Yaco Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 WitamSzukam od jakiegoś czasu informacji na temat fenomenu radialnych zacisków hamulcowych i pomp. Niestety wszystkie opisy są bardzo ogólnikowe, a często pozbawione sensu. Nie neguję ich zalet, chciałbym tylko zrozumieć dlaczego tak się dzieje, że są one skuteczniejsze od tradycyjnych rozwiązań. Jeżeli ktoś z Was zechce podzielić się swoją wiedzą i wyjaśnić niekumatemu dlaczego nowe jest lepsze, to poproszę... PS. Nie szukam odpowiedzi w stylu " bo są w osi koła" albo "bo prostopadłą pompę lepiej się czuje". Szukam rysunków, rozkładu sił i dźwigni - słowem konkretnych informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 kiedys byl o tym artykuł w fast bike (albo superbike???) -kolesie mieli kilka motocykli i zmieniali przody na te z radialami i na te drugie- doszli do wniosku ze przy radialach jest jakaś mniejsza silła skrecająca zaciski czy jakos tak. Poszukam tego artykulu i jak znajde to zrobie skana Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 kiedys byl o tym artykuł w fast bike (albo superbike???) -kolesie mieli kilka motocykli i zmieniali przody na te z radialami i na te drugie- doszli do wniosku ze przy radialach jest jakaś mniejsza silła skrecająca zaciski czy jakos tak. Poszukam tego artykulu i jak znajde to zrobie skana To było w jednym z ostatnich mumerów Superbike - zdaje z 2003 roku - porównywali hamulce GSXR 1000 K2 i K3. Dodatkowo podawali przepis jak w miarę łatwo zamienić hamulce w K2. I oczywiście wyszło że K3 ma lepsze hamulce, o czym sam się przekonałem na torze... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Na torze się zgadzam , ale w normalnej eksploatacji to nie ma za bardzo różnicy. Do porównania miałem ZX9R 03, GSXR 1000 03 i GSXR 750 04 na radialnej pompie, wszystkie na fabrycznych klockach. Po wymianie w kawie klocków na ferodo sinter hamulce zaczęły o wiele szybciej się przegrzewać. Skuteczność na zimno taka sama. Wszystkie były dwupalcowe a na ulicy praktycznie jednopalcowe.No radialne napewno lepiej wyglądają. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 No nie wiem, ja widzę wyrażną różnicę w skuteczności, nawet w jednym modelu. Nowsze rozwiązanie są wybitnie jednoplacowe, co mi osobiście bardzi pasuje :-). Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 no ok, fajnie, na pewno jest lepsze itd, ale JAK TO DZIAŁA :D? tak ja Yaco jestem ciekaw konkretów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Od pewnego czasu mnie też nurtuje ten temat. Co nieco napisane jest w tym artykule: http://www.motorcycledaily.com/13november0...dialbrakes.html Poza tym widział ktoś radialne hamulce Nissina? Wszystkie nowe sprzęty mają Tokico,nawet wierna Nissinowi Honda (CBR 600RR i 1000RR) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 29 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2005 Poza tym widział ktoś radialne hamulce Nissina? Wszystkie nowe sprzęty mają Tokico,nawet wierna Nissinowi Honda (CBR 600RR i 1000RR) Nowe Kawasaki ZZR 1400 będzie miało radialne Nissiny (z ABS-em zresztą) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Co nie zmienia faktu, że żaden z 4umowiczów nie potrafi lub sie mu nie chce opisac tego "fenomenu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Tu masz następne informacje. http://www.sportbikes.net/forums/printthre...read.php?t=3040 Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Tak na marginesie: W radialnie montowanych zaciskach w Kawasaki ZX-6R (i pewnie w innych Tokico też) znajdują się 4 klocki na jedną tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 2 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Tu masz następne informacje. http://www.sportbikes.net/forums/printthre...read.php?t=3040 Pawel Wstyd się przyznać, ale oczy wybałuszam, słownik poszarpałem i dalej niewiele z tego tekstu qmam... W każdym razie konkluzja jest czytelna - jeśli chodzi o siłę hamowania to "pic na wodę, fotomontaż" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magda Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Myślałam, że jak tu zajrzę po kilku dniach, to zastanę kopalnię wiedzy, a tu cieniutko cieniutko… szkoda :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Chyba z nowościami nie najlepiej u "naszych" 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 W dwóch podanych linkach jest trochę informacji, któe osoba ze znajomością angielskiego jest w stanie wyłapać. Najważniesze informacje : większa sztywność, lepsze oddawanie ciepła, możliwość zastosowanie większych tłoczków (bo oba mogą być identyczne, są montowane po 4 klocki na zacisk) itp. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.