zwróciłem swoją uwagę na maszyny do 125 ccm. I tu pojawia się prośba o radę, gdzie od razu mówię, że najlepiej jeżeli ktoś będzie pisał z własnego lub bliskiego sobie doświadczenia bo nie interesuje mnie gadanie typu coś ktoś kiedyś słyszał.

1 pytanie: Myślę o maszynie gdzieś do 5 tyś zł, aby nauczyć się podstaw i złapać jakieś doświadczenie, czy jest sens szukać takiego motocykla i czy znajdę jakiś sensowny do 5 tyś, mógłbym wydać więcej np. na jakąś Yamahę YZF125 ale boje się, że szybko będzie to na mnie małe chociaż nie jestem osobą, której szybko się takie rzeczy nudzą. Czy jeżeli wpadnę na pomysł robienia prawa jazdy na A i kupienia większej maszyny czy trudno jest sprzedać taką o mniejszej pojemności i czy bardzo tracą na wartości np przez 1-2 lata?

2 pytanie: Jestem osobą trenującą siłowo, 185 cm i 90 + kg - jest mnie kawałek, czy nie będe wyglądał dziwnie/śmiesznie na maszynie typu Honda CBR 125, lub NSR 125. To raczej pytanie o opinie, nie wytyczna do kupna?

3 pytanie: Gdybyście mięli do wyboru Hondę CBR, NSR;Cagive Mito; Yamahe YZF; Derbi 125 lub "zaproponuj tutaj swój model" - co byście wybrali ze względu na małą awaryjność i w miarę wygodę?

4 pytanie: Może ktoś z was, pasjonatów z tego forum ma tego rodzaju motocykl, i szuka nowego właściciela dla niego ?

5 pytanie: Czy znacie jakieś swoje miejsca w internecie oprócz otomoto czy olx gdzie szukać takich aukcji?

6 pytanie: Nie znam się na motocyklach tak jak na samochodach z którymi mam bardzo duże doświadczenie. Nie wiem np czy Honda NSR z 1993 r jest warta oględzin, czy warto zwracać uwagę na starsze roczniki, bo wiadomo, że motocykl może prezentować się ładnie ale niewiele z tego będzie wynikać?

Przepraszam za bardzo długi post, natomiast dużo rzeczy mnie ciekawi, i jest to dopiero początek mam nadzieje pięknej przygody. Dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie czytających. Przyczepności.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro masz 5000 zł to ja zaproponuję wydanie 1000 zł na prawko kat. A i za 4000 zł kupno jakiejś CBR F2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Słyszałem, że nie.

2. Słyszałem, że tak.

3. Kolega mi mówił, że nie.

4. Kolega mi mówił, że tak.

5. Nie wiem. Nikt mi nic nie mówił.

6. Słyszałem, że tak.


Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Słyszałem, że nie.

2. Słyszałem, że tak.

3. Kolega mi mówił, że nie.

4. Kolega mi mówił, że tak.

5. Nie wiem. Nikt mi nic nie mówił.

6. Słyszałem, że tak.

Widzę, że mój temat został "przeniesiony" do tego działu, żeby nie zaśmiecać. Widzę też, że inni śmiecą tu wzorowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 pytanie: Myślę o maszynie gdzieś do 5 tyś zł, aby nauczyć się podstaw i złapać jakieś doświadczenie, czy jest sens szukać takiego motocykla i czy znajdę jakiś sensowny do 5 tyś, mógłbym wydać więcej np. na jakąś Yamahę YZF125 ale boje się, że szybko będzie to na mnie małe chociaż nie jestem osobą, której szybko się takie rzeczy nudzą. Czy jeżeli wpadnę na pomysł robienia prawa jazdy na A i kupienia większej maszyny czy trudno jest sprzedać taką o mniejszej pojemności i czy bardzo tracą na wartości np przez 1-2 lata?

 

2 pytanie: Jestem osobą trenującą siłowo, 185 cm i 90 + kg - jest mnie kawałek, czy nie będe wyglądał dziwnie/śmiesznie na maszynie typu Honda CBR 125, lub NSR 125. To raczej pytanie o opinie, nie wytyczna do kupna?

 

3 pytanie: Gdybyście mięli do wyboru Hondę CBR, NSR;Cagive Mito; Yamahe YZF; Derbi 125 lub "zaproponuj tutaj swój model" - co byście wybrali ze względu na małą awaryjność i w miarę wygodę?

 

4 pytanie: Może ktoś z was, pasjonatów z tego forum ma tego rodzaju motocykl, i szuka nowego właściciela dla niego ?

 

5 pytanie: Czy znacie jakieś swoje miejsca w internecie oprócz otomoto czy olx gdzie szukać takich aukcji?

 

6 pytanie: Nie znam się na motocyklach tak jak na samochodach z którymi mam bardzo duże doświadczenie. Nie wiem np czy Honda NSR z 1993 r jest warta oględzin, czy warto zwracać uwagę na starsze roczniki, bo wiadomo, że motocykl może prezentować się ładnie ale niewiele z tego będzie wynikać?

 

Przepraszam za bardzo długi post, natomiast dużo rzeczy mnie ciekawi, i jest to dopiero początek mam nadzieje pięknej przygody. Dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie czytających. Przyczepności.

 

Zerknij może na Hondę Varadero, na niej nie będziesz wyglądał jak na psie ;)

Wymieniasz tutaj 2 suwy - nie każdy toleruje ich odgłos, smród mieszanki, niezbyt długą żywotność silnika itd. - dobrze o tym wiedzieć zanim sobie sprawisz coś takiego.

 

Skoro masz 5000 zł to ja zaproponuję wydanie 1000 zł na prawko kat. A i za 4000 zł kupno jakiejś CBR F2.

Gdzie można zrobić A za 1000 zeta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chłopcze, zamiast zastosować się do podstawowych zasad netykiety i POCZYTAĆ forum na które dopiero co wchodzisz, zamiast zadawać po raz trzysetny to samo pytanie, na które już wielokrotnie odpowiadano - miałbyś pewnie mniejsze szanse na wykpienie. AFAIR na elektrodzie za to pytanie już byś poleciał. a tak - zaczynasz od walnięcia byka i brniesz w bajoro odszczekując się krytykantom... wątków o kupowaniu 125tek jest kilkanaście, co najmniej, w tym dziesiątki razy odpowiadano na pytania co wybrać, co jest lepsze, czy warto taki co ma 25 lat, albo czy będę wyglądał jak na psie. nawiasem mówiąc, jako miłośnika "sportowego" stylu informuję, że większość sportowych motocykli jest zwyczajnie małych w ogólnie pojętych standardach jednośladów

a teraz idź, skorzystaj z wyszukiwarki, jak przeczytasz z pięć albo 10 wątków o 125ccm i pierwszym motocyklu może przestaniesz się oburzać na oczywistości; bo fakt że Ty nie miałeś do czynienia z jednośladami nie oznacza, że my tutaj nie mieliśmy do czynienia w podobnymi pytającymi. bez urazy :cool:

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

chłopcze, zamiast zastosować się do podstawowych zasad netykiety i POCZYTAĆ forum na które dopiero co wchodzisz, zamiast zadawać po raz trzysetny to samo pytanie, na które już wielokrotnie odpowiadano - miałbyś pewnie mniejsze szanse na wykpienie. AFAIR na elektrodzie za to pytanie już byś poleciał. a tak - zaczynasz od walnięcia byka i brniesz w bajoro odszczekując się krytykantom... wątków o kupowaniu 125tek jest kilkanaście, co najmniej, w tym dziesiątki razy odpowiadano na pytania co wybrać, co jest lepsze, czy warto taki co ma 25 lat, albo czy będę wyglądał jak na psie. nawiasem mówiąc, jako miłośnika "sportowego" stylu informuję, że większość sportowych motocykli jest zwyczajnie małych w ogólnie pojętych standardach jednośladów

a teraz idź, skorzystaj z wyszukiwarki, jak przeczytasz z pięć albo 10 wątków o 125ccm i pierwszym motocyklu może przestaniesz się oburzać na oczywistości; bo fakt że Ty nie miałeś do czynienia z jednośladami nie oznacza, że my tutaj nie mieliśmy do czynienia w podobnymi pytającymi. bez urazy :cool:

jsz

Sory. Myślałem, że to jest forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest. a ja miałem płonną nadzieję, że sprawdzisz zasady netykiety przed kolejnym postem

EOT

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jest, kazdego nowego zgnebic i najlepiej zbanowac od razu wpizdu a za 2 lata sie okaze ze na forum zostalo tylko kolko wzajemnej adoracji i umiera smiercia naturalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do tematu...

 

Jeżdżąc do mojej Pani do Giżycka, zauważyłem młodego gostka mieszkającego w sąsiednim bloku, takiego drągala ( na oko 195-200) na CBR 125, i chłopak daje sobie radę.... i apropo mimo skromnych 15 KM, ładnie to jeździ, i ma soczysty dzwięk- to pewnie kwestia tego, że ma dołożony odpowiedni układ wydechowy- prawdopodobnie pod ten model, bo motocykl : nie pierdzi jakby jakiś małolat dremelem ponawiercał dziurki, ma takie basy jak z MOTO3 - nie wiem ale chyba mi się wydawało, że ma Powerbombitkę założoną , muszę się dokładnie przyjrzeć...ale chyba wystaje kawałek gruszki na dole owiewek, albo już do okulisty pora ;-) .... no i ma najładniejsze malowanie Hondy- REPSOL :buttrock: :lalag:

 

 

Może Kolega niech najpierw przysiądzie na jakimś tego typu motocyklu i zdecyduje... Stare dwusuwy odradzam ( chociaż mają power i mi się podobają), ze względu na uciążliwość remontów...

 

Pozdr. J-999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do tematu...

 

Jeżdżąc do mojej Pani do Giżycka, zauważyłem młodego gostka mieszkającego w sąsiednim bloku, takiego drągala ( na oko 195-200) na CBR 125, i chłopak daje sobie radę.... i apropo mimo skromnych 15 KM, ładnie to jeździ, i ma soczysty dzwięk- to pewnie kwestia tego, że ma dołożony odpowiedni układ wydechowy- prawdopodobnie pod ten model, bo motocykl : nie pierdzi jakby jakiś małolat dremelem ponawiercał dziurki, ma takie basy jak z MOTO3 - nie wiem ale chyba mi się wydawało, że ma Powerbombitkę założoną , muszę się dokładnie przyjrzeć...ale chyba wystaje kawałek gruszki na dole owiewek, albo już do okulisty pora ;-) .... no i ma najładniejsze malowanie Hondy- REPSOL :buttrock: :lalag:

 

 

Może Kolega niech najpierw przysiądzie na jakimś tego typu motocyklu i zdecyduje... Stare dwusuwy odradzam ( chociaż mają power i mi się podobają), ze względu na uciążliwość remontów...

 

Pozdr. J-999

Dziękuje za odpowiedzi Panowie. Bardzo mi miło wiedzieć, że pomimo moderacji, która chyba nie wie, że prowadzi niezbyt tętniące życiem forum znaleźli się normalni ludzie, którzy potrafią przeczytać i zrozumieć pytanie. Bardzo jestem wdzięczny, przywracacie mi wiarę w motocyklowych pasjonatów. A co do "Pana" moderatora, wyszukajka nie znalazła odpowiedzi na przynajmniej 3 z moich pytań. Pozdrawiam.

 

@edit. Tak naprawdę znalazła tylko mój wpis.

Edited by Maniak311

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maniak, daj na luz. ;-) Przy doborze moto nie przejmuj się pierdołami typu "jak będę wyglądał" bo moto ma dawać frajdę. Mniejszy/lżejszy w szczególności na początku to klucz do sukcesu. Polecam CBRkę, fajna maszynka. :-)

Edited by Judas

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-...,CBR650F 2018-...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy autor ostatniego pytania zdecydował się już na jakiś moto? Odpowiem mu (nawet jeśli już podjął decyzję), bo wiem, że też inne osoby z podobnym dylematem to przeczytają.

 

Więc byłem kiedyś w podobnej sytuacji, jestem dość ciężkim facetem z 183cm wzrostu. Tematem motocykli byłem zainteresowany od dziecka, ale albo to nie było pieniędzy, albo gdzie trzymać sprzęta, "trzeba zrobić prawko na A", czyli jednak poświęcić trochę czasu na to... i tak przez kilkanaście lat nic nie robiłem w tym kierunku aż do momentu zmian wprowadzonych przez rząd kiedy to okazało się, że mogę na kat. B poruszać się motocyklem 125ccm.

 

Mój wybór padł na yzf125r, z motocyklem nic się nie dzieje, lać tylko paliwo, co 3 tyś wymieniać olej i jeździć. Choć te 15KM osiągi ma "rowerowe" jak na motocykle to w mieście przyśpiesza na pełnym gazie szybciej niż samochody, które normalnie jadą (nie jesteśmy zawali drogą). W trasie jak mamy długą pustą prostą to nawet możemy pokusić się wyprzedzić puszkę, vmax w moim wypadku to 113km/h, ale do 75km/h nawet się fajnie zbiera (jak na 125).

Na tym motocyklu nauczyłem się podstaw jazdy, popełniłem oczywiście kilka błędów, które mi ten lekki i słaby sprzęt wybaczył :) Największą jednak zasługą zakupu tej 125ccm jest to, że odkryłem w sobie pasję do motocykli, dzień w dzień jazda, radość i nabijanie kilometrów. Byłem już pewny, że to jest to co mi w życiu sprawia przyjemność, także kolejnym krokiem było zrobienie prawka.

Jeśli ktoś planuje motocykl tylko na miasto a istotnym czynnikiem jest dla niego niskie spalanie to 125ccm jest bardzo dobrym wyborem. Spalanie 2.5l do blisko 3l przy mocnym katowaniu (gaz w opór, hamulec i tak cały czas).

Jeśli jednak dla kogoś niskie spalanie nie jest jedynym wyznacznikiem to warto zrobić kategorię motocyklową i kupić już większą pojemność.

Ja cieszę się ze swojej drogi -> zakup 125ccm -> nauka podstaw jazdy motocyklem -> nabranie przekonania, że chce się jeździć większą pojemnością -> prawko na A -> zakup szejsety. Uważam, że część osób może zrobić prawko, kupić szejsete a potem w ogóle nie jeździć bo im to nie sprawia przyjemności. Moto leży kilka lat w garażu a potem go sprzedają ze stratą. Natomiast swoją karierę zaczynając od 125 nie tracimy czasu i kasy na zdobycie uprawnień, uczymy się jeździć, łatwiej jest później zdać prawko a jeśli motocykl kupimy w zimę, przejeździmy nim cały sezon i sprzedamy na początku nowego to możemy wyjść na zero + normalne eksploatacja.

 

Natomiast jeśli jeździliśmy już jakimiś sprzętami i wiemy, że sprawi nam to radość to warto od razu iść na kurs, bo 125ccm szybko staje się zbyt słabe i nie ma porównania do szejsety jeśli chodzi o osiągi. Mam teraz w garażu 3 sprzęty i jak się przesiądę z szejsety na 125 to mam wrażenie, że coś się stało z motocyklem, że w ogóle nie przyspiesza - gaz w opór a nie jedzie hehe.

 

Edit: zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Uważam, że większość markowych używanych 125ccm będzie ok jeśli kupi się je w stanie "do jazdy". Natomiast odradzam zakup chińczyka szczególnie nowego z salonu. Raz, że po wyjeździe z salonu tracimy nawet 50% wartości (w przypadku używki markowej myślę, że do 10% a jak dobrze trafimy to możemy nawet sprzedać drożej ;)) to chińskie sprzęty mają zazwyczaj chłodzone powietrzem silniki na gaźniku, które realnie osiągają około 9 koni. Natomiast makrowe 13-15 koni na wtrysku. Uważam również, że jakość 10 letniego markowego motocykla będzie lepsza niż chińskiego z salonu. Nie ważne jak zwolennicy chińskich sprzętów będą je zachwalać to 3-krotna różnica w zakupie nowego moto musi z czegoś wynikać. Kolega kupił chińską nową 125ccm za 7tyś i po kilku tygodniach miał już ogniska rdzy, na niektórych elementach, a po roku nawet rdzę na kluczach od stacyjki. Ja kupiłem markowe 125, które obecnie ma 10 lat. I te markowe 125ccm lepiej wygląda pod względem wizualnym od chińskiego teraz 2letniego 125, jest w lepszym stanie technicznym i ma lepsze osiągi. Jak ja będę sprzedawać to dostane za nie niewiele mniej niż sam zapłaciłem a kolega za swoją chińską 125 weźmie 40-50% ceny zakupu.

Edited by Dezyr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...